Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cesta do nitra Martina H.
Helán, Martin ; Houser, Milan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo znovu navázání na svou dřívější individuální tvorbu. Při ztvárnění obrazů jsem vycházel z mého nitra, které se emotivně podílelo na rozhodování o výsledné konstelaci barev. Výsledný cyklus obrazů je zpracován technikou olejomalby s využitím převážně středních formátů. Kompozice obrazů vychází z geometrické abstrakce a čerpají z předchozích děl zvětšováním detailů z vlastních starších maleb. Dílčím cílem práce bylo hledání barevných variací, které svou podstatou vyjadřují různé emoční stavy. V práci se zaměřuji především na hledání harmonických souhra barevných tónů.
Abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech
LAZÁRKOVÁ, Simona
Diplomová práce s názvem "Abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech" je zpracována ve formě teoretické a tvůrčí praktické. V teoretické části jsou předkládány abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech 20. století představující tvorbu umělců tvořících s námětem koule a geometrického tvaru kruhu v plošné a prostorové tvorbě. Prostor je dán představitelům - Václavu Boštíkovi, Stanislavu Kolíbalovi, Hugo Demartinimu, Vladimíru Škodovi a Woody Vasulkovi. Praktická část je prezentována grafickým provedením s kruhovým námětem s následně navazujícím prostorovým řešením v sádrovém vyhotovení. Vše je doprovázeno grafickými zkouškami a sádrovými odlitky kruhových objektů.
Symbolika kruhu a spirály-jejich výtvarná interpretace
HOLCOVÁ, Iveta
Diplomová práce s názvem "Symbolika kruhu a spirály - jejich výtvarná interpretace" je zpracována jako teoreticko-praktická práce. Cílem teoretické části je přinést obecný popis historie, výskytu a výkladu symboliky znaků z pohledu vybraných světových kultur a dále zmapovat užití těchto symbolů v jejich výtvarném umění. Praktická část práce je autorskou realizací popisovaných znaků. Jakožto inspirační zdroje slouží autorská tvorba českého malíře Václava Boštíka a dále ilustrátora a grafika Petra Síse. Výsledným výtvarným artefaktem je soubor skicového materiálu a 5 finálních návrhů zpracovaných pomocí kresebně-grafických technik.
Vliv Kazimíra Maleviče na české výtvarné umění šedesátých let
Šosová, Jitka ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá inspirací, kterou v šedesátých letech představovalo dílo Kazimíra Maleviče pro české umění. Řeší otázku, která z témat, jež se v Malevičově tvorbě objevují, byla zhodnocena i v českém prostředí šedesátých let. Sleduje recepci jeho práce v umělecké tvorbě Václava Boštíka, Huga Demartiniho, Dalibora Chatrného a Karla Malicha. Pozornost věnuje i reflexi Malevičova díla v textech teoretiků téhož okruhu, konkrétně v statích Jiřího Padrty, Arséna Pohribného a Miroslava Lamače.
Cesta do nitra Martina H.
Helán, Martin ; Houser, Milan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo znovu navázání na svou dřívější individuální tvorbu. Při ztvárnění obrazů jsem vycházel z mého nitra, které se emotivně podílelo na rozhodování o výsledné konstelaci barev. Výsledný cyklus obrazů je zpracován technikou olejomalby s využitím převážně středních formátů. Kompozice obrazů vychází z geometrické abstrakce a čerpají z předchozích děl zvětšováním detailů z vlastních starších maleb. Dílčím cílem práce bylo hledání barevných variací, které svou podstatou vyjadřují různé emoční stavy. V práci se zaměřuji především na hledání harmonických souhra barevných tónů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.