Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí190 - 199  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
VŠ pedagogové a jejich vztahy k praxi
ČEP, Adam
Cílem práce je zjistit, zda by vysokoškolští pedagogové měli zájem o umístění na stáži v hostitelské organizaci na předem stanovené časové období. Během této doby pedagog získává nové a rozšiřuje své stávající praktické zkušenosti a poznatky, které je následně schopen přenést do výuky. Tím se výuka obohacuje a nabývá praktičtějšího charakteru. Na základě analýz a uplatňování teoretických modelů je pedagog schopen přenášet poznatky i opačným směrem, tedy z oblasti teorie do praxe. Při fungování tohoto cyklu vzniká tzv. znalostní komunita, ve které probíhá oboustranný transfer vědomostí, a zapojené subjekty se ve svých činnostech vzájemně zlepšují. Tím, že je pedagog v úzkém kontaktu s praxí, je schopen zprostředkovávat studentům přednášky vedené odborníky z praxe, stáže pro studenty, diskuze se zástupci podniků při úpravách studijních programů a mnohé další. Při vzájemně výhodné spolupráci z ní mohou mít prospěch vysoké školy, partnerské podniky a především studenti.
Monitoring užívání společensky tolerovaných návykových látek u studentů vysokých škol
TEPLÁ, Simona
Česko patří mezi země, kde lze sledovat zvyšující se trend nadměrného pití alkoholu a jeho konzumace je v naší společnosti běžným a tolerovaným jevem stejně jako kouření tabákových výrobků. Tolerance společnosti je v této oblasti vysoká. Experimentování s návykovými látkami u vysokoškoláků je nedílnou součástí tohoto období, proto se má práce zaměřila právě na ně. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o jednotlivých společensky tolerovaných návykových látkách (alkohol, tabák, nadužívání léků, kofein, anabolické látky) a o související problematice. Dále jsou zde popsána specifika vysokoškolské populace. Cílem diplomové práce bylo zmapovat problematiku společensky tolerovaných návykových látek u studentů vysokých škol z hlediska jejich preference a postoje k těmto látkám. Současně práce ověřovala dvě předem stanovené hypotézy. Pro ověření hypotéz bylo zvolenou metodou dotazování pomocí techniky dotazníků. Dotazníky byly určené studentům Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkumný soubor pro sběr dat z dotazníku je tvořen celkem 213 respondenty. Hypotéza H1 předpokládala, že studenti vysokých škol užívají společensky tolerované návykové látky ve vyšší míře během zkouškového období. Tato hypotéza nebyla potvrzena. Hypotéza H2 předpokládala, že život na vysokoškolské koleji podporuje a zvyšuje užívání společensky tolerovaných návykových látek. Zjištěné výsledky hypotézu potvrdily. Postoj studentů ke společensky tolerovaným návykovým látkám je převážně kladný. Práce přinesla nové poznatky a zmapovala situaci v oblasti zneužívání společensky tolerovaných návykových látek u studentů VŠ a může tak sloužit k provádění účinné prevence zaměřené k této specifické skupině.
Úroveň vzdělání v ČR
Procházková, Klára
V zářijovém šetření CVVM byla respondentům položena otázka na úroveň vzdělání v ČR. Ve výsledcích vyšlo, že pozitivní hodnocení všech typů škol převažuje nad negativním. Také tu respondenti hodnotili své vlastní dosažené vzdělání.
Filosofie mezi universitou a univerzalitou
Boháček, Kryštof
Článek se zamýšlí nad budoucností Evropy v éře globalizace. Východiskem je universita jako poslední klasická široce respektovaná evropská instituce, a aktuální problém postupující diferenciace fakult a specializace oborů, vedoucí ke ztrátě jednotného humanistického étosu evropského poznání. Bez jednotící filosofické koncepce se university stanou školícími středisky nebo výzkumnými centry.
Zhodnocení funkcionality LMS Moodle pro podporu správce aplikace
Šperková, Lucie ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Brodský, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá popisem administrátorského prostředí výukového systému Moodle. Cílem je poskytnout základní přehled o možnostech administrátorských nástrojů pro podporu výuky v Moodlu a vytvořit tak uživatelskou příručku k provozování LMS Moodle. Popis je zaměřen zejména na správu uživatelů, kurzů, modulů, vzhledu, zabezpečení a některých obecných nastavení systému. Součástí práce je provedení průzkumu provozu Moodlu na českých univerzitách. V závěru jsou shrnuty celkové výhody a nevýhody Moodlu a jeho vhodnost či nevhodnost nasazení do firemního sektoru. Výsledky průzkumu hodnotí úroveň spokojenosti a schopnosti uživatelů pracovat s nástroji LMS Moodle podle rolí (administrátor, učitel a student). Poslední kapitola se věnuje novému trendu Moodle pro mobilní technologie. V příloze lze najít jednotlivé formuláře dotazníků a popis výhod a nevýhod e-learningu.
Internetová reklamní kampaň vzdělávací instituce
Novák, Michal ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Terciární vzdělávání prochází a bude procházet mnoha změnami, které budou vyvolány jak politickými, demografickými, ale také tržními změnami. Na tyto změny musí vedení vysoké školy určitým způsobem zareagovat, aby se vyhnulo existenčním potížím, které mohou následovat. Jednou z cest je využití marketingových nástrojů pro propagaci vlastních vzdělávacích programů. Tato kvalifikační práce se zabývá podstatou marketingového řízení vysoké školy a její vzájemné souvislosti s propagací školy navenek. Identifikuje možnosti jak efektivně propagovat vysokou školu na internetu s konkrétní ukázkou tvorby internetové marketingové kampaně Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické v Praze s cílem zvýšit poptávku po bakalářském vzdělávacím programu na této fakultě.
Uplatnění absolventů VŠE na trhu práce
Kočiříková, Eva ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku zapojení absolventů Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) na trh práce. Teoretická část ukazuje na výhody i nevýhody statusu absolventa VŠ, představuje současné trendy v zaměstnanosti této skupiny a nabízí známé způsoby podpory uplatnění v rámci spolupráce akademické a podnikatelské sféry. Praktická část vychází z poznatků získaných zpracováním teoretické části a je založena na analýze aktuální vnímané úrovně absolventů VŠE mezi významnými firmami spolupracujícími s VŠE a na analýze spokojenosti se systémem této spolupráce. Poslední část práce je orientována na konkrétní doporučení pro zvýšení uplatnění absolventů VŠE.
Sponzoring vysokých škol
Daňková, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Sponzorství v oblasti školství je v současnosti rozšiřující se formou marketingové komunikace. Zajímal mne jak postoj českých veřejných a soukromých vysokých škol, tak dárců k možnostem sponzoringu či partnerství. Cílem mé práce bylo definovat sponzoring a vymezit tento pojem v rámci marketingové komunikace. Současně pro podpoření teorie, že sponzoring se stává významným nástrojem marketingové komunikace, jsem přiblížila konkrétní marketingové strategie vybrané firmy (České spořitelny) a zanalyzovala jsem konkrétní kampaň z oblasti vzdělávání.
Metodika zavádění komponent IS na veřejných vysokých školách v ČR
Krákora, Jan ; Čermák, Igor (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje postupy aplikované na veřejných vysokých školách při zavádění komponent informačního systému. Data byla získána s pomocí rozsáhlého dotazníku a doplněna osobními pohovory na vybraných vysokých školách. Analýza postupu při zavádění je rozdělena do několika oblastí, jako je architektura IS, spolupráce komponent, počáteční analýza, výběr dodavatele, smluvní zajištění, použitá metodika, záležitosti týkající se řízení a organizace projektu, projektový harmonogram a rozpočet, dále pak provedení globální analýzy, kontroly čistoty dat, testování, školení, dokumentace a akceptace celého díla. Ze získaných informací jsou v šesté kapitole práce a jejím závěru sestavena obecná doporučení pro proces zavádění nové komponenty do informačního systému na vysoké škole.
Srovnávací analýza webových stránek světových univerzit
Balcar, Filip ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Třeštíková, Ludmila (oponent)
Tato práce se zabývá rozborem aktuální situace v oblasti webových stránek světových univerzit. První část práce popisuje autorem vytvořenou metodiku pro hodnocení univerzitních webových stránek a způsob jejího užití v praxi. V druhé části je provedena analýza webových stránek čtyř vybraných světových univerzit. Na základě bodového hodnocení, které jednotlivé univerzity obdržely, je vyhlášena univerzita s nejlepší webovou stránkou ze všech čtyř testovaných. Finální část práce obsahuje seznam doporučení pro vývojáře univerzitních webových stránek. Pokud tato doporučení přijmou, budou jimi vytvořené univerzitní stránky s největší pravděpodobností kvalitnější.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí190 - 199  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.