Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Detektor Uniform Marker Fields pro Windows Phone
Mašek, Jiří ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o detekci Uniform Marker Fields a umístění kamery v prostoru. Jsou zde popsány vlastní kroky detekce UMF, platforma Windows Phone 8, práce s DirectX  a také pojem rozšířená realita. V textu je popsána zároveň implementace a návrh demo aplikace a celá architektura projektu. Výsledkem této práce je aplikace využívající detektor UMF a vykreslující 3D objekt do scény. Na závěr je aplikace otestována a zhodnocena.
Improving Markers for Augmented Reality
Páldy, Alexander ; Juránková, Markéta (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This thesis briefly describes the modern methods in augmented reality and deals with the synthesis of Uniform Marker Fields. The main purpose of this work is to refine the Uniform Checker-Board Marker Fields. This is achieved by proposing several improvements to the marker field design. The main ones are the use of a color palette, targeting resemblance to an image and changing the shape of the modules. An algorithm was implemented for the generation of such marker fields. As a result, the produced markers are aesthetically appealing, besides they can be reliably detected even when heavily occluded and under terrible lighting conditions.
Design and Applications of Special-Purpose Two-Dimensional Visual Markers
Zachariáš, Michal ; Sojka, Eduard (oponent) ; Ftáčnik,, Milan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Contemporary visual fiduciary marker systems have a major disadvantage compared to markerless approaches - the camera movement is tightly limited to the space where the markers are. At any frame of the camera image a marker must be large enough to provide sufficient amount of information for detection and identification and at the same time, it must be small enough to fit into the camera's field of view. These requirements are contradictory. This work presents a solution to this problem in a concept of the Marker Field. It is a structure whose presence can be detected in a camera image and the exact location within the field can be recognized based on just any sub-area of defined size. The sub-areas are not disjoint, but they are overlapping to a very large degree, to be identifiable from both close-up and distant views. Different implementations of the marker field concept are explained in this work, together with their intended uses and their advantages and disadvantages. To prove and support the usability of proposed marker fields, this work's second largest part discusses their several real-life applications.
Uniform Marker Fields pro Android
Salát, Marek ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací vlastního detektoru Uniform Marker Fields a ladící aplikace pro mobilní zařízení. Implementace detektoru přináší alternativní postupy k původnímu řešení, tak aby co nejvíce vyhovovala málo výkonným zařízením. Hlavním cílem této práce je nalézt pozici a rotaci modulu markeru, případně pozici kamery v prostoru. Výsledné řešení je možné využít jako knihovnu pro detekci modulu markeru nebo základ pro aplikace využívající rozšířenou realitu s použitím Uniform Marker Fields.
Uniform Marker Field na válci
Kříž, Radim ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozšířením Uniform marker fields o možnost detekování na válci. V úvodu pojednává obecně o rozšířené realitě se zaměřením na systémy využívající markery. Diskutuje současné state-of-the-art systémy a jejich možnosti. Poté se podrobněji zabývá typem markerů Uniform Marker Field se zaměřením na jejich detekci. Zmiňuje i variantu pracující v odstínech šedi. Dále jsou v práci popsány některé zákonitosti projekce válce v reálném prostoru se zaměřením na vlastnosti, které lze využít k detekci markerů na plášti válce. Následuje návrh a popis konkrétní podoby detekčního algoritmu. Na závěr je implementace detektoru otestována a zhodnocena.
Real-time camera pose estimation for augmented reality
Szentandrási, István ; Slavík,, Pavel (oponent) ; Liarokapis,, Fotis (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Fiduciary markers form the base for camera pose estimation for many Augmented Reality applications, when a fast and robust solution is required. In this thesis an efficient marker-based camera pose estimation is outlined for Uniform Marker Fields with several real-world applications. The proposed algorithm is highly efficient and works in real time even on multiple platforms, including mid-range smartphones. On-screen markers are used to establish relative pose between devices for task-migration and information reaccess. In movie production, the described camera pose estimation as part of the chromakeying process, provides content creators real-time preview. Results show that the described detection algorithm performs comparably to other marker-based methods and it is several times faster. The implemented applications provide viable - cheaper and faster - alternative to existing solutions.
Generování a detekce barevných markerů pro rozšířenou realitu
Beťko, Peter ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navazuje na výzkum v oblasti použití uniformních polí markerů pro rozšířenou realitu a doplňuje ho o možnost generování barevných polí markerů založených na obrazové předloze. Práce popisuje základy rozšířené reality a detailně vysvětluje postupy z článku Uniform Marker Fields. Dále je představen program na generování barevných polí markerů a nástroj na jejich detekci a vyhodnocení úspěšnosti. Práce dále prezentuje studii stálosti barev v procesu tisku a snímání. Tato studie byla vytvořena nad rámec zadání práce a získané poznatky mohou být použity i v obecnějších aplikacích využívajících barvu na kódování informace. Na závěr je popsáno začlenění poznatků do programu na generování polí markerů a z toho plynoucí zvýšení úspěšnosti detekce.
Generování a detekce barevných markerů pro rozšířenou realitu
Beťko, Peter ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navazuje na výzkum v oblasti použití uniformních polí markerů pro rozšířenou realitu a doplňuje ho o možnost generování barevných polí markerů založených na obrazové předloze. Práce popisuje základy rozšířené reality a detailně vysvětluje postupy z článku Uniform Marker Fields. Dále je představen program na generování barevných polí markerů a nástroj na jejich detekci a vyhodnocení úspěšnosti. Práce dále prezentuje studii stálosti barev v procesu tisku a snímání. Tato studie byla vytvořena nad rámec zadání práce a získané poznatky mohou být použity i v obecnějších aplikacích využívajících barvu na kódování informace. Na závěr je popsáno začlenění poznatků do programu na generování polí markerů a z toho plynoucí zvýšení úspěšnosti detekce.
Design and Applications of Special-Purpose Two-Dimensional Visual Markers
Zachariáš, Michal ; Sojka, Eduard (oponent) ; Ftáčnik,, Milan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Contemporary visual fiduciary marker systems have a major disadvantage compared to markerless approaches - the camera movement is tightly limited to the space where the markers are. At any frame of the camera image a marker must be large enough to provide sufficient amount of information for detection and identification and at the same time, it must be small enough to fit into the camera's field of view. These requirements are contradictory. This work presents a solution to this problem in a concept of the Marker Field. It is a structure whose presence can be detected in a camera image and the exact location within the field can be recognized based on just any sub-area of defined size. The sub-areas are not disjoint, but they are overlapping to a very large degree, to be identifiable from both close-up and distant views. Different implementations of the marker field concept are explained in this work, together with their intended uses and their advantages and disadvantages. To prove and support the usability of proposed marker fields, this work's second largest part discusses their several real-life applications.
Real-time camera pose estimation for augmented reality
Szentandrási, István ; Slavík,, Pavel (oponent) ; Liarokapis,, Fotis (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Fiduciary markers form the base for camera pose estimation for many Augmented Reality applications, when a fast and robust solution is required. In this thesis an efficient marker-based camera pose estimation is outlined for Uniform Marker Fields with several real-world applications. The proposed algorithm is highly efficient and works in real time even on multiple platforms, including mid-range smartphones. On-screen markers are used to establish relative pose between devices for task-migration and information reaccess. In movie production, the described camera pose estimation as part of the chromakeying process, provides content creators real-time preview. Results show that the described detection algorithm performs comparably to other marker-based methods and it is several times faster. The implemented applications provide viable - cheaper and faster - alternative to existing solutions.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.