Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza ztráty zisku dopravní organizace v důsledku opravy po nehodě u vozidel nad 12 t celkové hmotnosti
Svozil, Milan ; Krýsová, Jana (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je dílčí součástí celkového projektu na stanovení všeobecné metodiky výpočtu ušlého zisku. Zabývá se technickými a ekonomickými daty nákladních vozidel, analýzou nákladů a vyčíslení ztráty zisku v důsledku opravy po nehodě u vozidel nad 12 t celkové hmotnosti.Tato práce je přínosem pro znalce a odborníky ze soudního inženýrství, kteří na základě podkladů mohou snadněji stanovit metodiku pro výpočet ušlého zisku. Velmi se poté zrychlí a zjednoduší likvidace pojistných událostí a vyplacení ušlého zisku poškozeným.
Analýza ztráty zisku dopravní organizace v důsledku opravy po nehodě u autobusů s obsaditelností nad 30 míst
Pitaš, Martin ; Patzelt, Robert (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je příprava ekonomických a technických podkladů pro analýzu ztráty zisku dopravní organizace v důsledku opravy po nehodě u autobusů s obsaditelnosti nad 30 míst. Celá práce je rozdělena na tři hlavní části. První část se zabývá technickými parametry autobusů SOR C 9,5, SOR C 10,5 a MAN Lion's Regio C, jejich výbavami a servisními úkony. V druhé části práce jsou zpracovány a vyhodnoceny dostupné ekonomické údaje jednotlivých autobusů. Poslední část práce je věnována tvorbě metodiky pro výpočet ušlého zisku autobusů po dopravní nehodě a to jak po jednotlivých modelech autobusů, tak i skupiny autobusů s obsaditelností nad 30 míst jako celku.
Rozsah povinnosti k náhradě škody v obchodním zákoníku
Netík, Martin ; Plíva, Stanislav (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Téma diplomové práce nese název "Rozsah povinnosti k náhradě škody v obchodním zákoníku". Toto téma jsem si vybral vzhledem k tomu, že náhrada škody je jedním z nejdůležitějších právních institutů a v souvislosti se současnými rozhodnutími českých soudů a zákonodárným vývojem rovněž jednou z rozvíjejících se součástí soukromého práva, zejména s ohledem na nový vývoj tohoto instrumentu v kontextu návrhu nového občanského zákoníku. Cílem této práce je seznámit čtenáře se současným právním stavem, tento právní stav podrobit srovnání s příslušnými soudními rozhodnutími a názory odborné právní veřejnosti a nabídnout nový pohled na předmětnou problematiku. Diplomová práce je rozdělena do sedmi kapitol. První kapitolou je úvod, ve kterém je definován předmět zkoumání celé práce. Poslední kapitolou je závěr, který obsahuje závěrečný pohled na rozsah povinnosti k náhradě škody v obchodním zákoníku a krátce pojednává o závěrech obsažených v této práci. Kapitola druhá se zabývá právní úpravou vzniku povinnosti k náhradě škody a je složena ze tří částí, kdy každá z těchto částí pojednává o jiných skutečnostech týkajících se tohoto vzniku. První část obsahuje vymezení základních předpokladů, které musí být splněny pro vznik nároku na náhradu škody dle obchodního zákoníku. Druhá část se zaměřuje na povinnost...
Rozsah povinnosti k náhradě škody v obchodním zákoníku
Netík, Martin ; Plíva, Stanislav (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Téma diplomové práce nese název "Rozsah povinnosti k náhradě škody v obchodním zákoníku". Toto téma jsem si vybral vzhledem k tomu, že náhrada škody je jedním z nejdůležitějších právních institutů a v souvislosti se současnými rozhodnutími českých soudů a zákonodárným vývojem rovněž jednou z rozvíjejících se součástí soukromého práva, zejména s ohledem na nový vývoj tohoto instrumentu v kontextu návrhu nového občanského zákoníku. Cílem této práce je seznámit čtenáře se současným právním stavem, tento právní stav podrobit srovnání s příslušnými soudními rozhodnutími a názory odborné právní veřejnosti a nabídnout nový pohled na předmětnou problematiku. Diplomová práce je rozdělena do sedmi kapitol. První kapitolou je úvod, ve kterém je definován předmět zkoumání celé práce. Poslední kapitolou je závěr, který obsahuje závěrečný pohled na rozsah povinnosti k náhradě škody v obchodním zákoníku a krátce pojednává o závěrech obsažených v této práci. Kapitola druhá se zabývá právní úpravou vzniku povinnosti k náhradě škody a je složena ze tří částí, kdy každá z těchto částí pojednává o jiných skutečnostech týkajících se tohoto vzniku. První část obsahuje vymezení základních předpokladů, které musí být splněny pro vznik nároku na náhradu škody dle obchodního zákoníku. Druhá část se zaměřuje na povinnost...
Analýza ztráty zisku dopravní organizace v důsledku opravy po nehodě u vozidel nad 12 t celkové hmotnosti
Svozil, Milan ; Krýsová, Jana (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je dílčí součástí celkového projektu na stanovení všeobecné metodiky výpočtu ušlého zisku. Zabývá se technickými a ekonomickými daty nákladních vozidel, analýzou nákladů a vyčíslení ztráty zisku v důsledku opravy po nehodě u vozidel nad 12 t celkové hmotnosti.Tato práce je přínosem pro znalce a odborníky ze soudního inženýrství, kteří na základě podkladů mohou snadněji stanovit metodiku pro výpočet ušlého zisku. Velmi se poté zrychlí a zjednoduší likvidace pojistných událostí a vyplacení ušlého zisku poškozeným.
Analýza ztráty zisku dopravní organizace v důsledku opravy po nehodě u autobusů s obsaditelností nad 30 míst
Pitaš, Martin ; Patzelt, Robert (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je příprava ekonomických a technických podkladů pro analýzu ztráty zisku dopravní organizace v důsledku opravy po nehodě u autobusů s obsaditelnosti nad 30 míst. Celá práce je rozdělena na tři hlavní části. První část se zabývá technickými parametry autobusů SOR C 9,5, SOR C 10,5 a MAN Lion's Regio C, jejich výbavami a servisními úkony. V druhé části práce jsou zpracovány a vyhodnoceny dostupné ekonomické údaje jednotlivých autobusů. Poslední část práce je věnována tvorbě metodiky pro výpočet ušlého zisku autobusů po dopravní nehodě a to jak po jednotlivých modelech autobusů, tak i skupiny autobusů s obsaditelností nad 30 míst jako celku.
Případové studie vyčíslení majetkové újmy dopravce po nezaviněné dopravní nehodě
Svozil, Milan
Poškozený má nárok náhradu celkové majetkové újmy, která mu byla způsobena v důsledku nezaviněné dopravní nehodě. Škoda představuje jakoukoli ztrátu na majetku. Nejedná se přitom pouze o škodu skutečnou (výše, o kterou se hodnota majetku snížila), ale i o ušly zisk. Poškozený si musí uvědomit všechny škody a ztráty na majetku, které mu v důsledku dopravní nehody nastaly a musí je vyčíslit a prokázat. Tyto škody jsou likvidovány z pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla účastníka, který způsobil nehodu. Ve většině případů se poškozený domáhá a následně se také spokojí pouze s náhradou škody na poškozeném vozidle případně nákladů za vyproštění a odtahu vozidla do nejbližšího servisu. Náhradu dalších škod, které vznikly v důsledku nezaviněné dopravní nehody již obyčejně poškozený nepožaduje, přestože tyto škody jsou mnohdy mnohanásobně vyšší. Pro kompletní likvidaci těchto škod neexistuje jednotná metodika a z tohoto důvodu dochází k problémovým situacím při jejich vyčíslení. Problémové situace, které můžou nastat při vyčíslení majetkové újmy dopravce jsou v příspěvku řešeny na názorných případových studií a je představen postup kompletního vyčíslení celkové majetkové ujmy dopravce, který může nastat v důsledku totální škody na přípojném vozidle a poškození přepravovaného nákladu
Vliv náhrad škod při správě daní na administrativní náklady
Divišová, Tereza ; Vančurová, Alena (vedoucí práce) ; Pšurná, Pavla (oponent)
Tématem mé diplomové práce jsou náhrady škody při správě daní vznikající z titulu nesprávného úředního postupu či vydání nezákonného rozhodnutí správcem daně. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak se náhrady škod a administrativní náklady spojené se správou této agendy projeví ve státním rozpočtu ČR. Práce se zabývá právním rámcem náhrad škod ve světle soudní judikatury, předběžným projednáním uplatněných nároků u Ministerstva financí ČR, konkrétně analýzou počtu žádostí o náhradu škody, objemem finančních prostředků přiznaných žadatelům a nejčastějšími důvody pro přiznání náhrady škody. Dále je zde zpracována problematika soudních řízení a regresů vůči úředním osobám, které škodu skutečně způsobily. Významná část práce je věnovaná odhadu administrativních nákladů vynakládaných na správu agendy náhrad škod a jejich komparace v letech 2010 a 2011, v souvislosti se změnou organizace státní správy od 1. 1. 2011.
"Tady nebo s sebou?": Ekonomie obalů (nejen) na pizzu
Bláha, Jan ; Šťastný, Daniel (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Práce se snaží vysvětlit proč pizzerie účtují poplatek za krabici pizzu, zatímco kavárny neúčtují poplatek za kelímek na kávu. Hypotéza tvrdí, že si pizzerie účtují poplatek, aby kompenzovali ušlý zisk z prodeje komplementů při návštěvě pizzerie. Ověřování hlavní hypotézy bylo provedeno pomocí systému pomocných hypotéz (kavárny neúčtují poplatek, protože nemusí kompenzovat ušlý zisk -- míra kompenzace závisí na ceně souvisejících produktů -- se zvyšující se obsazeností cena krabice klesá -- dovážkové služby neúčtují poplatek za obal na pizzu), kdy empirická data shromážděná na trhu potvrzovala nebo vyvracela jednotlivé pomocné hypotézy a na základě jejich výsledku se ověřovala hlavní hypotéza. 2 hypotézy byly shledány jako nezamítnuté, jedna se nepotvrdila a jedna potvrdila. Proto nezamítáme hlavní hypotézu o kompenzování ušlého zisku pizzeriemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.