Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolky jako sociální podniky
Němcová, Eva ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
V diplomové práci se zabývám fenoménem sociálního podnikání ve vztahu ke spolkům. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se sociálnímu podnikání v České republice věnují spolky. Teoretická část slouží především k pochopení základních pojmů souvisejících se sociálním podnikáním a na základě studia českých a zahraničních pramenů k vytipování vhodné koncepce pro české prostředí. Empirická část představuje prostřednictvím příkladů dobré praxe konkrétní spolky a jejich podnikání. Zajímá mne, zda vybrané podniky splňují cíle a znaky sociálního podniku podle zvolené koncepce a zda je sociální podnikání spolků další možností získání finančních prostředků. Výstupem mé práce jsou doporučení pro spolky, jak se stát úspěšným sociálním podnikem.
Corporate Social Responsibility and its Effect on Consumer Preferences in Ghana
Sarpong, Jessica Aferi
Abstrakt Závěrečná práce se zaměřila na zkoumání vlivů CSR aktivit společnosti Guinness Ghana Breweries Ltd na značku společnosti pomocí aplikace konceptu Triple Bottom Line. Padesát (50) respondentů složených ze zaměstnanců a vedení společnosti Ghana Breweries Limited odpovědělo na otázky týkající se postupů CSR a programů společnosti Ghana Breweries Limited. Bylo zjištěno, že navzdory široce koncipovanému názoru, že činnosti v oblasti CSR jsou jen dalším nástrojem pro propagaci, mají programy CSR skutečně významný vliv na obchodní preference společností z pohledu zákazníka. Studie rovněž dospěla k závěru, že další činitelé, jako jsou propagace, reklama, kvalita služeb a výrobků, jsou také dalšími faktory, které ovlivňují preference produktů GGBL. Nicméně jiné společnosti, které se zabývají pouze tradičními způsoby propagace své značky, nedosahovaly stejné nebo lepší úrovně preferencí u zákazníků. Závěrem lze konstatovat, že aktivity a programy CSR mohou přispívat k pozitivnímupozitivní vlivu na preferenci značky a výrobků.
Sociální podnikání v Jihočeském a Plzeňském kraji - dosavadní vývoj a východiska dalšího rozvoje
DVOŘÁKOVÁ, Kamila
Tato diplomová práce se zabývá tématem sociálního podnikání v Jihočeském a Plzeňském kraji, jeho vývojem a možnostmi dalšího rozvoje. Cílem práce je zhodnocení stavu sociálního podnikání v obou krajích a doporučení možných kroků, které by vedly k většímu rozvoji sociálního podnikání v České republice. Teoretická část se zabývá historií sociální ekonomiky a jejími subjekty. Pozornost je zde také věnovaná sociálnímu podnikání, jeho vývoji a principům, kterými se sociální podniky musejí řídit. Dále je zde popsán vývoj sociálního podnikáni v České republice, legislativní úprava a možnosti podpory pro sociální podniky. V této části jsou také uvedeny příklady států, kde sociální podnikání úspěšně funguje. Jedná se o Velkou Británii, Itálii a Polsko. Poznatky z této části jsou pak využity v části praktické pro stanovení doporučení dalšího rozvoje sociálního podnikání v ČR. Praktická část se zabývá zhodnocením dotazníkové šetření, které proběhlo u vedoucích pracovníků sociálních podniků v obou krajích. Otázky v dotazníku byly zaměřeny velmi široce. Byly zde otázky na velikost podniku, spolupráci, problémy, se kterými se podniky potýkají či výhody tohoto podnikání pro společnost. Na základě výsledků tohoto šetření byly zodpovězeny výzkumné otázky práce. Dále pak jsou v této části popsány doporučení, která by mohla napomoci k dalšímu rozvoji sociálního podnikání v České republice. Jedná se spíše o celorepubliková doporučení. Empirické šetření má v tomto případě spíše doplňkový charakter.
Společenská odpvoědnost firem a její reportování v ČR
Tran, Thuy Trang ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat současný stav reportování CSR v České republice na základě sběru dat z různých zpráv o společenské odpovědnosti, které zveřejňují české nebo zahraniční firmy působící na českém území. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První část je teoretická, zabývá se podstatou pojmů a přibližuje danou problematiku. Jelikož podstatná část se skládá z rozboru momentálního stavu vykazování CSR na našem území, tak bylo vhodné rozčlenit poslední kapitolu na dvě podkapitoly. Ta první se věnuje obecné charakteristice pojmu společenské odpovědnosti firem a ta druhá se podrobněji zabývá otázkami s touto problematikou spojenými. Pro analýzu bylo vybráno deset reportů významných firem a z vyplývajících výsledků byl odvozen trend, kterým se firmy chovají při reportování CSR.
Spolky jako sociální podniky
Němcová, Eva ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
V diplomové práci se zabývám fenoménem sociálního podnikání ve vztahu ke spolkům. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se sociálnímu podnikání v České republice věnují spolky. Teoretická část slouží především k pochopení základních pojmů souvisejících se sociálním podnikáním a na základě studia českých a zahraničních pramenů k vytipování vhodné koncepce pro české prostředí. Empirická část představuje prostřednictvím příkladů dobré praxe konkrétní spolky a jejich podnikání. Zajímá mne, zda vybrané podniky splňují cíle a znaky sociálního podniku podle zvolené koncepce a zda je sociální podnikání spolků další možností získání finančních prostředků. Výstupem mé práce jsou doporučení pro spolky, jak se stát úspěšným sociálním podnikem.
Společenská odpovědnost firem
Tomková, Veronika ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Kvasničková Stanislavská, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je společenská odpovědnost firem. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je definován pojem, základní principy společenské odpovědnosti, jako je Teorie Stakeholders a Tripple Bottom line, a dále je vysvětlen průběh implementačního cyklu. Praktická část identifikuje společensky odpovědné chování na soukromé vysoké škole a navrhuje dílčí postup implementace konceptu CSR v daném podniku.
Uplatnění konceptu společenské odpovědnosti v malých a středních podnicích
Baxant, Libor
Tato práce se zabývá uplatněním konceptu společenské odpovědnosti (CSR) v malých a středních podnicích (MSP) působících v České republice. V první části práce jsou zhodnoceny současné trendy a přístupy ke společenské odpovědnosti, rozklíčován koncept CSR, jeho historický vývoj, oblasti, dimenze a charakteristiky konceptu a určena jeho aplikace, hodnocení a reportování. Na základě užití teoretických znalostí je navržen soubor otázek k analýze uplatnění CSR v MSP prostřednictvím primárního výzkumu. V práci jsou zhodnoceny generální názory o CSR v MSP, určena míra vnímání postojů k projevům, motivům, bariérám a stakeholderům MSP při uplatňování CSR a vyhodnoceny realizované odpovědné aktivity MSP. Pomocí kompozitních indikátorů je vyhodnoceno vnímání faktorů ovlivňujících úroveň konceptu CSR a realizované odpovědné aktivity MSP. Na základě výsledků analýzy jsou formulována doporučení pro podporu zavádění CSR v MSP.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.