Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kritická místa v českém jazyce na základní škole
Dygrínová, Gabriela ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Štěpáník, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá kritickými místy výuky českého jazyka na základní škole. Cílem práce bylo identifikovat kritická místa výuky českého jazyka v 6. ročníku základní školy. Identifikace kritických míst probíhala kvalitativní analýzou rozhovorů vedenými s učiteli českého jazyka. Teoretická část práce charakterizuje obsah učiva českého jazyka v 6. ročníku a jeho didaktické pojetí v používaných učebnicích. Vymezen je pojem kritické místo a chyba. Praktická část práce obsahuje analýzu a interpretaci rozhovorů uskutečněných s učiteli. K vyhodnocení získaných dat byl použit program Atlas.ti. Kritickými místy českého jazyka v 6. ročníku základní školy byly vyhodnoceny jevy v oblasti větné skladby, tvarosloví a pravopisu. V oblasti větné skladby měla největší váhu kritická místa: schopnost logického uvažování, znalost základních jazykových jevů, porozumění syntaktickým vztahům a terminologii. V tvarosloví se jeví jako nejkritičtější rozeznávání slovních druhů, určení pádů a rozeznání čísla u podstatných jmen pomnožných a hromadných. Jako kritický byl označen pravopis velkých písmen. Text diplomové práce obsahuje citace z analyzovaných rozhovorů, které dokreslují identifikovaná kritická místa a často odkazují na jejich příčiny.
Kritická místa v českém jazyce na základní škole
Dygrínová, Gabriela ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Štěpáník, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá kritickými místy výuky českého jazyka na základní škole. Cílem práce bylo identifikovat kritická místa výuky českého jazyka v 6. ročníku základní školy. Identifikace kritických míst probíhala kvalitativní analýzou rozhovorů vedenými s učiteli českého jazyka. Teoretická část práce charakterizuje obsah učiva českého jazyka v 6. ročníku a jeho didaktické pojetí v používaných učebnicích. Vymezen je pojem kritické místo a chyba. Praktická část práce obsahuje analýzu a interpretaci rozhovorů uskutečněných s učiteli. K vyhodnocení získaných dat byl použit program Atlas.ti. Kritickými místy českého jazyka v 6. ročníku základní školy byly vyhodnoceny jevy v oblasti větné skladby, tvarosloví a pravopisu. V oblasti větné skladby měla největší váhu kritická místa: schopnost logického uvažování, znalost základních jazykových jevů, porozumění syntaktickým vztahům a terminologii. V tvarosloví se jeví jako nejkritičtější rozeznávání slovních druhů, určení pádů a rozeznání čísla u podstatných jmen pomnožných a hromadných. Jako kritický byl označen pravopis velkých písmen. Text diplomové práce obsahuje citace z analyzovaných rozhovorů, které dokreslují identifikovaná kritická místa a často odkazují na jejich příčiny.
Systém kritických bodů v cukrárenské výrobě
Feriová, Lucie ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je systému kritických bodů v potravinářské výrobě, především v oblasti výroby cukrářských výrobků. Systém je založen na schopnosti výrobce stanovit kritické aspekty výroby nezávadných potravin, umožňuje systematicky rozpoznávat nebezpečí a vyhodnocovat pravděpodobnost jeho výskytu během výroby. Nebezpečí představují především látky v potravině, které by mohly mít za následek negativní zdravotní efekt u spotřebitele. A následně napomáhá zlepšit účinnost kontroly. Tato koncepce kontroly technologických postupů vyplývá z národních a evropských legislativních požadavků, které jsou uvedeny v první teoretické části této diplomové práce. Mají za úkol lépe seznámit s obecnými požadavky, které jsou kladeny na výrobce potravin. Se vstupem do Evropské unie je evropská legislativa integrována, národní legislativa včleněna do evropské politiky a jsou přejímány zákonné požadavky do národní legislativy Druhá část seznamuje s principy a postupy systému kritických bodů. Mnohé výrobní procesy zahrnují vícestupňový proces od vyprodukování suroviny po hotový výrobek. Správné, úplné a zavedené studie systému kritických bodů identifikují a regulují faktory, které přímo ovlivňují nezávadnost výrobků. Identifikace a monitoring kritických bodů je z hlediska nákladů efektivnější metoda zabezpečení jakosti než inspekce a testování hotového výrobku. Záznamy a dokumentace jsou dokonalými doklady o tom, že byla přijata všechna opatření a byla poskytnuta povinná péče k zabránění problémům. V závěrečné části je obecný postup systému kritických bodů porovnán se zavedeným systém u konkrétním výrobku. Na konkrétním výrobků bude demonstrována připravenost a schopnost daného podniku zavést systém u všech výrobků či skupin výrobků, která bude následně vyhodnocena. Smyslem diplomové práce není důkladně a podrobně rozebrat uplatňovaný systém kritických bodů v cukrárenské výrobě, ale dokázat, že jsme schopni připravit se na přísné legislativní podmínky a tvrdou a nelítostnou konkurenci. Tento vývoj nelze nijak zastavit ani se mu vyhnout, nezbývá nic jiného než na tento vývoj včas reagovat a přizpůsobit se tak, aby vyvolané změny přinesly požadovaný úspěch a aby se náš potravinářský průmysl dostal na takovou úroveň, jakou si přejeme, ale také jakou si vlastní prací a tvořivostí zasloužíme. Ne nadarmo platí přísloví, že "Štěstí přeje připravenému".

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.