Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Parodie České televize v seriálu Dobré ráno, Brno! jako novodobá podoba televizní zábavy
Straka, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
V diplomové práci se zabývám analýzou seriálu České televize Dobré ráno, Brno! Seriál je parodií na originální pořad Dobré ráno, který je vysílán každý všední den a má být "ranní dávkou informací a hudby, doplněnou o zajímavé hosty a tipy." Česká televize vytvořila seriál, ve kterém odvážným způsobem paroduje nejen samu sebe jako významnou instituci včetně svých zaměstnanců, ale i televizní průmysl jako takový. V seriálu lze analyzovat stěžejní koncepty televizní zábavy, jako je užití parodie, satiry, humoru a nadsázky. Cílem práce je zjistit, v čem spočívá parodie v seriálu Dobré ráno, Brno! v souvislosti s Českou televizí a jak seriál přispívá k větší žánrové pestrosti televizní zábavy, především v oblasti parodie, satiry a humoru. Jako metodu zkoumání jsem zvolil sémiotickou analýzu s důrazem na rozbor významů v rovině denotace a konotace podle vzoru Rolanda Barthese. Podrobná sémiotická analýza zahrnuje rozbor dialogů a verbálních znaků, analýzu zvukové stopy a celé mizanscény včetně rozboru jednotlivých postav, kostýmů, dějiště a práce s kamerou. Výsledky ukázaly, jakým způsobem tvůrci parodovali nejen Českou televizi jako instituci a významné veřejnoprávní médium, ale i celý televizní průmysl. Výzkumná metoda je však kvalitativní analýzou a výsledky tak nejsou a nemohou být reprezentativní.
Poetika britského sitcomu
VESELÝ, Jan
V diplomové práci se zaměřujeme na britský sitcom, jenž představuje jeden ze základních elementů britského humoru, který se stal vyhledávaným fenoménem ve světě i u nás. Za cíl si stanovujeme přiblížení tohoto televizního žánru čtenáři, nastínění prvků vytvářejících zábavný obsah jak obecně, tak s přihlédnutím k originální komice jednotlivých vybraných popkulturních děl. Také chceme dokázat, jak tento fenomén prostupuje za rámec obvykle vymezený pro televizní tvorbu. Z hlediska postupu při zkoumání dané problematiky se snažíme o sloučení prostudované literatury vážící se k tématu a znalostí nabytých během studia, které společně uplatňujeme při podrobném zkoumání vybraných popkulturních děl reprezentujících samotnou esenci britského sitcomu. V práci vytyčujeme hranice televizního sitcomu jako samostatného žánru, přičemž se věnujeme i komediální tvorbě vývojově k němu směřující, prolínání s ostatními žánry a specifikům spojeným s britským prostředím. Dále prozkoumáváme uplatnění zavedených makroteorií komiky na britský sitcom, kde cílíme jak na vysvětlení původu komičnosti, tak i na vliv zábavné tvorby vzhledem k uvolňování napětí ve společnosti. Náš postup se opírá především o pečlivé vnímání komiky vybraných kultovních děl Jistě, pane ministře/premiére, Haló, haló!, Červený trpaslík a Ajťáci. Největší pozornost upíráme na úlohu postav a prostředí ve vybraných dílech, neboť je vnímáme jako stěžejní pro úspěšný sitcom. Uvádíme též vlivy britské tvorby v této oblasti, které upozorňují na společenskou relevanci tohoto mnohdy opomíjeného fenoménu.
Komparativní analýza televizních pořadů Zpívá celá rodina vs Česko hledá Superstar
Kopecká, Elizabeth ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparativní analýzou dvou pěveckých soutěží Zpívá celá rodina a Česko hledá Superstar. Komparace vychází z analýzy pořadů Zpívá celá rodina a Česko hledá Superstar. Vzhledem k tomu, že se zkoumané televizní pěvecké soutěže vysílaly v různých epochách, lze sledovat výrazné odlišnosti mezi oběma televizními pořady. Teoretická část se věnuje televizní zábavě, definici televizních formátů pěveckých soutěžích, ale také popisu mediálního publika a televizních fanoušků. Diplomová práce obsahuje stručný popis televizních hudebních pořadů a pěveckých soutěží, které byly na tuzemském trhu dostupné. Následná komparativní analýza vznikla porovnáním dvou zmiňovaných pěveckých soutěží. Diplomová práce předkládá zjištění, že rozdílné doby se významně podílely na podobě televizních pěveckých soutěží a také měly do značné míry vliv na preference televizního publika. Práce rovněž obsahuje zdůvodnění, proč byly zmíněné pořady natolik oblíbené u televizních diváků a zda by mohl být koncept Zpívá celá rodina úspěšný i dnes. Toto zdůvodnění je podloženo komentáři hudebních odborníků a osobní zkušeností z účinkování v televizním formátu Superstar.
Myšlení o médiích v 70. a 80. letech 20. století na příkladu interních periodik Československé televize a Československého rozhlasu
Aust, Ondřej ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Myšlení o médiích v 70. a 80. letech 20. století na příkladu interních periodik Československé televize a Československého rozhlasu" pojednává o obsahu časopisů Televizní tvorba a Rozhlasová práce. Tyto vycházely pro vnitřní potřebu dvou masově působících sdělovacích prostředků, tou dobou již institucionalizovaných, o něž Komunistická strana Československa po sovětském vzoru opírala své ideologické, respektive propagandistické působení na občany socialistického státu i směrem do zahraničí. Na tomto půdorysu práce zjišťuje, jakými tématy se pracovníci tehdejší televize a rozhlasu v rámci debaty o své práci uvnitř instituce zabývali, jaká byla východiska takových diskusí a jaké jejich závěry. Kvantitativní analýza dvou uvedených peridodických titulů je uvozena stručným historickým přehledem výchozí společenské situace na přelomu 60. a 70. let. Doplňuje ji výčet periodik vydávaných Československou televizí a Československým rozhlasem pro jejich vnitřní potřebu.
Populární hudba v televizní zábavě 90.let na území ČR
Zdychová, Šárka ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Diplomová práce "Populární hudba v televizní zábavě 90. let na území ČR" se zabývá především vývojem hudebních pořadů v tomto období, konkrétně sleduje vývoj hitparád Medúza a Eso. O období 90. let lze mluvit jako o vrcholu tohoto typu pořadů, které byly nedílnou součástí televizní zábavy. V souvislosti s jejich vývojem práce pojednává také o historii těchto hudebních pořadů před rokem 1989 i s dobovým kontextem. Komplexnost tématu utváří také teoretický základ, ve kterém práce pojednává o pojmech populární kultura, masová a spotřební kultura nebo globalizace. S vývojem hudebních pořadů právě pojem globalizace úzce souvisí. Globalizace prochází všemi základními složkami tvorby těchto pořadů, a to hudbou i samotným televizním prostředím, a je právě možným důsledkem poklesu popularity televizních hitparád v současné době. Klíčová slova Televizní zábava, populární hudba, formát v TV, hudební pořad, hitparáda
Televizní zábava na obrazovkách ČT a TV Nova na počátku tisíciletí a v současnosti
Průšová, Denisa ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá televizní zábavou jako fenoménem na českých televizních obrazovkách. V teoretické části práce poskytuje pohled na zábavu jako na termín a koncept a usiluje o její definici, dále popisuje její historické podoby před nástupem masových médií i její následný vývoj směrem k zábavní revoluci médií, přičemž je kladen důraz na etablování zábavy na televizních obrazovkách. Práce následně vymezuje zábavní funkce médií a jejich význam ve společnosti, do kontrastu však uvádí i kritiku spojovanou se zábavními obsahy. Součástí práce je i klasifikace televizních zábavních žánrů a formátů a případy penetrace zábavy do dalších forem komunikace. Z pohledu české právní úpravy také hodnotí právní podmínky pro vysílání televizní zábavy v České republice. Teoretickou část uzavírá historie televizní zábavy v Československé televizi a TV Nova. Praktická část práce si klade za cíl zjistit, jakou podobu měla televizní zábava na počátku tisíciletí na obrazovkách České televize a TV Nova ve srovnání s její nynější podobou a identifikovat tak rozdíly či podobnosti ve vysílání televizní zábavy nejen napříč lety v rámci daných médií, ale také mezi veřejnoprávním a komerčním vysílatelem. Na základě těchto zjištění usiluje práce rovněž o zodpovězení otázky, zda televizní zábava z českých televizních...
Zobrazení vybraných silných ženských postav v seriálech a jejich reflexe v reálném světě
Dostálová, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem seriálů a jejich silných hrdinek na ženské publikum. Cílem této práce je zjistit, zda vybrané silné hrdinky seriálů ovlivňují pohled na ideál ženy, zda se jim divačky snaží nějakým způsobem přiblížit a zda natočení těchto seriálů otevřelo nějaká společenská témata. Tyto cíle byly zformulovány do tří výzkumných otázek, na které bude závěru odpovězeno. Práce je rozdělen na tři hlavní části - praktickou. Teoretická část má za úkol seznámit čtenáře s teoretickým základem potřebným pro pochopení zkoumané problematiky. Metodologická část představuje výzkum jako takový s výhodami a nevýhodami. Poslední, praktická část, je zaměřená na výzkum a interpretaci získaných dat. Pro výzkum byla vybrána kvalitativní výzkumná technika, konkrétně zakotvená teorie, která je použit pro analýzu a následnou interpretaci dat získaných z rozhovorů.
Politicko-zpravodajská satira v pořadu The Daily Show
Janák, Antonín ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce "Politicko-zpravodajská satira v pořadu The Daily Show" mapuje vývoj politické a zpravodajské satiry v televizi ve Spojených státech amerických s důrazem na vliv a vývoj, který měl kultovní pořad komediální stanice Comedy Central The Daily Show. Důraz je kladen na vznik, historii a strukturu pořadu v celé její historii až do současnosti. Po obecném uvedení do historie politické satiry v televizi před počátkem vysílání pořadu se práce soustřeďuje práce na nejvýraznější osobnosti, které pořad provázely a které jím prošli jako spolupracovníci. Práce také zkoumá hlavní důsledky, které k tvorbě pořadu vedly. Zmiňují se nejvýraznější události, které měly vliv na formování obsahu a sdělení pořadu. Zvláštní pozornost je věnována hlavní éře pořadu za moderování Jona Stewarta, kdy pořad zažíval období největší slávy a která ovlivnila budoucí podobu politicko-zpravodajské satiry do současnosti. Věnuje se však také moderní podobě pořadu a změnám, které přinesl nový moderátor pořadu Trevor Noah. V poslední části se práce věnuje vlivu, který pořad a jeho přední osobnosti měli na současné vlně zájmu a popularity o politicko-zpravodajskou satiru nejen ve Spojených státech amerických, ale po celém světě a rozebírá nejznámější osobnosti současné politicko- zpravodajské satiry.
Za oponou Saturday Night Live
Jankovský, Filip ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce "Za oponou Saturday Night Live" je zmapovat základní principy, na kterých stojí americká skeč show Saturday Night Live. Důraz je zejména kladen na vznik, strukturu a účinkující tohoto pořadu. V neposlední řadě se autor zabývá i velkými společensko-politickými tématy, která do své tvorby vkládají tvůrci Saturday Night Live. Autor si klade tři hlavní výzkumné otázky. Otázka č. 1: Jak probíhá výběr hereckého ansámblu Saturday Night Live? Otázka č. 2: Jak vypadá kreativní týden Saturday Night Live? Otázka č. 3: Jak byly úspěšné jednotlivé týmy Saturday Night Live? Jako základní techniku při zpracování tématu zvolil autor kvalitativní analýzu. Teoretická část se věnuje zejména televizní zábavě, roli televize ve společnosti a televizi v USA. Praktická část je zaměřena na vznik Saturday Night Live, výběr účinkujících a strukturu pořadu. Nechybí zde také pohled na jednotlivé herecké ansámbly, hvězdné hosty a vlivy společensko-politických témat na tuto zábavnou televizní tvorbu.
Pořad Prostřeno jako zrcadlo celospolečenských a politických jevů v české společnosti
Karták, Vít ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Pořad Prostřeno! se v české televizní zábavě stal fenoménem, který je každodenně vysílán, a sledují ho statisíce diváků. Tato kulinářská show by měla být z principu apolitická a měla by se věnovat především vaření a s ním spojeným stolováním. To se však neděje a do pořadu vstupují celospolečenská témata. Na tato témata se v pořadu vážou různé stereotypy, předsudky a dramaturgické zásahy, které způsobují konflikty nejen mezi soutěžícími, ale působí i na diváky u obrazovek. V této práci se snažím tyto stereotypy zachytit v kontextu tří zkoumaných témat (homosexualita, romské etnikum a muslimové), která od roku 2015 významně rezonovala v české společnosti. Práce se snaží předložit relevantní pohled na to, jestli a případně jakým způsobem jsou tyto stereotypy, předsudky a postoje prezentovány v pořadu Prostřeno! Vzhledem k vysokému počtu diváků, kteří tento pořad sledují, je totiž pravděpodobné, že se samotný pořad do jisté míry spolupodílí na utváření postojů, stereotypů či předsudků, jež se v české společnosti vyskytují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.