Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh a výroba zařízení pro kontrolu správného založení a zapojení statorového vinutí synchronních reluktančních motorů (SyRM)
Zbořil, Filip ; Hadraba, Petr (oponent) ; Rubeš, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a výroba zařízení, které je schopné změřit rozložení magnetické indukce uvnitř statoru a vyhodnotit správnost založení a zapojení vůči vnějším tvarům statoru. Součástí práce je teoretická část, která vysvětluje princip funkce synchronních reluktančních motorů a je definováno názvosloví vinutí.
Návrh synchronního reluktančního motoru
Koshelev, Maxim ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou konkretního synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a návrhem synchronního reluktančního motoru s bariérami magnetického toku. Práce je rozdělena do pěti částí. V první částí je popsán princip funkce synchronního reluktančního motoru a uveden stručný přehled realizovaných řešení. V druhé kapitole jsou analytickým výpočtem zjištěny základní parametry synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly. V třetí části práce jsou ověřeny výsledky analytického výpočtu pomocí programu FEMM v lineárním a nelineárním stavu a pomocí transientní analýzy motoru v programu Ansys Maxwell. V další části jsou uvedeny výsledky měření parametrů synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a porovnání s vypočítanými hodnotami a výsledky simulací. Závěrečná kapitola se zabývá návrhem motoru s bariérami magnetického toku. Dosažené parametry jsou ověřeny v programu FEMM a Ansys Maxwell. Finální varianta navrženého motoru je analyzovaná při napájení ze sítě a z frekvenčního měniče pomocí cosimulace Maxwell-Simplorer.
Návrh a optimalizace synchronního reluktančního motoru
Bárta, Jan ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem synchronního reluktančního motoru příčně laminového typu. Úvodní část seznamuje čtenáře s problematikou principu činnosti a návrhu tohoto stroje. Hlavní část práce je ovšem věnována samotnému elektromagnetickému návrhu příčně laminovaného rotoru a jeho následné optimalizaci prostřednictvím vybraných algoritmů. Navržený rotor byl vyroben a nahradil původní rotor vybraného indukčního motoru. Na takto vyrobeném prototypu byla dále prováděna měření která jsou srovnána s elektromagnetickým výpočtem provedeným metodou konečných prvků. Závěr této práce je věnován simulacím dynamického chování synchronního reluktančního motoru při skalárním a vektorovém řízení.
Návrh a optimalizace synchronního reluktančního motoru
Bárta, Jan ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem synchronního reluktančního motoru příčně laminového typu. Úvodní část seznamuje čtenáře s problematikou principu činnosti a návrhu tohoto stroje. Hlavní část práce je ovšem věnována samotnému elektromagnetickému návrhu příčně laminovaného rotoru a jeho následné optimalizaci prostřednictvím vybraných algoritmů. Navržený rotor byl vyroben a nahradil původní rotor vybraného indukčního motoru. Na takto vyrobeném prototypu byla dále prováděna měření která jsou srovnána s elektromagnetickým výpočtem provedeným metodou konečných prvků. Závěr této práce je věnován simulacím dynamického chování synchronního reluktančního motoru při skalárním a vektorovém řízení.
Návrh synchronního reluktančního motoru
Koshelev, Maxim ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou konkretního synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a návrhem synchronního reluktančního motoru s bariérami magnetického toku. Práce je rozdělena do pěti částí. V první částí je popsán princip funkce synchronního reluktančního motoru a uveden stručný přehled realizovaných řešení. V druhé kapitole jsou analytickým výpočtem zjištěny základní parametry synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly. V třetí části práce jsou ověřeny výsledky analytického výpočtu pomocí programu FEMM v lineárním a nelineárním stavu a pomocí transientní analýzy motoru v programu Ansys Maxwell. V další části jsou uvedeny výsledky měření parametrů synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a porovnání s vypočítanými hodnotami a výsledky simulací. Závěrečná kapitola se zabývá návrhem motoru s bariérami magnetického toku. Dosažené parametry jsou ověřeny v programu FEMM a Ansys Maxwell. Finální varianta navrženého motoru je analyzovaná při napájení ze sítě a z frekvenčního měniče pomocí cosimulace Maxwell-Simplorer.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.