Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh kroků k rozvoji strategické spolupráce v oblasti prodeje pekařských pecí
Bajgl, Stanislav ; Jandura, Pavel (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Návrh kroků k rozvoji strategické spolupráce v oblasti prodeje pekařských pecí“ se zaměřuje na návrhy vedoucí k vytvoření strategického rámce vzniku strategické aliance mezi strategickou podnikatelskou jednotkou společnosti Sklářské stroje Znojmo, s.r.o. a vybraným partnerem.
Izrael a Turecko - Strategická aliance
Zacios, Jana ; Aslan, Emil (vedoucí práce) ; Ditrych, Ondřej (oponent)
Strategická aliance je málo známé spojenectví mezi Tureckem a Izraelem. Tyto dvě, v regionu výjimečné země, vzájemnou spoluprací mající zpočátku především ekonomický a vojenský charakter mnoho získávají - ne však tolik, kolik si původně slibovaly. Zároveň musí, právě za toto spojenectví, čelit kritice jak ze strany svých sousedů, tak z úst domácí opozice. Otázka, na kterou se tato práce snaží odpovědět tedy zní, jaké jsou perspektivy strategické aliance do budoucna a jaké faktory by mohly ovlivnit její budoucnost. Analýzou okolností a důvodů jejího vzniku a vývoje se snaží popsat všechny aspekty, které by potenciálně mohly vést k jejímu rozpadu. Kromě vojenské spolupráce a obchodních styků se tak práce zabývá i otázkou národnostních konfliktů v Turecku a v Izraeli, využíváním vody v regionu a zejména vztahy s ostatními státy na Blízkém východě i mimo něj, které mají rovněž vliv na vývoj aliance.
Strategické aliance a jejich role v České republice
Stelzigová, Tereza ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Ráž, Milan (oponent)
Bakalářská práce zkoumá situaci strategických aliancí v České republice a jejich vliv na malé a střední podniky. Hodnotí výhody a nevýhody, které členství v alianci podnikům přináší a posuzuje vliv aliancí na konkurenceschopnost podniků. Práce se blíže zaměřuje na vývozní aliance podporované agenturou CzechTrade a na klastry. Práce vyhodnocuje doporučení pro malé a střední podniky k vytvoření efektivní spolupráce v rámci strategické aliance.
Návrh kroků k rozvoji strategické spolupráce v oblasti prodeje pekařských pecí
Bajgl, Stanislav ; Jandura, Pavel (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Návrh kroků k rozvoji strategické spolupráce v oblasti prodeje pekařských pecí“ se zaměřuje na návrhy vedoucí k vytvoření strategického rámce vzniku strategické aliance mezi strategickou podnikatelskou jednotkou společnosti Sklářské stroje Znojmo, s.r.o. a vybraným partnerem.
Companies entry forms into foreign markets
Tichá, Dominika ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Současná doba globalizace, stále silnější liberalizace podnikatelského prostředí a rostoucí konkurence staví firmy do složité situace. Aby uspěly, rozšiřují svou podnikatelskou činnost na mezinárodní prostředí. Nadnárodní společnosti expandují na trhy, kde ještě nemají své působení. Podnikatel nebo společnost může využít několik forem vstupu, od vývozních a dovozních operací, přes kapitálově nenáročné formy přítomnosti na trhu, např. licence, franchising nebo výrobní kooperace, až po kapitálové vstupy, které lze realizovat portfoliovými nebo přímými zahraničními investicemi. Na jedné straně je zájem podnikatele investovat ovlivněn ekonomickou situací země, ale rozhodující jsou i efekty z využití informačních a komunikačních technologií. A právě takovým faktorem je mobilní vysokorychlostní přístup k internetu. Poptávku po něm mohou uspokojit mobilní operátoři díky držení konkrétních kmitočtů v jednotlivých pásmech. V současnosti bylo v ČR zahájeno nové výběrové řízení - aukce na jejich přerozdělení, která má přilákat nové mobilní operátory a která pro ně nabízí i nové formy vstupu. Pro mobilní operátory je potřeba povolení, licence na provozování jednotlivých sítí. Příznačné je pro ně i vstupování prostřednictvím strategických aliancí velkých společností, protože se jedná o oblast telekomunikací, která vyžaduje velké finanční prostředky na výzkum a vývoj, inovace a budování telekomunikační infrastruktury. První část práce představuje různé druhy expanze od vývozních a dovozních operací, přes kapitálově nenáročné investice až po ty nejsložitější kapitálové vstupy. Druhá část je zaměřena na současné mobilní poskytovatele působící na českém trhu, a jejich vstup na území ČR. Třetí a zároveň poslední část představuje nové výběrové řízení - aukci na získání rádiových kmitočtů. Nastíněny jsou i nové možnosti vstupu mobilních operátorů na český telekomunikační trh, které tato aukce přináší.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.