|
Tréningový systém pro sportovní lezce
Polach, Pavel ; Sekora, Jiří (oponent) ; Bubník, Karel (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce byl návrh a realizace měřícího systému, který by byl schopen měřit zatížení na jednotlivých stupech lezecké stěny a tyto naměřené hodnoty využít k tréninku sportovního lezce. V práci jsou rozebrány možnosti realizace zadání a stanoveny základní požadavky na systém. Jsou zde také popsány vztahy a principy z oblasti měření s odporovými tenzometry. Součástí práce je popis procesu vývoje a konstrukce snímačů a měřicí karty a popis procesu návrhu a vývoje aplikace. Sestrojený systém byl použit při měření sportovních lezců, popis měření a některé naměřené hodnoty jsou v této práci uvedeny.
|
|
Systém pro vyhodnocení pěchovací zkoušky
Janečka, Dominik ; Podaný, Kamil (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem měřícího systému pro vyhodnocení pěchovací zkoušky. Veličiny potřebné pro vyhodnocení zkoušky jsou získávány pomocí snímačů měřící aparatury. Potřebné veličiny jsou síla, dráha a teplota. Za tímto účelem byly použity snímače HBM R6C, HBM W50 a termočlánek typu K. Signály snímačů jsou zesilovány měřícími moduly Dewetron a převedeny do PC pomocí měřící karty NI USB-6009. Zde jsou dále zpracovávány vyhodnocovacím programem Dewesoft 6.5. V závěru práce jsou provedena ověřovací měření pro posouzení funkčnosti systému.
|
|
Experimentální stanovení zatížení letounu
Dratva, Jakub ; Horák, Marek (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá experimentálním stanovením pevnostních charakteristik letounu. Konkrétně je pomocí letového měření stanoven ohybový moment na křídle. V práci je zahrnuta teoretická báze pro tenzometrické měření a postup následného statistického vyhodnocení získaných dat. Pro naměřené letové manévry je vypočítáno teoretické zatížení křídla a následně jsou hodnoty porovnány. Závěr práce zobrazuje návrhy na zpřesnění použité metodiky letového měření při možném opakování experimentu.
|
|
Měření sil působících za jízdy mezi kolem a vozovkou
Gellner, Pavel ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá měřením sil působících mezi pneumatikou a vozovkou. V úvodní části práce je nastíněna problematika pneumatiky a využití matematických modelů pneumatiky. Dále byly vytvořeny tenzometrické závěsy pravé zadní nápravy vozu formule student, navržen měřící řetězec a představeny multi-body modely nápravy vozu v softwaru MSC Adams/Car a SAMS, který s ohledem na naměřené síly v závěsech, polohu vahadla a polohu šktrtící klapky spočítá silové účinky působící mezi pneumatikou a vozovkou. Po sérii kalibračních a kontrolních měření bylo provedeno měření za jízdy vozidla s vyhodnocením dat zaměřených na využití získaných silových účinků mezi pneumatikou a vozovkou.
|
|
Návrh a konstrukce ukázkové úlohy do předmětu PPI
Král, Jiří ; Krejčí, Petr (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu pro určení napjatosti a deformace rovinné prutové soustavy.Na základě tohoto modelu je pak následně vytvořen fyzický model určený pro výukové účely. S využitím tenzometrů bude měřeno napětí jednotlivých prutů soustavy. V závěru budou prezentovány případné rozdíly mezi teoretickým a reálným modelem.
|
|
Systém pro vyhodnocení pěchovací zkoušky
Janečka, Dominik ; Podaný, Kamil (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem měřícího systému pro vyhodnocení pěchovací zkoušky. Veličiny potřebné pro vyhodnocení zkoušky jsou získávány pomocí snímačů měřící aparatury. Potřebné veličiny jsou síla, dráha a teplota. Za tímto účelem byly použity snímače HBM R6C, HBM W50 a termočlánek typu K. Signály snímačů jsou zesilovány měřícími moduly Dewetron a převedeny do PC pomocí měřící karty NI USB-6009. Zde jsou dále zpracovávány vyhodnocovacím programem Dewesoft 6.5. V závěru práce jsou provedena ověřovací měření pro posouzení funkčnosti systému.
|
| |
|
Měření sil působících za jízdy mezi kolem a vozovkou
Gellner, Pavel ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá měřením sil působících mezi pneumatikou a vozovkou. V úvodní části práce je nastíněna problematika pneumatiky a využití matematických modelů pneumatiky. Dále byly vytvořeny tenzometrické závěsy pravé zadní nápravy vozu formule student, navržen měřící řetězec a představeny multi-body modely nápravy vozu v softwaru MSC Adams/Car a SAMS, který s ohledem na naměřené síly v závěsech, polohu vahadla a polohu šktrtící klapky spočítá silové účinky působící mezi pneumatikou a vozovkou. Po sérii kalibračních a kontrolních měření bylo provedeno měření za jízdy vozidla s vyhodnocením dat zaměřených na využití získaných silových účinků mezi pneumatikou a vozovkou.
|
|
Experimentální stanovení zatížení letounu
Dratva, Jakub ; Horák, Marek (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá experimentálním stanovením pevnostních charakteristik letounu. Konkrétně je pomocí letového měření stanoven ohybový moment na křídle. V práci je zahrnuta teoretická báze pro tenzometrické měření a postup následného statistického vyhodnocení získaných dat. Pro naměřené letové manévry je vypočítáno teoretické zatížení křídla a následně jsou hodnoty porovnány. Závěr práce zobrazuje návrhy na zpřesnění použité metodiky letového měření při možném opakování experimentu.
|
|
Systém pro vyhodnocení pěchovací zkoušky
Janečka, Dominik ; Podaný, Kamil (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem měřícího systému pro vyhodnocení pěchovací zkoušky. Veličiny potřebné pro vyhodnocení zkoušky jsou získávány pomocí snímačů měřící aparatury. Potřebné veličiny jsou síla, dráha a teplota. Za tímto účelem byly použity snímače HBM R6C, HBM W50 a termočlánek typu K. Signály snímačů jsou zesilovány měřícími moduly Dewetron a převedeny do PC pomocí měřící karty NI USB-6009. Zde jsou dále zpracovávány vyhodnocovacím programem Dewesoft 6.5. V závěru práce jsou provedena ověřovací měření pro posouzení funkčnosti systému.
|