Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strašilky jako modelová skupina ve výuce přírodopisu
Libnarová, Helena ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Předložená diplomová práce navazuje na mou bakalářskou práci, která se zabývala mimetickými jevy v přírodě. V úvodní části práce jsou položeny hypotézy, zda jsou strašilky vhodnou didaktickou skupinou využitelnou ve výuce biologie a ekologie, zda existují snadno chovatelné druhy strašilek, které by bylo možné doporučit do školních insektárií a zda se školní učebnice pro základní a střední školy tématem mimetismu a chovem strašilek vůbec zabývají. Tyto hypotézy jsou vyvráceny či potvrzeny na konci práce. Další část práce vychází z podrobného studia mnoha druhů řádu strašilek, kde jsou jednotlivé druhy popsány a podrobně rozebrány. Další část práce se zabývá chovem několika málo druhů tohoto řádu, možností zřízení chovu ve školním prostředí s radami a zkušenostmi z praxe, jakým způsobem lze insektárium a samotný chov zařídit a zda mohou být obecně strašilky použity jako vhodná didaktická skupina ve výuce biologie a ekologie. Na tuto část navazují konkrétní náměty na pozorování a pokusy ve škole, je tedy brán ohled na didaktické využití především pro pedagogy základních a středních škol. Obě výše uvedené části práce jsou pro přehlednost doplněny vhodně zařazenými obrázky a fotografiemi, některými zdokumentovanými i z vlastního chovu. Závěrečná část práce je věnována analýze učebnic pro základní a...
Strašilky jako modelová skupina ve výuce přírodopisu
Libnarová, Helena ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Předložená diplomová práce navazuje na mou bakalářskou práci, která se zabývala mimetickými jevy v přírodě. V úvodní části práce jsou položeny hypotézy, zda jsou strašilky vhodnou didaktickou skupinou využitelnou ve výuce biologie a ekologie, zda existují snadno chovatelné druhy strašilek, které by bylo možné doporučit do školních insektárií a zda se školní učebnice pro základní a střední školy tématem mimetismu a chovem strašilek vůbec zabývají. Tyto hypotézy jsou vyvráceny či potvrzeny na konci práce. Další část práce vychází z podrobného studia mnoha druhů řádu strašilek, kde jsou jednotlivé druhy popsány a podrobně rozebrány. Další část práce se zabývá chovem několika málo druhů tohoto řádu, možností zřízení chovu ve školním prostředí s radami a zkušenostmi z praxe, jakým způsobem lze insektárium a samotný chov zařídit a zda mohou být obecně strašilky použity jako vhodná didaktická skupina ve výuce biologie a ekologie. Na tuto část navazují konkrétní náměty na pozorování a pokusy ve škole, je tedy brán ohled na didaktické využití především pro pedagogy základních a středních škol. Obě výše uvedené části práce jsou pro přehlednost doplněny vhodně zařazenými obrázky a fotografiemi, některými zdokumentovanými i z vlastního chovu. Závěrečná část práce je věnována analýze učebnic pro základní a...
VLIV FOTOPERIODY NA VÝVOJ VYBRANÝCH DRUHŮ STRAŠILEK
TOCHOROVÁ, Pavla
Cílem práce je zjistit vliv fotoperiody na vývoj vajíček druhů Ramulus artemis a Peruphasma schultei, které se liší svým areálem výskytu, antipredačním chováním i způsobem rozmnožování. Jejich vajíčka byla inkubována při konstantní teplotě ve čtyřech fotoperiodách, přičemž byla sledována délka inkubace, úspěšnost líhnutí a denní doba, ve které k líhnutí došlo. Na základě statistického vyhodnocení dat byl v závěru práce prokázán vliv fotoperiody na vývoj obou druhů v pokusu. Teoretická část se zabývá obecným popisem sledovaného řádu strašilky (Phasmatodea) se zaměřením na jeho reprodukci a vývoj, dále pak jmenuje klimatické faktory ovlivňující fyziologické děje v hmyzím organismu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.