Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění odborného názvosloví u olympijských gymnastických sportů
Hamplová, Jana ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění odborného názvosloví u olympijských gymnastických sportů Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce je vytvořit dotazníkové šetření a na jeho základu zjistit, zda u trenérů olympijských gymnastických sportů převládá používání českého názvosloví nad anglicismy, zda si trenéři myslí, že používání odborného názvosloví zefektivňuje tréninkovou jednotku a v jakém směru se nadále trenéři vzdělávají, jestli vůbec. Metody: Pro sběr dat byla zvolena metoda účelového dotazníku. Tento dotazník obsahoval otevřené i uzavřené otázky a byl rozeslán trenérům olympijských gymnastických sportů. Výsledky byly zpracovány pomocí statistické aplikace Jamovi a Microsoft Excel. Výsledky: Průzkum ukázal, že respondenti využívají při tréninkové jednotce spíše české gymnastického názvosloví než anglicismy, zastávají názor, že odborné gymnastické názvosloví zefektivňuje tréninkovou jednotku a nadále se v gymnastickém názvosloví vzdělávají především v rámci pravidel. Klíčová slova: gymnastika, gymnastické názvosloví, trenér, olympijské gymnastické sporty
Porovnání somatognozie a posturální stability mezi sportovními aerobičkami a gymnastkami
Hlásková, Klára ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Vláčilová, Ivana (oponent)
Název: Porovnání somatognozie a posturální stability mezi sportovními aerobičkami a gymnastkami Cíle: Cílem této diplomové práce je zhodnotit somatognozii, konstituční hypermobilitu a posturální stabilitu u zkoumaných skupin (tedy skupiny sportovních aerobiček a skupiny sportovních gymnastek) a jejich následné porovnání mezi sebou. Dalším cílem je zjistit, zda existuje korelace mezi jednotlivými zkoumanými modalitami, tedy somatognozií, konstituční hypermobilitou, posturální stabilitou, schopností vyhodnocovat senzorické podněty a tělesným sebepojetím. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 86 dívek a žen ve věkovém rozmezí 8-24 let. Z toho 41 osob ve skupině sportovních aerobiček a 45 ve skupině sportovních gymnastek. Byl u nich hodnocen test dle Petrie, Body attitude test, testy tělesných rozměrů (test šíře ramen, šíře pánve, délky chodidla), polohocit končetin, Beighton skóre a Y-balance test. Sběr dat se uskutečnil v tělocvičnách zúčastněných sportovních klubů a proběhl od března roku 2023 do listopadu roku 2023. Pro statistickou analýzu dat byl použit program Microsoft Excel 365 a statistický software R (verze 4.3.2). Vybrané statistické testy byly vypočteny pro 95% hladinu významnosti. Statistickou významnost značila hodnota p < 0,05. Výsledky: Sportovní gymnastky vykazovaly lepší somatognozii v...
Návrh inovace mezinárodní sportovní akce
Bráblík, Richard ; Mihola, Petr (oponent) ; Kotrbáček, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem a analýzou mezinárodního závodu chlapců a dívek ve sportovní gymnastice Memoriálu Jana Gajdoše. Práce je rozdělena na několik částí. První část obsahuje teoretická východiska, která jsou následně aplikována v praktické části práce. Na základě všech provedených analýz jsou dále zpracovány návrhy na inovaci závodu.
Porovnání pohybových schopností sportovních gymnastek a závodnic v Teamgym
Selix Hlaváčková, Eliška ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
NÁZEV: Porovnání pohybových schopností sportovních gymnastek a závodnic TeamGym AUTOR: Eliška Selix Hlaváčková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Jana Hájková ABSTRAKT Cílem diplomové práce je porovnat pohybové schopnosti sportovních gymnastek a závodnic TeamGym. V první části práce je představena sportovní gymnastika a TeamGym a jejich stručný historický vývoj. Dále jsou zde popsány pohybové schopnosti, které jsou postupně rozvíjeny v obou sportech. Testování se zúčastnily dívky ve věku 12 a 13 let. Testování probíhalo ve Sportovním klubu Hradčany, v hale Jojo Gym a v Sokole Vyšehrad. Celkem se výzkumu zúčastnilo 20 děvčat. Byla využita testová baterie UNIFITTEST (6-60) doplněná celostním motorickým testem - Jacíkův test. Dále byl výzkum doplněný řízeným rozhovorem s trenéry sportovní gymnastiky a TeamGym.. Cvičenci vyplnili dotazník. Na základě rozhovorů a dotazníků byly doplněny informace, které mohly mít vliv na výsledky šetření (počet trénovaných hodin týdně, další sportovní aktivity, atp.). Výzkumná část dokládá, že sportovní gymnastky dosáhly v průměru lepších výsledků ve čtyřech z pěti testů motorických schopností nad závodnicemi TeamGym. Největší rozdíl byl v testu leh-sed. Sportovní gymnastky si vedly lépe o 23,3 % nad závodnicemi TeamGym. Lepší výsledky, než sportovní...
Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy.
Pavlatová, Šárka ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Vokounová, Šárka (oponent)
Název: Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení, zda existují rozdíly ve výkonech vybraných testů tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 4-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou sportovní předpřípravu, druhou skupinu tvoří děti, které se věnují jiné sportovní aktivitě než gymnastice. Metody: Diagnostika vybraných složek zdatnosti byla provedena s využitím kombinace testů z baterií Motor Competence Assessment baterie a preschool fitness testu, doplněno o test hlubokého předklon v sedu. Sběr dat proběhl jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Skupinu gymnastek z etapy sportovní předpřípravy (GYM) z zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek (MŠ) reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výkony byly porovnávány za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti. Výsledky: Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, člunkový běh 4 x 5 m, hluboký předklon v sedu, přemisťování desek a beep test....
Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku
Pavlatová, Šárka ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Vokounová, Šárka (oponent)
Název: Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení rozdílů ve vybraných složkách tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 5-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou přípravku, druhou skupinu tvoří děti, které přípravku nenavštěvují. Metody: Měření vychází z kombinace MCA baterie a preschool fitness testu. Data byla naměřena jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Celkem se testování zúčastnilo 88 dětí, ze kterých byl následně vybrán vzorek 35 probandek. Skupinu GYM z gymnastických "sportovních přípravek" zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výsledky: Výsledkem je porovnání výkonů za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti mezi skupinou gymnastek (GYM) a dívek z mateřské školy (MŠ), které se pravidelně věnují organizované pohybové aktivitě. Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, rozsah kloubní pohyblivosti v předklonu, přemisťování desek a beep test. Jako statisticky...
Rozvoj flexibility u sportovních gymnastek mladšího školního věku
Rogozová, Lucie ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Černá, Jana (oponent)
Název: Rozvoj flexibility ve sportovní gymnastice u dětí mladšího školního věku. Cíle: Hlavním cílem této práce bylo vytvořit intervenční program zaměřený na rozvoj flexibility sportovních gymnastek mladšího školního věku a současně provést měření úrovně flexibility vybraných gymnastek, které je hlavní oporou a východiskem pro tvorbu samostatné tří měsíční intervence. Metody: Ke zpracování bakalářské práce bylo vybráno 5 testů mezinárodní gymnastické federace (FIG), které posuzují úroveň flexibility u ženské soutěžní kategorie. Probandky absolvovaly vstupní měření, následně zařazovaly po dobu 3 měsíců do své tréninkové jednotky vytvořený intervenční program a po uplynulé době absolvovaly výstupní měření. Výsledky: Vytvořený intervenční program měl na rozvoj flexibility pozitivní vliv. Testované dívky po tří měsíční intervenci zlepšily své bodové výsledky ve všech 5 testovaných cvicích a zlepšily tak svoji úroveň flexibility. Klíčová slova: gymnastika, sportovní gymnastika, mladší školní věk, flexibilita, intervence
Posouzení motorických schopností gymnastek a dívek ze školní TV prostřednictvím jednotlivých testů Eurofit
Pojezná, Anna ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Posouzení motorických schopností gymnastek a dívek ze školní TV prostřednictvím vybraných testů Eurofit. Cíle práce: Cílem práce bylo posoudit úroveň motorických schopností u dívek mladšího školního věku, které byly testovány pomocí vybraných testů Eurofit. Teoretická část práce se zabývá motorickými schopnostmi, charakteristikou gymnastiky, obsahem školní TV a popisuje pojem všestrannost. Výzkumná část se zaměřuje na srovnání úrovně motorických schopností u testovaných dívek. Výsledky jsou prezentovány graficky a v tabulkách. Metody zpracování dat: Bakalářská práce byla zpracována jako kvantitativní výzkum. Bylo testováno 16 dívek mladšího školního věku. U dívek se testovaly vybrané motorické testy z testové baterie Eurofit. Pro zpracování nasbíraných dat byly použita základní statistická analýza. Výsledky práce: Z výsledků je zřejmé, že dívky věnující se sportovní gymnastice a do jejichž tréninku jsou zařazovány prvky všestrannosti mají lepší úroveň motorických schopností než dívky, které se s gymnastikou setkaly pouze prostřednictvím tělesné výchovy. Klíčová slova: motorické schopnosti, všestrannost, sportovní gymnastika, mladší školní věk, tělesná výchova, testování, testová baterie
Záchrana a dopomoc ve vybraných prvcích sportovní gymnastiky na střední škole
Bártová, Karolína ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se bude zabývat záchranou a dopomocí v předem vybraných prvcích sportovní gymnastiky v hodinách tělesné výchovy na vybrané střední škole. Hlavním cílem práce je aktuální využití záchrany a dopomoci ve vybraných prvcích sportovní gymnastiky. V práci byly použity metody pozorování a dotazníkového šetření. Na základě vyhodnocení pozorování a analýzou dat z dotazníků bylo zjištěno, že aktuální úroveň záchrany a dopomoci při gymnastických cvičení v hodinách tělesné výchovy je nedostačující v některých případech úplně chybí a pouze malé procento učitelů má znalosti a dovednosti, jak záchranu a dopomoc správně poskytovat. Klíčová slova: Sportovní gymnastika, dopomoc, záchrana, prostná, hrazda, přeskok.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.