Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání vzdělávacích systémů České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska se zaměřením na výuku cizích jazyků na druhém stupni
PEŠTOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá problematikou porovnání vzdělávacích systému České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska se zaměřením na výuku cizích jazyků na druhém stupni. Jednotlivé vzdělávací systémy jsou nejprve představeny a následně porovnány na základě Rámcově vzdělávacího programu a Národního kurikula. Je také poukázáno na práci s terminologií formou překladu odborných termínů do českého jazyka. Praktická část je věnována přípravě plánu na vyučovací hodinu s cílem seznámit žáky deváté třídy s hlavními odlišnostmi českého a britského školství. Součástí práce je umístění vyučovací hodiny na Metodický portál RVP.CZ jako ukázkovou hodinu průřezového tématu Multikulturní výchovy.
Výběr gramatického učiva v učebnicích němčiny pro začátečníky
VOPÁLENSKÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá výběrem gramatického učiva v učebnicích pro začátečníky, Beste Freunde 1 a Macht mit. Teoretická část práce popisuje především pojem gramatika, a jakou roli ve výuce hrají Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Praktickou část tvoří analýza učebních souborů Beste Freunde 1 a Macht mit. Učební soubory jsou porovnávány mezi sebou a zároveň je zkoumáno, zda odpovídají požadavkům Společného evropského referenčního rámce. V důsledku této analýzy je zjištěno, že učebnice ne zcela odpovídají všem požadavkům SERR a zároveň tak nekorespondují s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, což je závazný materiál.
Rozvíjení sociokulturní kompetence žáků a vybrané učebnice češtiny pro cizince
Skoumalová, Jana ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Filippová, Eva (oponent)
Předložená diplomová práce se zaměřuje na analýzu vybraných učebnic češtiny pro cizince z hlediska sociokulturní kompetence. V prvních třech kapitolách je termín sociokulturní kompetence vysvětlen a je prozkoumáno jeho vy- mezení ve Společenském referenčním rámci a v popisech referenčních úrovní A1, A2, B1 a B2 pro češtinu. Čtvrtá kapitola se věnuje vybrané výzkumné metodě - katalogu kritérií. V páté kapitole jsou zvolené učebnice (Česky, prosím I, Čeština pro cizince: Úroveň B1, Čeština pro cizince: Úroveň B2, Čeština pro středně a více pokročilé, Čeština pro život, Čeština pro život 2, Mluvme česky) odděleně analyzovány a v kapitole šest jsou jednotlivé vý- sledky předchozích zkoumání porovnány se zřetelem k tomu, jak dané publikace přispívají k rozvoji sociokulturní kompetence studentů. 1
Rozvoj čtenářských dovedností neslyšících žáků v souladu s referenční úrovní A2
Staňková, Vladimíra ; Cícha Hronová, Anna (vedoucí práce) ; Pacovská, Jasňa (oponent)
Práce se zabývá rozvojem čtenářských dovedností neslyšících žáků na jazykové úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce. V souladu s názorem, že neslyšící žáci by měli být vzděláváni bilingválně, čerpá především ze zahraničních učebnic zaměřených na rozvoj čtenářských dovedností při výuce cizího jazyka. Uvádí podrobný postup, jak by se mělo při rozvoji čtenářských dovedností postupovat při práci s textem, jaká cvičení by měla být používána a jakým způsobem by s nimi měl učitel s žáky pracovat. V rámci charakteristik jednotlivých postupů je upozorňováno na možné chyby, kterým je třeba se při výuce čtenářských dovedností vyvarovat. S využitím poznatků, jaké dovednosti by měl žák mít pro čtení s porozuměním na úrovni A2 a jakým způsobem je vhodné při výuce čtení s porozuměním postupovat, přináší práce soubor prakticky zaměřených textů a k nim navržených aktivit. Texty jsou rozděleny do tří tematických oblastí a v rámci každé z nich jsou cvičení k textům strukturována do několika částí podle jednotlivých fází práce s textem. Cvičení jsou také doplněna metodickými doporučeními, která upřesňují způsob použití, navrhují různé modifikace a upozorňují na problematické situace.
Výuka španělského jazyka a průřezová témata RVP ZV
MALENICKÁ, Jana
Cílem DP je nastínit způsob, jakým lze spojit výuku cizího jazyka, konkrétně španělštiny, s průřezovým tématem definovaným podle RVP ZV (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání). Autorka vychází z požadavků současné školní reformy, která zavádí tzv. průřezová témata, která mají být ošetřena různou formou v různých hodinách.
Učebnice španělského jazyka s odborným zaměřením ELE a standardy Společného evropského referenčního rámce (SERR)
KOLÁŘOVÁ, Martina
Hlavním tématem bakalářské práce je porovnání výstupních dovedností rozvíjených v učebnicích odborné španělštiny španělských autorů (ELE) pomocí standardů Společného evropského referenčního rámce. V první časti je nastíněna problematika španělského jazyka s odborným zaměřením, následuje samotný Evropský referenční rámec a popis jeho úrovní. Ve druhé části jsou popsány vybrané učebnice zaměřené na odborný jazyk. Obsahem další kapitoly jsou jazykové zkoušky a na závěr analýza využití odborných učebnic v České Republice
Výuka angličtiny ve Španělsku v rámci programu SOCRATES/ COMENIUS- Asistent při výuce jazyka
KONOPKOVÁ, Dagmara
Tato diplomová práce se zabývá mým pobytem na škole C.P.I. Tino Grandio, Guntín, Španělsko, kde jsem ve školním roce 2006/2007 měla možnost působit jako asistent při výuce angličtiny v rámci programu SOCRATES/COMENIUS. V teoretické části představuji program SOCRATES a zároveň se zabývám španělským systémem školství. Dále se pak v této části soustřeďuji na Společný Evropský Referenční Rámec a Evropské Jazykové Portfolio a jejich výskyt ve španělském a českém kurikulu. Praktická část této diplomové práce je zaměřena na hostitelskou instituci C.P.I. Tino Grandio, konkrétně např. na její technické vybavení, na učebnice, metody a cíle výuky angličtiny. V závěru praktické části jsou představeny některé aktivity uskutečněné v hodinách angličtiny, kde jsem působila jako asistent. Též se zde zaměřuji na to, jaký přínos měl můj pobyt na hostitelské škole a na to, co přinesla tato zkušenost mně. Dále zde poukazuji na problémy, s nimiž jsem se setkala. V úplném závěru hodnotím celý pobyt na C.P.I. Tino Grandio.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.