Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Požadavky na kompetence lektorů adaptačních kurzů pro střední školy a druhý stupeň základních škol
Jelínková, Tereza ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Práce se zabývá kompetencemi lektora adaptačního kurzu pro střední školy a druhý stupeň základních škol. Cílem práce je vytvořit soubor kompetencí, které by měl lektor mít, aby byl schopen naplnit cíle a principy adaptačního kurzu. Práce se zaměřuje na pojem adaptační kurz a představuje různé způsoby jeho realizace. Dále pojednává o kompetenčním přístupu a výhodách jeho použití a představuje dva již existující kompetenční modely, související s činností lektora adaptačního kurzu. S pomocí relevantních odborných zdrojů jsou identifikovány nejdůležitější cíle a principy adaptačního kurzu a kompetence, které z nich vyplývají. Součástí vytvořeného souboru kompetencí jsou příklady konkrétních projevů v chování lektora. Klíčová slova: adaptační kurz, střední škola, gymnázium, druhý stupeň základní školy, lektor, kompetence, kompetenční model, scoiálně-patologické jevy, primární prevence rizikového chování, zážitková pedagogika, skupinová dynamika 4
Spolupráce škol a kurátorů pro děti a mládež
JAROŠOVÁ, Erika
Bakalářská práce se zabývá interdisciplinární spoluprací při řešení rizikového chování u žáků základních a středních škol. Konkrétně se zaměřuje na spolupráci škol a zástupců sociální oblasti, kurátorů pro děti a mládež. Práce je rozdělena na dvě části, teoretická část seznamuje se stávajícími legislativními normami a teoretickými východisky, jimiž se školská zařízení řídí při realizaci prevence rizikového chování a jimiž se řídí práce sociálních kurátorů pro děti a mládež. Empirická část v návaznosti na část teoretickou mapuje a hodnotí konkrétní zkušenosti zástupců obou subjektů. Výsledkem práce jsou nastíněná doporučení, která mohou zlepšit současnou komunikaci mezi školami a kurátory pro děti a mládež tak, aby interdisciplinární spolupráce obou institucí při řešení rizikového chování přinášela pozitivní výsledky.
Ekonomické a společenské aspekty kasín a hracích automatů v příhraničí
GREGOROVÁ, Petra
Cílem diplomové práce na téma Ekonomické a společenské aspekty kasin a hracích automatů v příhraničí bylo navrhnout ekonomicky a společensky prospěšnou politiku vůči hernám a kasinům na území města Cheb. Práce je rozdělena do několika částí. V první části se zabývám zkušenostmi s ekonomickými a společenskými aspekty kasin a hracích automatů. Ve vlastní práci je popsána situace kasin, hracích automatů a heren ve městě Cheb. V rámci ekonomických faktorů hazardu ve městě byla provedena komparace příjmů a výdajů, pozorování zaměřené na oblast cestovního ruchu, výpočet lokálního multiplikátoru a dokazování závislosti nezaměstnanosti na počtu hracích automatů. V části o sociálních činitelích jsou charakterizovány jednotlivé sociálně-patologické jevy. V závěru práce byla navržena ekonomicky a společensky prospěšná politika v oblasti hazardu na území města Cheb.
Výskyt kyberšikany a její znalost na základní škole Nerudova 9 v Českých Budějovicích
HORVÁTHOVÁ, Petra
Práce zkoumá znalost a výskyt kyberšikany na vybrané základní škole v Českých Budějo-vicích. V teoretické části se zaměřuji na základní pojmy týkající se kyberšikany, zejména na komunikaci a prostředí Internetu, ve kterém ke kyberšikaně dochází. Najdeme zde i popis dalších rizik, se kterými se mohou uživatelé internetu dostat do kontaktu. V praktické části najdeme vyhodnocení provedeného výzkumu, rozbor jednotlivých otázek a verifikaci daných hypotéz. Z výzkumu můžeme vyzjistit, jaká je znalost pojmu kyberšikana mezi žáky 2. stupně ZŠ Nerudova, kolik procent z nich kyberšikanu zažilo, jestli považují kyberšikanu za nebezpeč-nou a jak se k ní staví jako ke zdroji zábavy. Uvidíme rovněž, kde se žáci o kyberšikaně do-věděli, komu se svěřili, pokud se stali svědkem nebo obětí a kolik toho vědí o kyberšikaně učitelů.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
ZDRHOVÁ, Radka
Diplomová práce je zaměřena na sociálně patologické jevy základních škol. Teoretická část je orientována na charakteristiku patologických jevů a hlavní důraz klade na protidrogovou prevenci na základní škole. Praktická část se zaměřuje na drogovou prevenci, zejména na deváté ročníky třech základních škol v Českých Budějovicích a okolí.
Volný čas jako prostor seberealizace pro zdůraznění některých faktorů lidské bytosti v kontextu věkové skupiny adolescentů
RODOVÁ, Marcela
Práce se zabývá volným časem jako prostorem seberealizace v souvislosti s proměnou hodnot, i životního stylu a konkrétně analyzuje volný čas věkové skupiny adolescentů a popisuje jejich psychologický vývoj. Obecná část uvádí historický vývoj volného času, proměnu hodnot, hodnotové orientace i životního stylu, dále se zabývá otázkou seberealizace, kvalitou života, zájmy a potřebami jedince. Je zde zachycen nárůst hodnoty volného času v dnešní společnosti. Cílem bylo poukázat na význam smysluplného využívání volného času pro dnešního jedince a jeho vliv na kvalitu života. Právě jeho smysluplné využívání pomáhá jako prevence proti jeho možné patologii.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.