Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociokulturně znevýhodněné prostředí a jeho vliv na dítě předškolního věku
Holubová, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Předkládaná práce popisuje situaci části obyvatelstva České republiky, které je v současnosti považované za sociálně a kulturně znevýhodněné, a snaží se pojmenovat faktory ohrožující zdravý a harmonický vývoj dětí předškolního věku, které v takovém prostředí vyrůstají. Uvádí způsob ochrany dětí na mezinárodní úrovni s návazností státních norem, zabývá se postavením příslušníků národnostních etnik v rámci České republiky, a následně se soustředí na romskou minoritu. Na příkladu vybrané městské části Prahy popisuje způsob života romské minority, soužití s většinovou společností, popisuje zvláštnosti v používání romského etnolektu. Uvádí možné příčiny vzniku vyloučených lokalit a rizika s tím spojená v oblasti sociální a zdravotní pro romské obyvatele, kteří se v těchto místech koncentrují. Věnuje se oblasti školství a přístupu ke vzdělávání dětí předškolního věku ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, legislativním a podpůrným opatřením. Popisuje sociální determinanty zdraví a jejich projevy v romské populaci v České republice. V praktické části je výzkum zaměřený na vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, které docházejí do přípravných ročníků základní školy v městské části Prahy 5. V rámci šetření jsou stanoveny parciální výzkumné cíle, které mají přinést odpověď na otázku,...
Volný čas romských dětí v Táboře
Velková, Věra ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Volný čas romských dětí v Táboře" pojednává o volnočasových aktivitách romských dětí v Táboře. Práce je zaměřena historii Romů, vztahu romského dítěte ke škole, resp. vzdělávání, vztahu romské menšiny k výchově romských dětí. Z větší části se věnuje nestátním neziskovým organizacím, které se zabývají volnočasovými aktivitami nejenom pro romské děti v Táboře. Podrobněji se zaměřuje na organizaci 1. Kiwajunior klub Tábor a hlavně na její projekt Fílie, který se zabývá především způsoby trávení volného času dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, z Dětského domova Radenín, z Azylového domu pro ženy a matky s dětmi v Táboře, a tím předcházení patologických jevů ve společnosti. S chlapcem, který je zapojen do projektu Fília, byla vypracována kazuistika. Praktická část je zaměřena konkrétního způsoby trávení volného času romských dětí v Táboře, s kým a kde volný čas tráví, zda ho tráví s rodinou nebo kamarády, jak si představují svůj volný čas, kdyby si ho mohly organizovat pouze samy, zda se jsou chvíle, kdy se nudí.
Volný čas romských dětí v Táboře
Velková, Věra ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Volný čas romských dětí v Táboře" pojednává o volnočasových aktivitách romských dětí v Táboře. Práce je zaměřena historii Romů, vztahu romského dítěte ke škole, resp. vzdělávání, vztahu romské menšiny k výchově romských dětí. Z větší části se věnuje nestátním neziskovým organizacím, které se zabývají volnočasovými aktivitami nejenom pro romské děti v Táboře. Podrobněji se zaměřuje na organizaci 1. Kiwajunior klub Tábor a hlavně na její projekt Fílie, který se zabývá především způsoby trávení volného času dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, z Dětského domova Radenín, z Azylového domu pro ženy a matky s dětmi v Táboře, a tím předcházení patologických jevů ve společnosti. S chlapcem, který je zapojen do projektu Fília, byla vypracována kazuistika. Praktická část je zaměřena konkrétního způsoby trávení volného času romských dětí v Táboře, s kým a kde volný čas tráví, zda ho tráví s rodinou nebo kamarády, jak si představují svůj volný čas, kdyby si ho mohly organizovat pouze samy, zda se jsou chvíle, kdy se nudí.
Sociokulturně znevýhodněné prostředí a jeho vliv na dítě předškolního věku
Holubová, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Předkládaná práce popisuje situaci části obyvatelstva České republiky, které je v současnosti považované za sociálně a kulturně znevýhodněné, a snaží se pojmenovat faktory ohrožující zdravý a harmonický vývoj dětí předškolního věku, které v takovém prostředí vyrůstají. Uvádí způsob ochrany dětí na mezinárodní úrovni s návazností státních norem, zabývá se postavením příslušníků národnostních etnik v rámci České republiky, a následně se soustředí na romskou minoritu. Na příkladu vybrané městské části Prahy popisuje způsob života romské minority, soužití s většinovou společností, popisuje zvláštnosti v používání romského etnolektu. Uvádí možné příčiny vzniku vyloučených lokalit a rizika s tím spojená v oblasti sociální a zdravotní pro romské obyvatele, kteří se v těchto místech koncentrují. Věnuje se oblasti školství a přístupu ke vzdělávání dětí předškolního věku ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, legislativním a podpůrným opatřením. Popisuje sociální determinanty zdraví a jejich projevy v romské populaci v České republice. V praktické části je výzkum zaměřený na vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, které docházejí do přípravných ročníků základní školy v městské části Prahy 5. V rámci šetření jsou stanoveny parciální výzkumné cíle, které mají přinést odpověď na otázku,...
Romské rodiny žijící v sociálně vyloučené lokalitě Volary
KOŽKOVÁ, Šárka
Tato bakalářská práce zjišťuje sociální situaci obyvatel sociálně vyloučené lokality Volary. Teoretická část je věnována problematice sociálního vyloučení, Romům jako sociálně vyloučené skupině, sociálně vyloučeným lokalitám, jejich vzniku a sociální situaci jejích obyvatel. Sociální situace obyvatel sociálně vyloučených lokalit je hodnocena pomocí kritérií, kterými jsou bydlení, vzdělání, zaměstnanost, finance a zdraví. Dále jsou v teoretické části popsána specifika romské rodiny. Praktická část obsahuje kasuistiky respondentů, které byly získány strukturovanými rozhovory rozdělenými do 4 tazatelských okruhů, podle nichž jsou i vyhodnoceny. Výsledky výzkumu jsou dále srovnávány s poznatky autorů v použité literatuře.
Stěhování Romů z vybraných lokalit Jihočeského kraje do zahraničí a zpět
GLOSEROVÁ, Zdeňka
Práce se zabývá zjišťováním důvodů stěhování Romů z vybraných lokalit jihočeského kraje do zahraničí a zpět. Je členěná na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána problematika migrace Romů, možnost pracovního uplatnění a s tím spojená diskriminace romské menšiny. Na tomto základě je poté zohledněno, z jakých důvodů se Romové stěhovali do zahraničí. V teoretické části práce jsou uvedeny jako citační zdroje výpovědi sociálních pracovníků, pracujících s menšinou, kteří jsou s problematikou stěhování Romů obeznámení. Praktická část práce obsahuje výzkum, metodiku výzkumu, jsou zde zohledněny možnosti zkreslení vyhodnocení výzkumu a také samotné vyhodnocení polostrukturovaných rozhovorů. Diskuze obsahuje rekapitulaci práce, přičemž v závěru je popsáno celkové zhodnocení práce.
Příčiny a projevy trestné činnosti romských dětí a mládeže v okrese České Budějovice
SCHMIDT, Roman
Příčiny a projevy trestné činnosti romských dětí a mládeže v okrese České Budějovice ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá výchovou romských dětí a mládeže z několika hledisek, která by mohla ovlivňovat jejich jednání a to v oblasti páchání trestných činů. V práci je rozebrána výchova romských dětí ze strany rodiny, spoluvrstevníků a třídního kolektivu. Dále je zde nastíněno i to, zda má vliv na tuto patologickou činnost i bydlení v sociálně vyloučených lokalitách. V této práci jsem použil kvantitativní výzkum, kdy bylo použito metod sekundární analýzy dat. Následně jsem provedl kategorizaci výzkumného problému. Z provedených analýz bylo zjištěno, že velký vliv na páchání trestné činnosti romských dětí a mládeže mají spoluvrstevníci a to i z řad neromské mládeže. V několika případech se trestné činnosti dopouští se sourozencem. Nebylo výjimkou, že trestné činnosti se dopouští opakovaně. Výzkum ukázal, že trestné činnosti se dopouští převážně chlapci. Ve svém výzkumu jsem použil vyšetřovací spisy, jedná se o dokumenty obsahující informace, které se jen těžko získávají, a proto mohou pomoci k získání přehledu o sociálních problémech romského obyvatelstva a to především dětí a mládeže. Získané informace mohou využít jak sociální pracovníci, tak i jiné složky státní správy pro svoji činnost při řešení romských otázek se zaměřením na výchovu a zařazení romských dětí do majoritní společnosti. Velký význam má i řešení bydlení v sociálně vyloučených lokalitách, jenž má taktéž vliv na trestnou činnost romských dětí a mládeže. Jedno z řešení může být účast příhraničních měst a obcí, které by měli vytipovat objekty pro rekonstrukci a tak začlenit romské obyvatele do kulturního, pracovního a sociálního procesu majoritní společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.