Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počátky a vývoj českého hip hopu v tuzemských hudebních časopisech
Tkáč, Vojtěch ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Diplomová práce analyzuje počátky hip hopu v České republice v kontextu tuzemských hudebních časopisů. Klade si za cíl přiblížit mediální zobrazení kulturního fenoménu v celé jeho šíři s důrazem na hudební žánr rap. Prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy textových dat zkoumá konkrétní periodika ve dvou časových obdobích. První z nich v letech 1989 až 1999, kdy se v zemi začaly objevovat první pokusy o přenesení původně amerického žánru do tuzemského prostředí. Druhá analyzovaná etapa je ohraničena roky 2000 a 2002, v nichž postupně vyšla dvě klíčová alba, a sice Repertoár od skupiny PSH a My 3 od formace Indy & Wich. V kvalitativní obsahové analýze byly využity časopisy Melodie, Rock & Pop, Report, Tripmag, Ultramix a Bbarák. Práce zkoumá první tištěné zmínky o českém hip hopu, ale zaměřuje se také na recenze, rozhovory a další rozsáhlé žurnalistické žánry zejména v pozdější fázi. Kvalitativní obsahovou analýzu textových dat doplňují polostrukturované rozhovory pomocí návodů s předními hudebními publicisty, ale také umělci, kteří se zasloužili o etablování rapu v rámci české hudby. Užitá tak byla rovněž výzkumná metoda orální historie, která umožnila získat od pamětníků informace, které dosud nejsou zaznamenány v knižních publikacích či jiných pramenech. Mezi narátory figurují Vladimir 518,...
Vývoj hudební publicistiky od roku 1963 po současnost
Frýdová, Tereza ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Diplomová práce Vývoj hudební publicistiky od roku 1963 po současnost zkoumá vývoj tuzemské hudební publicistiky od roku 1963 po současnost ve třech zlomových obdobích. První období začíná rokem 1963, kdy začal v ČSSR vycházet první odborný hudební měsíčník Melodie věnující se populární hudbě. Druhé zlomové období jsou již porevoluční 90. roky, kdy vznikla celá řada nových periodik věnujících se populární hudbě v čele s magazínem Rock & Pop. Třetí zlomové období po roce 2000 je pak charakterizováno příchodem online hudební žurnalistiky, která začíná postupně dominovat nad klasickými médii. V teoretické části práce je zevrubně popsán historický vývoj ve všech třech zmíněných obdobích a v závěru se věnuje zejména online hudební žurnalistice jakožto novému významnému útvaru 21. století, který zásadně změnil i práci hudebních publicistů a umožnil vznik populárních hudebních webů. V analytické části jsou pak pro každé období zvoleni významní hudební publicisté, jejichž práce je s daným obdobím úzce svázána a se kterými jsem provedla dané rozhovory. Výzkumná metoda práce je kvalitativní výzkum provedený formou polostrukturovaných rozhovorů. V přílohách diplomové práce jsou přiloženy přepisy jednotlivých rozhovorů, z nichž vychází analytická část.
České hudební časopisy na začátku 21. století
Klézl, Tomáš ; Halada, Andrej (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
1 Anotace (abstrakt) Bakalářská práce České hudební časopisy na začátku 21. století se zabývá tištěnými časopisy zaměřenými na hudbu, které mezi lety 2001 a 2019 vycházely či vycházejí na území České republiky. Tuzemská nabídka těchto periodik si za dané období prošla řadou proměn. Cílem této práce je popsat její vývoj a také vytvořit profily jednotlivých časopisů. Co se týče stále aktivních periodik, jde o časopisy Fakker, Full Moon, Harmonie, Hudební rozhledy, Opus musicum, Rock & Pop a Spark. Práce se věnuje jejich historii, složení redakcí, vydavatelství, nákladu, zaměření, aktivitě na internetu a také přibližuje obsah jednoho z čísel daného periodika z přelomu let 2018 a 2019. Kromě těchto časopisů se práce věnuje také hudebním periodikům daného období, která již zcela zanikla nebo přestala vycházet v tištěné formě a svou aktivitu přemístila na internet. Jsou jimi Bbarák, Filter, Folk and Country, HIS Voice, Music, Report, Rock & All a XMag. Práce popisuje jejich historii, bývalé redakce, vydavatele, zaměření a také se věnuje obsahu jednoho z čísel daného časopisu. Práce obsahuje také stručný přehled historie českého hudebního časopisectví a vymezení několika základních publicistických žánrů a žurnalistických pojmů.
Česká hudební publicistika 1990-1993: analýza vybraných periodik a vzpomínky jejich novinářů
Ungerová, Kamila ; Skalecká, Veronika (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Analyzovanou oblastí předkládané diplomové práce je česká hudební publicistika raných 90. let na příkladech nově založených magazínů Rock & Pop (1990), Rock Report (dnes Report, 1991) a Spark (1992). Téma jsem zvolila s ohledem na neuspokojivé celistvé probádání hudebních periodik obohacujících český mediální trh o zcela nový formát, který již nebyl obsahově svázaný obdobím normalizace. Navíc magazíny přinesly široké veřejnosti celou řadu zahraničních, nepřevzatých rozhovorů a znatelně prohloubily povědomí o doposud upozaďovaných hudebních žánrech - metalu, punku i jejich subžánrech. Stejně jako si zasloužila důkladnou odbornou analýzu hudební scéna v období normalizace v diplomové práci Česká hudební publicistika zaměřená na rockovou hudbu v období normalizace PhDr. Martina Husáka, je jí hodna i hudební publicistika počínaje rokem 1990. Několik bakalářských a diplomových prací se věnovalo samostatně magazínu Rock & Pop, ovšem jednalo se převážně o parafráze z díla Vojtěcha Lindaura či o analýzu proměn útvaru hudební publicistiky - recenze. V případě periodika Spark pak autoři analyzovali "jeho jazyk" anebo obecně interpretovali tendence české hudební publicistiky. Na naší fakultě jsem ovšem nenalezla práci, která by analyzovala celistvě právě všechny tři vybrané magazíny v jejich raném období a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.