Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv Evropské unie na nečlenské evropské státy
LINHART, Tomáš
Diplomová práce s názvem "Vliv Evropské unie na nečlenské evropské státy" se zabývá vzájemnými vztahy této instituce s vybranými nečlenskými státy Evropy, přesněji pak Srbské republiky, Norského království a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Text definuje zahraniční politiky Evropské unie a zjišťuje její politicko-právní dynamiku a vzájemné propojení s preferovanými evropskými státy. Diplomová práce má za cíl zjistit ekonomicko-hospodářské a environmentální vztahy mezi zmíněnými hráči. Další ambicí práce je uvést současné bilaterální vztahy, zahraniční, bezpečnostní a obranné politiky a popisovat vzájemné ovlivňování legislativního rámce v daných oblastech. Diplomová práce představuje kooperaci EU s nečlenskými státy, respektive popisuje existující vazby v mnoha oblastech a přináší okolnosti zamítnutí členství Norského království do této struktury, odůvodnění vystoupení Spojeného království Velké Británie a Severního Irska a opuštění od mnohaletého členství, a naopak zájmy Srbské republiky stát se rovnocenným členem a partnerem Evropské unie po vzoru jiných členských států. Vedle nezbytného historického vhledu do integračního vývoje Evropské unie je podstatnou částí diplomové práce zdůvodnění stále trvajícího nebo nově vzniklého nečlenství vybraných evropských států v EU. V souvislosti s tím však existuje četná spolupráce společenství s jednotlivými státy, a právě na tyto vzájemné kooperace text práce míří. Diplomová práce posuzuje nejen vztahy a důvody, ale i výhody proč být, či nebýt členem Evropské unie. Zároveň je komplexním textem pro oblast Společné zahraniční a bezpečnostní politiky, Společné bezpečnostní a obranné politiky, zahraniční politiky a Evropské politiky sousedství.
Prediktory sociální participace dětí s dětskou mozkovou obrnou v základních školách v České republice a Republice Srbsko
Zulić, Marija
Hlavním cílem této disertace je určit prediktory sociální participace žáků s mozkovou obrnou na základních školách v České republice a v Srbsku, což znamená vymezit faktory, které by mohly determinovat úroveň jejich sociální participace v základním vzdělávání. S ohledem na skutečnost, že participace žáků s mozkovou obrnou představuje důležitý indikátor jejich úspěšné společenské participace v adolescenci a v dospělosti, je nezbytné určit faktory, které mají vliv na jejich participaci ve školním věku. Na sociální participaci se pak v této práci pohlíží z úhlu samostatné realizace školních činností ležících mimo samotné vzdělávání, které žáci s mozkovou obrnou vykonávají ve školním prostředí každý den a které jsou vyžadovány, aby mohly plnit studijní povinnosti, jež se od nich očekávají. Pro hodnocení jejich participace ve školním prostředí byla použita první a třetí část dotazníku SFA (School Function Assessment, Hodnocení školních funkcí), který měří účast žáků v šesti bezprostředních situacích ve školním prostředí a ve 21 konkrétních školních činnostech ležících mimo vzdělávání. Za nezávislé proměnné jsme stanovili devět individuálních faktorů, které se vztahují k přímým charakteristikám žáků s mozkovou obrnou, a jeden faktor prostředí, který se váže na typ školy, již žáci navštěvují. Do výzkumu...
Prediktory sociální participace dětí s dětskou mozkovou obrnou v základních školách v České republice a Republice Srbsko
Zulić, Marija ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Hlavním cílem této disertace je určit prediktory sociální participace žáků s mozkovou obrnou na základních školách v České republice a v Srbsku, což znamená vymezit faktory, které by mohly determinovat úroveň jejich sociální participace v základním vzdělávání. S ohledem na skutečnost, že participace žáků s mozkovou obrnou představuje důležitý indikátor jejich úspěšné společenské participace v adolescenci a v dospělosti, je nezbytné určit faktory, které mají vliv na jejich participaci ve školním věku. Na sociální participaci se pak v této práci pohlíží z úhlu samostatné realizace školních činností ležících mimo samotné vzdělávání, které žáci s mozkovou obrnou vykonávají ve školním prostředí každý den a které jsou vyžadovány, aby mohly plnit studijní povinnosti, jež se od nich očekávají. Pro hodnocení jejich participace ve školním prostředí byla použita první a třetí část dotazníku SFA (School Function Assessment, Hodnocení školních funkcí), který měří účast žáků v šesti bezprostředních situacích ve školním prostředí a ve 21 konkrétních školních činnostech ležících mimo vzdělávání. Za nezávislé proměnné jsme stanovili devět individuálních faktorů, které se vztahují k přímým charakteristikám žáků s mozkovou obrnou, a jeden faktor prostředí, který se váže na typ školy, již žáci navštěvují. Do výzkumu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.