Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Charakteristiky ventilátorových chladicích věží
Joska, Jakub ; Milčák, Pavel (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o problematice ventilátorových chladicích věží. První část práce je rešeršní, zaměřuje se zejména na teorii chlazení a funkci ventilátorových chladicích věží obecně. Následuje kapitola zabývající se vodním hospodářstvím jaderné elektrárny Dukovany a specifikací konkrétních objektů chladicích věží s nuceným tahem. Druhá část práce popisuje výpočetní model vytvořený za účelem stanovení chladicího výkonu těchto věží při daných vstupních podmínkách. V následných kapitolách práce jsou výsledky z výpočetního modelu porovnány s dostupnými daty z garančních měření a s poskytnutými charakteristikami. Závěrečné strany se zabývají studií vlivu změn vstupních parametrů na chladicí účinek a zkoumáním chování věží při extrémních povětrnostních podmínkách.
Rankin-Clausiův cyklus využívající odpadního tepla v automobilech
Kučinský, Josef ; Fiedler, Jan (oponent) ; Brázdil, Marian (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá Rankin-Clausiovým cyklem jako způsobem zužitkování odpadního tepla automobilu. Nejdříve je stručně popsán spalovací motor a vybrané technologie k využití odpadního tepla. V další části je vysvětlen princip fungování Rankin- Clausiova cyklu a jeho využití v automobilu. Na konci jsou shrnuty výsledky simulací a experimentů týkajících se daného tématu. V závěru se uvádí, že v případě využití odpadního tepla v automobilu je Rankin-Clausiův cyklus nadějná technologie, ale není ještě vhodná pro široké využití.
Paroplynová turbína pro akumulaci energie
Staněk, Štěpán ; Kracík, Petr (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o rostoucí nutnosti ukládat elektrickou energii efektivněji a ve větším množství. Je popsán přehled možných technologií s jejich výhodami a nevýhodami. Větší zřetel je dán na ukládání energie do plynu, tzv. Power to Gas, který kombinuje elektrolytickou výrobu vodíku z vody a Sabatierovu reakci k produkci syntetického metanu. Tato technologie je ideově představena v tzv. SIT Brno cycle firmy Siemens Industrial Turbomachinery s.r.o. Stěžejní část práce je zaměřena právě na popis tohoto cyklu a na výpočet paroplynové turbíny (vysokotlakové a nízkotlakové). V práci je popsána metodika výpočtu tepelné turbíny a složení paroplynové směsi po spalování metanu. Vzniklý oxid uhličitý spalováním v generátoru paroplynové směsi nahrazen vodní parou. Součástí diplomové práce jsou výkresy s řezy jednotlivými moduly turbín.
Parní turbiny
Klíma, Petr ; Kracík, Petr (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popsat vývoj parních turbín, základní části parní turbíny a její typy. V teoretické části je popsána historie parní turbíny ve světě a České republice, dále princip parní turbíny, popis součástí v parní turbíně a různá zapojení parní turbíny. V praktické části jsou provedeny výpočty idealizovaného Rankin-Clausiova cyklu konkrétní parní turbíny.
Porovnání stupně axiální parní turbiny pro různá proudící média
Staněk, Štěpán ; Fiedler, Jan (oponent) ; Kracík, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh jednostupňové axiální turbíny s rovnotlakým typem lopatkování pro dvě různá proudící média při shodných parametrech na vstupu do rozváděcí statorové řady a tlaku za oběžným kolem. Výpočet je proveden pro vodní páru a organickou látku R134a. Hlavní částí této práce je termodynamický výpočet a jeho optimalizace za účelem dosažení maximálního výkonu a účinnosti stupně pro obě pracovní látky. V závěru práce je předveden alternativní výpočet třecích ztrát oběžného kola.
Možnosti využití odpadního tepla výfukových plynů spalovacích motorů
Křivák, Petr ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Brázdil, Marian (vedoucí práce)
Zvyšující se nároky na automobilovou dopravu kvůli snížení dopadu na životní prostředí a spotřeby fosilních paliv, vedly ke snaze zvýšení účinnosti spalovacího procesu a automobilu jako celku. Jednou z možností jak tohoto dosáhnout je využít odpadního tepla spalovacího procesu a to především odpadního tepla výfukových plynů. Toto teplo může být přeměněno na elektrickou energii, jejíž spotřeba u moderních automobilů vzrůstá. Předkládaná práce pojednává o možnostech využití odpadního tepla výfukových plynů spalovacího motoru automobilu. Zaměřená je na aplikace vyrábějící elektrickou energii. V práci je zanalyzován současný stav automobilové dopravy a poté uveden přehled možných technologických řešení využití odpadního tepla výfukových plynů. Stěžejní část je věnována termoelektrickým generátorům, jejich konstrukci a přehledu konstrukčních řešení. Na závěr je provedená energetická bilance při použití termoelektrického generátoru.
Charakteristiky ventilátorových chladicích věží
Joska, Jakub ; Milčák, Pavel (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o problematice ventilátorových chladicích věží. První část práce je rešeršní, zaměřuje se zejména na teorii chlazení a funkci ventilátorových chladicích věží obecně. Následuje kapitola zabývající se vodním hospodářstvím jaderné elektrárny Dukovany a specifikací konkrétních objektů chladicích věží s nuceným tahem. Druhá část práce popisuje výpočetní model vytvořený za účelem stanovení chladicího výkonu těchto věží při daných vstupních podmínkách. V následných kapitolách práce jsou výsledky z výpočetního modelu porovnány s dostupnými daty z garančních měření a s poskytnutými charakteristikami. Závěrečné strany se zabývají studií vlivu změn vstupních parametrů na chladicí účinek a zkoumáním chování věží při extrémních povětrnostních podmínkách.
Paroplynová turbína pro akumulaci energie
Staněk, Štěpán ; Kracík, Petr (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o rostoucí nutnosti ukládat elektrickou energii efektivněji a ve větším množství. Je popsán přehled možných technologií s jejich výhodami a nevýhodami. Větší zřetel je dán na ukládání energie do plynu, tzv. Power to Gas, který kombinuje elektrolytickou výrobu vodíku z vody a Sabatierovu reakci k produkci syntetického metanu. Tato technologie je ideově představena v tzv. SIT Brno cycle firmy Siemens Industrial Turbomachinery s.r.o. Stěžejní část práce je zaměřena právě na popis tohoto cyklu a na výpočet paroplynové turbíny (vysokotlakové a nízkotlakové). V práci je popsána metodika výpočtu tepelné turbíny a složení paroplynové směsi po spalování metanu. Vzniklý oxid uhličitý spalováním v generátoru paroplynové směsi nahrazen vodní parou. Součástí diplomové práce jsou výkresy s řezy jednotlivými moduly turbín.
Porovnání stupně axiální parní turbiny pro různá proudící média
Staněk, Štěpán ; Fiedler, Jan (oponent) ; Kracík, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh jednostupňové axiální turbíny s rovnotlakým typem lopatkování pro dvě různá proudící média při shodných parametrech na vstupu do rozváděcí statorové řady a tlaku za oběžným kolem. Výpočet je proveden pro vodní páru a organickou látku R134a. Hlavní částí této práce je termodynamický výpočet a jeho optimalizace za účelem dosažení maximálního výkonu a účinnosti stupně pro obě pracovní látky. V závěru práce je předveden alternativní výpočet třecích ztrát oběžného kola.
Rankin-Clausiův cyklus využívající odpadního tepla v automobilech
Kučinský, Josef ; Fiedler, Jan (oponent) ; Brázdil, Marian (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá Rankin-Clausiovým cyklem jako způsobem zužitkování odpadního tepla automobilu. Nejdříve je stručně popsán spalovací motor a vybrané technologie k využití odpadního tepla. V další části je vysvětlen princip fungování Rankin- Clausiova cyklu a jeho využití v automobilu. Na konci jsou shrnuty výsledky simulací a experimentů týkajících se daného tématu. V závěru se uvádí, že v případě využití odpadního tepla v automobilu je Rankin-Clausiův cyklus nadějná technologie, ale není ještě vhodná pro široké využití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.