Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teorie front a virtuální továrna za pomoci matematického modelu
Myška, Martin ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Mauder, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabyvá simulačním přístupem pro modelováním vyrobní linky, jejíž topologie vychází z reálné vyrobní linky firmy BOSCH DISEL s.r.o. – Jihlava. Problematika simulací je řešena v programu Matlab-Simulink-SimEvents. Představeny model primárně slouží k pilotní simulaci vyrobního procesu s možností plánování pravidelnych odstávek strojů, nastavení aktivity pomocnych pracovišť, volby stochastického a deterministického časového přístupu a hledání úzkych míst v současném vyrobním řetězu. Jde o pilotní verzi simulačního modelu, a tedy oproti reálnému vyrobnímu procesu pracuje s určitym zjednodušením, jako je např. zanedbání krátkych přestávek operátorů strojů apod. V práci jsou rozebrány vysledky a porovnání jednotlivych simulací, stejně jako možnosti zdokonalení představeného modelu, aby se více přiblížil reálnému vyrobnímu procesu.
Optimization of Signalling Traffic in IMS Subsystem of NGN Networks
Nagy, Ľuboš ; Orgoň, Miloš (oponent) ; Bezpalec, Pavel (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
One of causes of increased latency service over the whole IMS network can be unbalanced SIP (Session Initiation Protocol) signalling traffic through CSCF (Call Session Control Function). This thesis is devoted to the proposal of weight-based load balancing algorithm which can be used for the S-CSCF assignment performed by I-CSCF during the initial registration procedure of subscribers over the IMS architecture. The designed mechanism is implemented and evaluated in the mathematical model of IMS subsystem based on single servers with FIFO queues with the unlimited capacity in the numerical computing environment - Matlab. Two test-cases with different performance conditions of available S-CSCFs are described. The influence of measured latency affected by performance of other nodes (e.g. P-CSCF, I-CSCF, HSS, etc.) is minimized. Each of simulated test-cases is measured with various service times of SCSCFs and inter-arrival times. The obtained results of designed algorithm are compared with well-known selection algorithm – the round-robin algorithm. It is shown that new selection mechanism improved the service latency of whole IMS network. The possible weakness of the designed weight-based algorithm is sensitivity to traffic model over the modelled IMS architecture.
Modely hromadné obsluhy
Horký, Miroslav ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Šeda, Miloš (vedoucí práce)
V diplomové práci se zabývám modely hromadné obsluhy s využitím Markovových řetězců. Systém hromadné obsluhy je takový systém, kde požadavky přicházejí do tohoto systému v náhodných okamžicích a vyžadují obsluhu. Tato práce se zabývá konkrétně takovými modely hromadné obsluhy, v nichž intervaly mezi příchody požadavků a doby obsluhy požadavků mají exponenciální rozdělení. V teoretické části diplomové práce se věnuji problematice stochastických procesů, systému hromadné obsluhy, klasifikaci systémů hromadné obsluhy a popisu exponenciálních modelů Markovova typu. V praktické části popisuji tvorbu a funkci programu, který řeší simulaci vybraného modelu M/M/m. Na závěr srovnávám výpočty získané analyticky a simulací daného modelu M/M/m.
Využití teorie hromadné obsluhy při návrhu a optimalizaci paketových sítí
Rýzner, Zdeněk ; Zeman, Václav (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teorií hromadné obsluhy a jejím využitím při návrhu modelů uzlů v paketové síti. Jsou zde popsány obecné principy pro vytváření modelů systémů hromadné obsluhy a matematické pozadí této problematiky. Dále byl v prostředí MATLAB vytvořen program pro simulaci zpoždění paketů v síti, který implementuje dva druhy popsaných modelů - M/M/1 a M/G/1. Program umožňuje simulovat jednotlivé prvky sítě a získat základní charakteristiky sítě jako je zpoždění či ztrátovost paketů. Byla také navržena laboratorní úloha, ve které se studenti seznámí se základy teorie hromadné obsluhy a vyzkouší si analytický a simulační přístup k řešení systémů hromadné obsluhy.
Systémy front aktivních prvků pro řízené odesílání paketů
Vala, Ondřej ; Jeřábek, Jan (oponent) ; Koton, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem systému front hromadné obsluhy pro zajištění kvality služeb v telekomunikačních sítích. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsány typy algoritmů, které se využívají v aktivních prvcích a ochranné mechanismy zahlcení front. V praktické části je rozbor dílčích částí jednoho z vytvořených modelů v programu Matlab - Simulink. Poslední kapitoly v praktické části jsou věnovány porovnání všech systému z hlediska ztrátovosti paketů a zpoždění paketů ve frontách při konstantní vstupní intenzitě datových toků.
Teorie front a virtuální továrna za pomoci matematického modelu
Myška, Martin ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Mauder, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabyvá simulačním přístupem pro modelováním vyrobní linky, jejíž topologie vychází z reálné vyrobní linky firmy BOSCH DISEL s.r.o. – Jihlava. Problematika simulací je řešena v programu Matlab-Simulink-SimEvents. Představeny model primárně slouží k pilotní simulaci vyrobního procesu s možností plánování pravidelnych odstávek strojů, nastavení aktivity pomocnych pracovišť, volby stochastického a deterministického časového přístupu a hledání úzkych míst v současném vyrobním řetězu. Jde o pilotní verzi simulačního modelu, a tedy oproti reálnému vyrobnímu procesu pracuje s určitym zjednodušením, jako je např. zanedbání krátkych přestávek operátorů strojů apod. V práci jsou rozebrány vysledky a porovnání jednotlivych simulací, stejně jako možnosti zdokonalení představeného modelu, aby se více přiblížil reálnému vyrobnímu procesu.
Optimization of Signalling Traffic in IMS Subsystem of NGN Networks
Nagy, Ľuboš ; Orgoň, Miloš (oponent) ; Bezpalec, Pavel (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
One of causes of increased latency service over the whole IMS network can be unbalanced SIP (Session Initiation Protocol) signalling traffic through CSCF (Call Session Control Function). This thesis is devoted to the proposal of weight-based load balancing algorithm which can be used for the S-CSCF assignment performed by I-CSCF during the initial registration procedure of subscribers over the IMS architecture. The designed mechanism is implemented and evaluated in the mathematical model of IMS subsystem based on single servers with FIFO queues with the unlimited capacity in the numerical computing environment - Matlab. Two test-cases with different performance conditions of available S-CSCFs are described. The influence of measured latency affected by performance of other nodes (e.g. P-CSCF, I-CSCF, HSS, etc.) is minimized. Each of simulated test-cases is measured with various service times of SCSCFs and inter-arrival times. The obtained results of designed algorithm are compared with well-known selection algorithm – the round-robin algorithm. It is shown that new selection mechanism improved the service latency of whole IMS network. The possible weakness of the designed weight-based algorithm is sensitivity to traffic model over the modelled IMS architecture.
Praktická aplikace modelů hromadné obsluhy
VÁŇOVÁ, Eliška
Cílem teorie hromadné obsluhy bývá popis fungování daného systému hromadné obsluhy a nalezení takového počtu obsluhujících linek, při jejichž zapojení by nedocházelo k vytváření front nebo dokonce opouštění systému (odchod zákazníka). Teorie hromadné obsluhy jsou velmi užitečné z hlediska nalezení efektivního způsobu řízení systému hromadné obsluhy. Příliš velké množství obsluhových zařízení by vedlo nadměrným nákladům a naopak příliš malé množství zařízení zase k nespokojenosti zákazníků. A právě na aplikaci teorie hromadné obsluhy je zaměřena tato diplomová práce. Cílem je na základě údajů získaných od společnosti provozující sítě hypermarketů, supermarketů a obchodních domů, optimalizovat počet pokladen na prodejně a zefektivnit tak řízení systému hromadné obsluhy prodejny.
Systémy front aktivních prvků pro řízené odesílání paketů
Vala, Ondřej ; Jeřábek, Jan (oponent) ; Koton, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem systému front hromadné obsluhy pro zajištění kvality služeb v telekomunikačních sítích. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsány typy algoritmů, které se využívají v aktivních prvcích a ochranné mechanismy zahlcení front. V praktické části je rozbor dílčích částí jednoho z vytvořených modelů v programu Matlab - Simulink. Poslední kapitoly v praktické části jsou věnovány porovnání všech systému z hlediska ztrátovosti paketů a zpoždění paketů ve frontách při konstantní vstupní intenzitě datových toků.
Modely hromadné obsluhy
Horký, Miroslav ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Šeda, Miloš (vedoucí práce)
V diplomové práci se zabývám modely hromadné obsluhy s využitím Markovových řetězců. Systém hromadné obsluhy je takový systém, kde požadavky přicházejí do tohoto systému v náhodných okamžicích a vyžadují obsluhu. Tato práce se zabývá konkrétně takovými modely hromadné obsluhy, v nichž intervaly mezi příchody požadavků a doby obsluhy požadavků mají exponenciální rozdělení. V teoretické části diplomové práce se věnuji problematice stochastických procesů, systému hromadné obsluhy, klasifikaci systémů hromadné obsluhy a popisu exponenciálních modelů Markovova typu. V praktické části popisuji tvorbu a funkci programu, který řeší simulaci vybraného modelu M/M/m. Na závěr srovnávám výpočty získané analyticky a simulací daného modelu M/M/m.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.