Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  začátekpředchozí193 - 202  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání vybraných dopravních systémů Amsterdamu a Prahy
Mašatová, Anna ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Obsahem teoretické části je popis městské hromadné dopravy a její historie, preference, tarify a prostorové uspořádání, integrovaný dopravní systém a prostředky používané v hromadné dopravě. Cílem praktické části je analýza základních data z historie, dopravních a tarifních systémů, používaných jízdenek a druhů dopravních prostředků. Třetí část pak srovnává dopravní systémy obou měst.
Dopravní obslužnost Ústeckého kraje
Menzl, Tomáš ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o dopravní obslužnosti v rámci Ústeckého kraje. Hlavní částí práce je analýza dopravního spojení vybraných sídel, a to z pohledu počtu spojů a struktury spojů. Součástí práce je také přehled některých základních faktů ohledně problémů z roku 2006, situace ohledně integrovaného dopravního systému kraje a také zmínka o provozech MHD se zaměřením na MHD krajského města.
Dopravní pokrytí města Jihlavy a okolí
Jašová, Eva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Bakalářskou práci tvoří teoretická a praktická část. Teoretická část specifikuje jednotlivé možnosti dopravy -- železniční, silniční, leteckou a vodní. Praktická část analyzuje dopravní pokrytí v Jihlavě a okolí, vymezuje jeho silné a slabé stránky a zabývá se kvalitou spojení s městem Třebíč.
Analýza MHD v Moskvě
Romanova, Ksenia ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Ve své práci jsem se pokusila popsat systém MHD v Moskvě. První část práce je teoretická. Při psáni této časti jsem používala odbornou literaturu, především "Osobní přeprava" a "Dopravní procesy v cestovním ruchu" . Ve druhé časti práci popisuji současný stav MHD v Moskvě. Tady charakterizuji jednotlivé systémy veřejně dopravy ve městě. Popisuji sítě, dopravní prostředky, vozovny, nejdůležitější dopravní uzly, systém kontroly, tarifní systém a dopravní společnosti působící v Moskvě. Poslední část mé práce obsahuje informace o budoucím vývoji veřejné dopravy ve městě.
Integrované dopravní systémy
Kopecký, Michal ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Tato práce teoreticky popisuje podstatu integrovaných dopravních systémů, jejich výhody a nevýhody obecně a jejich možnosti v legislativním prostředí České republiky. Hlavním cílem je analyzovat konkrétní aplikaci IDS v Královéhradeckém kraji, popsat vývoj a aktuální situaci v IDS IREDO a srovnat tento IDS s dalšími systémy podobného typu v České republice.
Srovnání MHD v Praze a v Berlíně
Šimon, Jan ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Práce porovnáná integrované dopravní systémy v Praze a Berlíně se zaměřením na tarif, jízdné, vozový park.
Doprava v oblasti Třebíče
Krulová, Eva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Ležáková, Petra (oponent)
Práce se zabývá dopravou v oblasti Třebíče. Teoretická část se věnuje oborům dopravy. Hlavní část analyzuje druhy dopravy v regionu. Podrobněji se věnuje veřejné dopravě a úrovni dopravní obslužnosti v regionu, provádí analýzu a srovnání dopravní obslužnosti dvou malých obcí.
Kolejová veřejná doprava v Praze a světových metropolích
Šostý, Petr ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Kolejová veřejná doprava je charakteristickým dopravním prostředkem ve velkých městech. Zaznamenáváme v jejích jednotlivých typech železniční prvky, především však dopravu po kolejích, které předmětnou soupravu vedou. Problematika městské hromadné dopravy vedené po kolejích je legislativně upravena především zákonem č. 266/1994 Sb., o dráhách a v některých dalších prováděcích vyhláškách Ministerstva dopravy. Metro je dopravní prostředek vedený zpravidla pod úrovní terénu. Je charakteristický vysokou přepravní výkonností, vyšší cestovní rychlostí, nerušeností provozu ostatními druhy dopravy ve městě, automatizovaným provozem, bezpečností provozu, plynulostí a přesností. Vznik prvních meter se datuje ve druhé polovině 19. století. Oproti metru jezdí tramvaj výhradně po kolejích ložených na zemském povrchu a je tedy ve styku s ostatní městkou dopravou. Souprava je výrazně kratší (obvykle dva vozy) a zastávky jsou co do vzdálenosti značně frekventovanější. Vedle meter a tramvají zná městská doprava méně obvyklé druhy kolejové dopravy ? tzv. ?nekonvenční dráhy?; z nichž je třeba vyzdvihnout především monoraily, tedy vozidla vedená jedinou kolejí. Ve světě jezdí dobře na sto meter ? většinou v hlavních městech. Můžeme je rozdělit na malá (kupříkladu Káhira, Dillí, Buenos Aires, velikostí jsou srovnatelná s pražským metrem) a velká (kupříkladu Tokyo, Moskva, Berlín). Především velká metra jsou pozoruhodným a složitým dopravním systémem, který je mnohdy důmyslně napojen na jiné druhy dopravy.
FINANČNÍ ANALÝZA
Pešková, Pavla ; Grünwald, Rolf (vedoucí práce) ; Jetmarová, Barbora (oponent)
Diplomová práce se týká hodnocení finanční situace akciové společnosti Plzeňské městské dopravní podniky. Jsou zde rozebrány rozdíly mezi veřejnou dopravou a osobní automobilovou dopravou, která je jedním z hlavních konkurentů veřejné dopravy, a jejich specifika. Dále se zde rozebírá způsob financování veřejné dopravy ve formě dotací a jejich právní úprava.
Recenze knihy Přírodní kapitalismus
Moučka, Jan
Recenze je zaměřena na možné přínosy, které kniha přináší urbanismu, pojatému jako teorie prognóz, návrhu, výstavby a správy měst. Kniha uvádí témata, která již byla předmětem delšího zájmu, nových výzkumů a studií RMI (Rocky Mountains Institute v USA). Přes snahu autorů přinést co nejvíce případů aplikace nových přístupů, ekologických i ekonomických šancí - universálním návodem ani praktickým "manuálem" však kniha není. Mimo jiné i proto, že je ovlivněna současnou realitou USA, zejména problematikou závislosti společnosti na autech, a obsah knihy tak nesplňuje imperativ Alberta Einsteina, použitý jako motto knihy - " Problémy nelze řešit způsobem myšlení, který problémy vytvořil". Obsah kapitol 1 až 13 je zaměřen na moderní pojetí "ekologických služeb" přírody, tak aby dobře a udržitelně fungovala jako "faktor 4" kapitalismu. Kapitola 14 je zaměřena na "sociální služby", poskytované systémy jako jsou velká města, která jsou naplánována, realizována a spravována ve smyslu nově definovaných, udržitelných "sociálních služeb". Jako vzor je použito významné brazilské města Curitiba. Kapitola 14 je však mediální, nepřesvědčivá a postrádá jakékoli urbanistické informace. Detailnější pohled na případ města Curitiba si tudíž čtenář - odborník, politik, urbanista - musí získat sám a jinde. Je to nezbytné, jinak mu kniha poskytne o "faktoru 4" - sociálních službách - jen povrchní informace. Kapitola 15 je o prognózách a plánování ve vztahu ke společnému habitatu lidí a také ostatní přírody. Bohužel i v této kapitole chybí odpovídající konkrétní doklady.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   začátekpředchozí193 - 202  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.