Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití příběhu podporujícího prosociální chování v mateřské škole.
VODIČKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na využití příběhu u dětí předškolního věku. Cílem práce je zjistit možnosti rozvoje prosociálního chování dětí předškolního věku prostřednictvím využití příběhu. Teoretická část se věnuje významu čtení a příběhu v předškolním vzdělávání, charakteristice dítěte předškolního věku s akcentem na oblast prosociálního chování ve vztahu k oblasti Já a ten druhý (RVP PV). V praktické části je využita dětská kniha vlastní produkce, která je evaluována učitelkami v mateřské škole. Evaluace je realizována pomocí rozhovorů. Výsledky budou zahrnuty do finální podoby dětské knihy.
Vliv médií na hru dítěte v předškolním období
ČAPKOVÁ, Eva
Je možné, aby sledování dětských pořadů a volně dostupných videí na YouTube ovlivnilo volnou hru dětí? Tímto tématem se zabývá tato bakalářská práce. Teoretická část se zaměřuje na definici médií, na vliv a působení na děti, s důrazem na přínosy a rizika audiovizuální tvorby pro děti, zejména v oblasti prosociálního a agresivního chování. Cílem bakalářská práce na téma Vliv médií na hru dítěte v předškolním období je najít propojení mezi sledováním filmů a seriálů určených pro děti a jejich volnou hrou. V praktické části byly provedeny rozhovory s dětmi, během nichž bylo zjišťováno, jaké filmy a seriály děti sledují a jaký je jejich oblíbený hrdina. Následně byla provedena obsahová analýza těchto audiovizuálních děl a pozorování hry dětí, s cílem identifikovat souvislosti mezi chováním a jednáním oblíbených postav a volnou hrou dítěte.
Artefiletika v lesní mateřské škole
KRATOCHVÍLOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá artefiletikou v lesní mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jaké artefiletické činnosti může pedagog realizovat v podzimních měsících ve venkovním prostředí mateřské školy. Práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část seznamuje s lesní mateřskou školou a pojmem artefiletika a dále shrnuje prosociální vývoj dítěte předškolního věku. Praktická část nabízí náměty na artefiletické činnosti mimo budovu mateřské školy se zaměřením na prosociální chování ve skupině. Ve výsledcích jsou shrnuty poznatky, které byly v průběhu realizace zjištěny.
Hry pro osobnostně sociální rozvoj
VŠETULOVÁ, Hana
Cílem bakalářské práce je vytvoření odborně podloženého programu pro osobnostně sociální rozvoj předškolních dětí založený především na pohybových hrách a činnostech. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojetí prosociálního chování a možnosti rozvoje dítěte. Praktická část spočívá v tvorbě projektu zaměřeného na osobnostně sociální rozvoj dítěte pomocí psychomotorických her a činností, jeho ověření a reflexi.
Rozvoj prosociálního chování v mateřské škole
REJŽKOVÁ, Veronika
Tématem bakalářské práce je rozvoj prosociálního chování v mateřských školách. V teorii se zabývám otázkou, co je prosociální chování, a uvádím pojmy, které s ním souvisí. Zajímají mě také metody, které nám pomůžou chování rozvíjet, stejně jako doba, kdy se začíná rozvíjet v dítěti. Zmiňuji také, jak prosociální chování souvisí s empatií a s emoční inteligencí, a zaměřuji se i na normy chování a pravidla v mateřské škole. V praktické části se pomocí projektu zabývám rozvojem prosociálního chování v mateřské škole. Součástí je třídní vzdělávací program s prosociálními metodami. Nejvíce jsem využila hry, kde se děti učí poznávat vrstevníky, a hry s tělesným kontaktem. Výsledkem mého projektu je velký pokrok, jehož děti dosáhly v oblasti společné spolupráce a tolerování druhých dětí. Zřetelně bylo znát, že si více pomáhají a vzájemně se respektují.
Zkušenosti učitelek v českých mateřských školách s metodou Persona Dolls
Žajdlíková, Kamila ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá protipředsudkovou výchovou a metodou Persona Dolls. Cílem práce je zmapovat zkušenosti učitelek v českých mateřských školách, které pracují s metodou Persona Dolls a které absolvovaly akreditovaný dlouhodobý kurz Persona Dolls. Teoretická část se zaměřuje na historicko - sociální kontext rozmanitosti v České republice ve 20. století, protipředsudkovou výchovu a principy a vznikem metody Persona Dolls ve světě a v České republice. Praktická část zjišťuje, jaké mají učitelky zkušenosti s metodou. Konkrétně jaké spatřují přínosy, rizika a překážky při implementaci metody v předškolním vzdělávání a jaká doporučení z toho plynou. Pro sběr dat byla využita metoda rozhovoru s deseti absolventkami kurzu Persona Dolls. Analýzou rozhovorů se podařilo získat odpovědi na kladené výzkumné otázky a zformulovat doporučení, která vyplynula z daných rozhovorů. KLÍČOVÁ SLOVA Persona Dolls, protipředsudková výchova, mateřská škola, prosociální chování, multikulturní výchova
Hra jako prostředek pro rozvoj prosociálního chování
ŠULDOVÁ, Lenka
Cílem práce je vymezit pojem "hra", objasnit funkci a roli hry v předškolním období a propojit ji s potřebami předškolního dítěte. Teoretická část práce přibližuje dělení her z hlediska vývoje dítěte, sociálního rozvoje z hlediska motivace a také výchovného využití. Práce propojuje hru s rozvojem prosociálního chování a jednání a přibližuje nám proces socializace v předškolním věku. Dále v teoretické části nalezneme propojení prosociálního chování s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, a to především s pěti vzdělávacími oblastmi. V praktické části je vytvořen a v praxi ověřen metodický materiál vytvořený pro rozvoj prosociálního chování dětí a možnosti využití her s prosociálními cíli. Hry jsou rozděleny dle výchovného využití podle Suchánkové (2014). V metodickém zásobníku nalezneme hry zaměřené na pohybový, hudební, slovní, konstruktivní a prioritně na sociální rozvoj. Všechny tyto hry jsou uzpůsobené ke kvalitnímu rozvoji prosociálního jednání a zaměřují se na spolupráci, sounáležitost, komunikaci, respekt k druhému, k přijmutí, a také ke správnému použití slov "děkuji" a "prosím". Zásobník obsahuje i hry, které jsou neprosociální. Tyto hry jsou vždy drobnou úpravou předělané na hry prosociální. Všechny hry, které jsou obsažené v zásobníku, jsou ověřené v praxi a je k nim vždy uveden záznam z pozorování a rozhovorů s dětmi. Pod každou hrou je uvedeno zhodnocení hry, ve kterém lze najít doporučení, záznam pocitů dětí, vhodný počet hráčů a možná rizika a doporučení možností motivace.
Prosociální chování v příbězích dětské literatury
KADLECOVÁ, Dominika
Závěrečná bakalářská práce se zabývá rozvojem prosociálního chování u dítěte v předškolním období, pomocí příběhů a pohádek obsahujících prosociální prvky. Je tvořena dvěma částmi. Teoretická část se zabývá socializací jedince jako takového a následným socializačním procesem u dítěte v mateřské škole, který je dále podstatný pro rozvoj prosociálnosti a celkový emoční vývoj jedince. V poslední řadě je tato část věnována příběhům, které jsou nedílnou součástí života každého člověka a zároveň jsou velmi vhodnou motivací při práci s dětmi. V praktické části, jež se opírá o uváděná teoretická východiska, je vytvořen týdenní integrovaný celek vycházející z vybraného textu, který záměrně přispívá k rozvoji prosociálního chování u dětí v heterogenní skupině. Se zvoleným textem také souvisí tvorba seznamu dětské literatury s prosociálním akcentem, ze kterého je příběh uveden. Během celé realizace je prováděno pozorování jedinců, jejich reakcí a pozdějšího trvání osvojených projevů. O výsledcích je pojednáno v konečném vyhodnocení praktické části. Závěr práce shrnuje propojenost teorie s praxí a naplněné, či nenaplněné záměry a cíle.
Rozvíjení výtvarných a sociálních kompetencí dětí předškolního věku skrze expresivní obory
ZELINKOVÁ, Ludmila
Tato bakalářská práce je teoretickým pojednáním o rozvíjení výtvarných a sociálních kompetencí dětí předškolního věku prostřednictvím expresivních oborů. V příloze obsahuje praktické příklady tvořivých činností v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Tvořivé činnosti jsou zde zaměřeny na expresivní obory, především pak na výtvarnou výchovu, artefiletiku a výtvarnou dramatiku s uplatněním animačního výchovného přístupu a jejich následnou reflexi. Cílem této bakalářské práce je vytvoření teoretického rámce pro usnadnění tvorby systému aktivit a specifických tvořivých činností v expresivních výtvarných oborech, který by vedl k optimalizaci vztahů ve skupině dětí a mohl být součástí primární prevence ve výchovném působení na první sociální skupiny. Systém tvořivých aktivit je sestaven tak, aby mohl být přínosem jak při denních aktivitách mateřské školy, tak při zájmových činnostech mateřských škol, na školách v přírodě, tvořivých dílnách s rodiči nebo při volnočasových aktivitách pro děti předškolního věku.
Podpora prosociálního chování u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a s problémovým chováním ve školní družině
Truksa, Lukáš ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
TITLE: Development and promotion of prosocial behavior in children with special needs in the after school childcare AUTHOR: Lukáš Truksa DEPARTMENT: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze. SUPERVISOR: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, PhD. ABSTRACT: This thesis deals with prosocial behavior, the circumstances of its occurrence in children of primary school for children with special educational needs. It is a description of the term of prosocial behavior and briefly shows the history of the education of children with disabilities. The work also describes the school environment of the above-mentioned school, the types of handicap of individual children and describes the situations during which prosocial behavior occurs. In the end, the author tries to combine the findings of prosocial behavior and the history of children's education with their own experience and observation. It presents here its view of the factors that lead to prosocial behavior. KEYWORDS: prosocial behavior, children, special needs, after school childcare

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.