Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití příběhu podporujícího prosociální chování v mateřské škole.
VODIČKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na využití příběhu u dětí předškolního věku. Cílem práce je zjistit možnosti rozvoje prosociálního chování dětí předškolního věku prostřednictvím využití příběhu. Teoretická část se věnuje významu čtení a příběhu v předškolním vzdělávání, charakteristice dítěte předškolního věku s akcentem na oblast prosociálního chování ve vztahu k oblasti Já a ten druhý (RVP PV). V praktické části je využita dětská kniha vlastní produkce, která je evaluována učitelkami v mateřské škole. Evaluace je realizována pomocí rozhovorů. Výsledky budou zahrnuty do finální podoby dětské knihy.
Vliv médií na hru dítěte v předškolním období
ČAPKOVÁ, Eva
Je možné, aby sledování dětských pořadů a volně dostupných videí na YouTube ovlivnilo volnou hru dětí? Tímto tématem se zabývá tato bakalářská práce. Teoretická část se zaměřuje na definici médií, na vliv a působení na děti, s důrazem na přínosy a rizika audiovizuální tvorby pro děti, zejména v oblasti prosociálního a agresivního chování. Cílem bakalářská práce na téma Vliv médií na hru dítěte v předškolním období je najít propojení mezi sledováním filmů a seriálů určených pro děti a jejich volnou hrou. V praktické části byly provedeny rozhovory s dětmi, během nichž bylo zjišťováno, jaké filmy a seriály děti sledují a jaký je jejich oblíbený hrdina. Následně byla provedena obsahová analýza těchto audiovizuálních děl a pozorování hry dětí, s cílem identifikovat souvislosti mezi chováním a jednáním oblíbených postav a volnou hrou dítěte.
Artefiletika v lesní mateřské škole
KRATOCHVÍLOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá artefiletikou v lesní mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jaké artefiletické činnosti může pedagog realizovat v podzimních měsících ve venkovním prostředí mateřské školy. Práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část seznamuje s lesní mateřskou školou a pojmem artefiletika a dále shrnuje prosociální vývoj dítěte předškolního věku. Praktická část nabízí náměty na artefiletické činnosti mimo budovu mateřské školy se zaměřením na prosociální chování ve skupině. Ve výsledcích jsou shrnuty poznatky, které byly v průběhu realizace zjištěny.
Hry pro osobnostně sociální rozvoj
VŠETULOVÁ, Hana
Cílem bakalářské práce je vytvoření odborně podloženého programu pro osobnostně sociální rozvoj předškolních dětí založený především na pohybových hrách a činnostech. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojetí prosociálního chování a možnosti rozvoje dítěte. Praktická část spočívá v tvorbě projektu zaměřeného na osobnostně sociální rozvoj dítěte pomocí psychomotorických her a činností, jeho ověření a reflexi.
Využití artefilitiky pří adaptaci žáků s OMJ na prostředí ZŠ
Nováková, Markéta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce Využití artefiletiky při adaptaci žáků s odlišným mateřským jazykem na prostředí základní školy se zabývá využitím a účinností artefiletiky jako hlavního nástroje pro rozvoj vztahů a zlepšení sociálního klimatu třídy. Cílem diplomové práce je navrhnout a prostřednictvím akčního výzkumu ověřit artefiletický program v pátém ročníku základní školy. Teoretická část přibližuje specifika žáků s odlišným mateřským jazykem, zejména adaptaci na nové prostředí nebo přípravu kolektivu a školy na příchod žáka s OMJ. Součástí teoretické části je také vymezení artefiletiky jako samostatného vědního oboru, jeho zaměření a přínos pro výchovu. V praktické části je uvedeno deset artefiletických setkání, cílených na rozvoj prosociálního chování, asertivity, společensky akceptovatelného chování nejen u českých žáků, ale především u žáků s odlišným mateřským jazykem a válečných uprchlíků. Úspěšnost programu je ověřena pomocí vstupního a výstupního testování a následně interpretována autorkou práce. Bylo prokázáno, že tento artefiletický program pozitivně přispěl k výchově a rozvoji vztahů mezi žáky a podpořil vhodné sociální klima třídy.
Implementace doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova na prvním stupni základní školy
Pachelová, Michaela
Disertační práce popisuje způsoby implementace doplňkového vzdělávacího předmětu etická výchova do vzdělávacího systému v české společnosti. Primárně se zaměřuje na výuku prosociálního chování na prvním stupni základní školy. V teoretické části práce byla shromážděna teoretická východiska tématu disertační práce. Prosociální chování bylo vymezeno jako pozitivní sociální chování s aktivní účastí při řešení konkrétní životní situace, kdy pomoc druhým není spojena s očekáváním odměny. Představené metody socializace žáků byly členěny na direktivní a doporučené nedirektivní podporující pozitivní třídní klima. Charakteristika morálního růstu u žáků mladšího školního věku byla nahlížena dle několika kritérií. Bylo charakterizováno pojetí etické výchovy v kurikulárních dokumentech v České republice i v zahraničí. V empirické části je popsán kvalitativní výzkum s designem případové studie. Sběr dat proběhl metodou přímého pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýzy školních artefaktů. Práce referuje o realizovaném výzkumu výuky etické výchovy na dvou vybraných základních školách. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak se výuka prosociálního chování implementuje do výukového procesu. Prvním dílčím cílem bylo charakterizovat, jaké aktivity rozvíjejí prosociální chování a komunikaci mezi žáky. Druhým...
Prosociální chování sociálních pracovníků
VRBOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá prosociálním chování sociálních pracovníků. Je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola teoreticky vymezuje prosociální chování. Věnuje se teoriím prosociálního chování, jeho formám a jeho motivaci. Druhá kapitola je zaměřena na prosociální chování v sociální práci, které dává do souvislostí s osobností sociálního pracovníka. Ve třetí kapitole se práce věnuje specifikům sociální práce s cizinci. V poslední kapitole je představeno výzkumné šetření, které probíhalo formou polostrukturovaných rozhovorů, a jehož cílem bylo zjistit, v jakých aspektech sociální práce s cizinci se u vybraných sociálních pracovníků projevují prvky prosociálního chování.
Podpora rozvoje prosociálního chování ve školní družině
PROCHÁZKOVÁ, Barbora
Předmětem této bakalářské práce je sestavení krátkodobého programu her a aktivit pro podporu a rozvoj prosociálního chování v prostředí školní družiny a jeho evaluace vzhledem k vytyčeným cílům. Práce je členěna do kapitol, z nichž první je věnovánateoretickým východiskům, stručně objasňuje pojem prosociální chování a s ním spojený pojem empatie. V dalších kapitolách se práce věnuje metodice tvorby programu a obecné charakteristice programu, charakteristice cílové skupiny, tedy dětí mladšího školního věku a metodám práce, které jsou použity v programu. V navazující části je již popisován samotný program, jeho harmonogram, organizace, uspořádání lekcí podle jejich témat a dílčích cílů. Následně je popsán průběh lekcí a konkrétní herní aktivity vybrané pro splnění určeného cíle, otázky hodnotové reflexe a jsou uvedeny příklady zhodnocení celých lekcí dětmi. Poslední kapitoly jsou věnovány evaluaci programu a jeho subjektivnímu zhodnocení pohledem zúčastněných pedagogů vzhledem k vytyčeným cílům programu.
Rozvoj prosociálního chování v mateřské škole
REJŽKOVÁ, Veronika
Tématem bakalářské práce je rozvoj prosociálního chování v mateřských školách. V teorii se zabývám otázkou, co je prosociální chování, a uvádím pojmy, které s ním souvisí. Zajímají mě také metody, které nám pomůžou chování rozvíjet, stejně jako doba, kdy se začíná rozvíjet v dítěti. Zmiňuji také, jak prosociální chování souvisí s empatií a s emoční inteligencí, a zaměřuji se i na normy chování a pravidla v mateřské škole. V praktické části se pomocí projektu zabývám rozvojem prosociálního chování v mateřské škole. Součástí je třídní vzdělávací program s prosociálními metodami. Nejvíce jsem využila hry, kde se děti učí poznávat vrstevníky, a hry s tělesným kontaktem. Výsledkem mého projektu je velký pokrok, jehož děti dosáhly v oblasti společné spolupráce a tolerování druhých dětí. Zřetelně bylo znát, že si více pomáhají a vzájemně se respektují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.