Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace dvou vybraných konkurenčních televizních stanic vysílajících od 21. století dle obsahu zaměření a skladby publika
Šmalclová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Cílem práce je komparace dvou vybraných soukromých televizních stanic TV Barrandov a Prima Cool primárně dle obsahu zaměření a skladby publika a sekundárně z hlediska mediálního diskurzu a řečových aktů. V první teoretické části práce definuji stěžejní pojmy, jakými jsou televize, digitalizace, publikum, programové schéma, cílová skupina, sledovanost, mediální diskurz a řečový akt. Dále charakterizuji obě stanice, definuji jejich programové schéma, publikum a uvádím výsledky sledovanosti. V druhé praktické části práce užívám ke komparaci programového schématu metodu kvantitativní obsahové analýzy, jež si klade za cíl komparovat programové schéma obou stanic, vymezit rozdíly ve skladbě programu a zodpovědět výzkumné otázky, které stojí na jejím počátku. Ke komparaci publika užívám metodu dotazníkového šetření. Na počátku metody je stanoven výzkumný vzorek a následně metoda aplikována. Výsledky dotazníkového šetření umožní rozsáhlý popis publika obou stanic, pomohou zjistit, která ze stanic je divácky atraktivnější a potvrdí, zda výsledky provedeného šetření korespondují s veřejně dostupnými výsledky sledovanosti, či dochází k diametrální rozdílnosti. V závěru práce stanice komparuji z hlediska mediálního dískurzu a řečových aktů a uvádím rozdíly, které se mezi stanicemi nacházejí.
Přínos digitalizace českého televizního vysílání v oblasti rozmanitosti programové nabídky
Fiala, Adam ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce zkoumá podobu televizního trhu v éře digitalizovaného terestrického vysílání s ohledem na to, do jaké míry se zde nalézají inovace v žánru, širší škála zemí původu a zařazování vlastních a zahraničních premiérovaných pořadů. Pro tyto účely se soustředí na osm nových digitálních kanálů šířených v pozemní síti, které jsou dostupné celorepublikově, nejsou monotematické a disponují podílem na sledovaností alespoň kolem jednoho procenta. V teoretické části jsou krátce shrnuty dějiny procesu digitalizace na českém území, jsou zde zařazeny profily zkoumaných televizních kanálů a stručně jsou představeny i zaniklé nebo minoritní digitální kanály. Pro výzkumné účely byla zvolena metodologie kvantitativní analýzy, která umožňuje prozkoumat větší množství materiálu a získat z něj obecné poznatky. Zjištěné výsledky tvoří porovnání osm stanic mezi s sebou ve třech kategoriích, je popsána jejich proměna v čase o proti jejich prvnímu měsíci vysílání a kontrast kontextu je dán dílčí analýzou změn ve vysílání dříve hlavních a jediných analogově vysílajících stanic. Hlavním pozitivem nových stanic je vyšší míra žánrové nejednoznačnosti. Mezi zeměmi původu má však stále zásadní postavení USA.
Motion design v komunikaci televizních stanic
Menda, Jakub ; Krist, Antonín (vedoucí práce) ; Orlová, Lenka (oponent)
Cílem této práce je zmapovat různé způsoby využití motion designu v komunikaci televizních stanic a popsat specifika tvorby jejich firemních identit. Teoretická část nastiňuje problematiku firemní identity a komunikace prostřednictvím masových médií. Zaměřena je na pojem motion design, a to především v kontextu komunikace televizních stanic. Praktická část analyzuje přístupy a celkové procesy tvorby vizuální identity stanice, a to na třech konkrétních případech: Prima Cool, ČT Art a O2 Sport. Hlavním tématem jsou postupy práce kreativních studií, ty jsou samozřejmě uvedeny v patřičném kontextu vývoje televize, její značky a komunikace. Praktická část je založena na konzultacích s autory těchto vizuálních identit. Postupy jsou následně srovnány a zhodnoceny ve shrnutí a závěru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.