Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rizikové chování žáků základních škol a jeho prevence
HERZÁNOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování na základních školách a jeho prevencí. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou charakterizovány různé typy rizikového chování, faktory, které ovlivňují jejich vznik a příčiny vzniku rizikového chování. Práce pojednává také o problematice šikany, o jejím vývoji, diagnostice, důsledcích a o jejím řešení. V práci je vysvětlena role základní školy v ochraně a prevenci a funkce učitele, metodika prevence, školního psychologa, speciálního pedagoga a výchovného poradce. Praktická část je věnována rozhovorům s učiteli, kteří se s rizikovým chováním setkali a řešili jej. Cílem bakalářské práce je popsat problematiku rizikového chování na základních školách a zjistit, s jakými případy rizikového chování se pedagogové setkali, jak vnímají preventivní programy a s kým při řešení rizikového chování spolupracují.
Preventivní programy proti šikaně
TEJKALOVÁ, Michaela
Tato práce je zaměřená na preventivní programy proti šikaně ze zahraničí, ale i z České republiky (KiVa, Hradecký model, SAVE a Bulli & Pupe). Tyto programy budeme porovnávat mezi sebou a z výsledků zjistíme jaká je efektivita těchto programů. V teoretické části dojde k obecnému seznámení s pojmy jako je šikana a prevence. Právě díky tomu se můžeme v praktické části přesunout na porovnávání jednotlivých preventivních programů proti šikaně podle daných kritérií. Z výsledků poté můžeme vyvodit odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Respektive v čem se shodují a v čem se jednotlivé preventivní programy proti šikaně liší a zda je možné aplikovat vybrané preventivní programy i v českém školství.
Vliv vybraných preventivních programů v NZDM
REMEŠOVÁ, Lenka
Diplomová práce poukazuje na přínosy preventivních programů realizovaných v sociální službě Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež CROSS Prevent. Toho je dosaženo na základě teoretických poznatků získaných z přezkumu literatury a výsledků výzkumného šetření. V něm je kvalitativně zkoumáno sedm informantů pomocí tří metod šetření. Každá z těchto metod odpovídá na jednu výzkumnou otázku. Konkrétně se jedná o případovou studii, polostrukturovaný rozhovor a analýzu dokumentu. Vzhledem k tomu, že preventivní programy v NZDM nejsou nijak metodicky definovány, popíšu i jejich vlastní realizaci. Diplomová práce je doplňována výsledky, které byly během výzkumného šetření zjištěny.
Metodika prevence na základních školách
ČUŘÍNOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem probíhá realizace primární prevence. S jakými typy rizikového chování se dotazovaní setkávají dle své zkušenosti nejčastěji. Jsou zde ukázány přínosy preventivních programů, ale i slabiny, které systém primární prevence má. Práce je rozdělena na část praktickou a teoretickou. Teoretická část je vypracována na základě odborné literatury. Věnuje se charakteristice oblastí školní prevence, jejímu dělení a subjektům, jež její realizaci mají v kompetenci. Dále typům rizikového chování, kde jsou uvedeny možné příčiny, následky a postupy řešení. Praktická část je vypracována na základě kvalitativní metody výzkumného šetření. Na základě uskutečněných preventivních programů, rozhovorů a pozorování jsou zpracovány a následně vyhodnoceny výzkumné otázky, které jsou cílem této práce.
Prevence rizikového chování na vybrané základní škole
VÁLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se věnuje problematice rizikového chování vyskytujícího se na základních školách a jeho možné prevenci. Práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku vybraných typů rizikových jevů a druhů prevence, vymezuje konkrétní preventivní programy školy a seznamuje s jejich činiteli. Praktická část bakalářské práce pojednává o prevenci rizikového chování studentů na vybrané základní škole. Věnuje se kvalitativnímu a kvantitativnímu výzkumu a představuje výsledky v oblasti hodnocení absolvované prevence rizikového chování a v oblasti postojů žáků a učitelů k těmto programům. Cíl kvalitativního šetření představuje také pohled učitelů na všeobecnou důležitost prevence a účinnost různých preventivních aktivit. Formou rozvoru jsou dále zjištěny všechny možné formy prevence a řešení rizikových jevů na dané škole. V závěru práce je naformulováno doporučení pro realizaci prevence na vybrané základní škole, kde byl výzkum realizován.
Prevence a zkušenosti s drogami u žáků 9. tříd základních škol a studentů středních škol na Strakonicku
ŘÍHOVÁ, Karolína
Tématem této bakalářské práce je problematika prevence a zkušenosti s drogami u žáků 9. tříd základních škol a studentů středních škol na Strakonicku. V teoretické části je podrobně rozebraná drogová problematika a běžné způsoby prevence drog. Také je zde zmíněno základní rozdělení drog, jejich historický vývoj ve společnosti a důsledky užívání drog. Dále jsou v této práci zmíněny způsoby prevence drog. Zkušenosti s prevencí a přímé zkušenosti s drogami jsou zjišťovány výzkumem zpracovaným v praktické části. Výzkumnou metodou byl dotazník, kterým byly kromě základních statistických údajů zjišťovány především konkrétní zkušenosti jak s prevencí, tak se samotnými drogami, a osobní názory respondentů na tuto problematiku. Z důvodu aktuální nepříznivé situace s ohledem na pandemii nemoci COVID 19 byl výzkum proveden pouze korespondenčně. Dotazníky byl s laskavým svolením pedagogů obeslán vybraný vzorek žáků základních a středních škol na Strakonicku. Praktická část bakalářské práce zahrnuje vyhodnocení a rozbor těchto dotazníků.
Zážitková pedagogika a její místo ve výchovném a vzdělávacím programu střední školy
BERAN, Jiří
Tématem diplomové práce je zážitková pedagogika a její místo ve výchovném a vzdělávacím programu střední školy. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy zážitkové pedagogiky, výchovně-vzdělávací proces, výukové strategie zážitkové pedagogiky, druhy a prevence rizikového chování. Výzkumná část je zaměřena na vytvoření a následné realizaci zážitkového adaptačního kurzu. Výzkumu se účastnilo 139 respondentů ze skupiny 1 a 232 respondentů ve skupině 2. Data byla sesbíraná pomocí upravené verze dotazníku B-3. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda zážitkový adaptační kurz má vliv na vnímání vlastní pozice ve třídě, kvalitu kolektivu a vnímání pocitů bezpeční, přátelství, spolupráce, důvěry a tolerance. Hypotézy zaměřené na pozici ve třídě a kvalitu kolektivu nebyly potvrzeny, nebyl zde žádný signifikantní rozdíl mezi porovnávanými skupinami. Naopak hypotéza zaměřená na pocity ve třídě byla statisticky potvrzena. Výzkumná studie ukázala, že zážitkový adaptační kurz má vliv především na pocity ve třídě.
Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech
Bořánková, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Název: Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech (srovnávací studie) Autor: Lenka Bořánková Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Diplomová práce zjišťuje a popisuje přístup a naplňování stanovených cílů v oblasti prevence užívání návykových látek na prvním stupni základní školy. Charakterizuje preventivní programy a metody užívané jednotlivými pedagogy. Uvádí další možné strategie v této problematice. Popisuje rozdílnost přístupů k prevenci užívání návykových látek ve dvou rozdílných regionech a hledá důvody těchto rozdílů. Zjištěné rozdíly jsou popsány a vysvětleny v praktické části diplomové práce. Dále jsou nabídnuty způsoby, jak obohatit a zkvalitnit programy primární prevence na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: Primární prevence, prevence užívání návykových látek, škola, učitel, preventivní programy, cíle preventivních programů, hodnocení preventivních programů, prevence závislostí, návykové látky.
Psychologické aspekty prevence sexuálního rizikového chování se zaměřením na změnu postojů u adolescentů
Goláňová, Ivana ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Sexuální rizikové chování je jev ovlivňující fyzické i psychické zdraví jedince. Předkládány jsou psychologické aspekty jednotlivých typů sexuálního rizikového chování, a to jak jeho příčiny, tak i důsledky. Práce se zaměřuje na vývojové období adolescence v kontextu syndromu rizikového chování u dospívajících. Diskutovány jsou efektivní přístupy k preventivním aktivitám. Za cíle programu je pak možno považovat ovlivnění postojů dospívajících, které by se měly projevit v jejich chování. Tyto změny v postojích je možné zaznamenat. Práce navrhuje dotazník pro měření postojů k sexuálnímu rizikovému chování adolescentů s názvem Inventář SP-20, který je taktéž užit při návrhu výzkumného designu. V experimentu tedy budou měřeny změny postojů v rámci preventivního programu, kde tato změna může být ukazatelem efektivity programu. Klíčová slova: adolescence teorie problémového chování rizikové chování sexuální rizikové chování efektivní prevence preventivní programy sexuální výchova postoje změna postojů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.