Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití eye-trackingu ve výzkumu v didaktice chemie
Tóthová, Martina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Popelka, Stanislav (oponent) ; Doulík, Pavel (oponent)
Tato disertační práce je komentovaným souborem odborných textů a shrnuje přínosy autorky v oblasti výzkumu využití eye-trackingu a řešení problémových úloh v kontextu přírodovědného vzdělávání. Práce reaguje na rostoucí využití eye-trackingu ve vzdělávání a poskytuje systematický přehled současného stavu poznání. Primární výzkum se zaměřil na řešení chemických problémových úloh žáky středních škol. S využitím eye-trackingu a think-aloud byl postup řešení žáků analyzován. Výsledky ukázaly, že sledovaní žáci měli nízkou schopnost řešit tyto úlohy a často se spoléhali na strategie limitující, jako je tipování. Na základě zjištěných problémů byla navržena intervence v rámci akčního výzkumu. Pravidelné zařazování úloh, postupné učení a formativní zpětná vazba vedly ke zlepšení schopností žáků. Podobným způsobem jako u středoškoláků byla testována i schopnost řešit problémové úlohy u budoucích učitelů chemie. Do výzkumu byl kromě eye-trackingu a think-aloudu zařazen také polostrukturovaný rozhovor. Ukázalo se, že u budoucích učitelů chemie jsou při řešení značné problémy, a to zejména porozumění zadání. V disertační práci jsou shrnuty přínosy článků a navržena řešení pro zlepšení současného stavu.
Profesní příprava budoucích učitelů biologie v oblasti vědeckých dovedností
Nejedlý, Adam ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
V mnoha případech je pro uplatnění v současné společnosti nezbytné pochopit povahu a platnost informací předkládaných na základě vědeckých poznatků. Stejně tak je v souladu s rychle se rozvíjejícími obory vědy, techniky a technologií nutné mít dostatek kompetentních lidí připravených pro práci v těchto oblastech. V důsledku toho se vědecké dovednosti jeví jako základní složka přírodovědné gramotnosti, na jejíž rozvoj je vzdělávání žáků v mnoha zemích zaměřeno. Postoje učitelů k významu vědeckých dovedností hrají ve vzdělávání žáků zásadní roli, protože vnímání jejich důležitosti je východiskem pro zprostředkování jejich významu žákům a následně pro jejich rozvoj u žáků. Je také důležité, aby se učitelé cítili dostatečně kompetentní k výuce těchto dovedností. Podmínkou toho je, aby byly kvalitně a dostatečně připravování ve vysokoškolské přípravě učitelů. Cílem výzkumu bylo charakterizovat profesní přípravu učitelů biologie v oblasti vědeckých dovedností. Byla provedena obsahová analýza anotací a sylabů oborových předmětů ve studijních programech. Pro zjištění postojů bylo realizováno dotazníkové šetření zaměřené na vnímání důležitosti, vlastní kompetentnosti a vysokoškolskou přípravu studentů v oblasti vědeckých dovedností. Studenti vnímali vědecké dovednosti jako důležité, avšak jejich přípravu...
Self-efficacy budoucích učitelů při řešení kyberšikany
Šťastná, Jana ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tato práce se zabývá self při řešení kyberšikany, jako klíčovým faktorem, který ovlivňuje schopnost budoucích učitelů účinně zasáhnout v případech kyberšikany. Úroveň self efficacy bude zjišťována na pozadí dalších důležitých faktorů, kterými jsou informovanost ohledně kyberšikany, odsuzování kyberšikany a hodnocení univerzitní přípravy na řešení kyberšikany. Kyberšikana je hojně rozšířeným jevem na zahraničních i českých školách, a právě učitelé jsou těmi, kdo sehrávají klíčovou roli v rozpoznávání a řešení jejich případů. o důvodu je nezbytné, aby budoucí učitelé měli povědomí o fenoménu kyberšikany a byli připraveni ho v rámci výkonu učitelské profese účinně řešit. Cílem této práce bylo pomocí kvantitativního výzkumu zmapovat situaci ohledně kyberšikany ve vztahu k budoucí učitelům a prozkoumat vztahy mezi self efficacy a i) informovaností ohledně kyberšikany ii) mírou odsuzování kyberšikany a iii) hodnocením univerzitní přípravy na řešení kyberšikany. rámci dota níku respondenti sestávající z dostupného vzorku 1 ntů (průměrný věk: 92,1 % ženy a 7,9 % muž ) učitelství odpovídali na otázky související s informovaností o kyberšikaně, odsuzováním kyberšikany, úrovní self efficacy při řešení kyberšikany hodnocením univerzitní přípravy na řešení kyberši Výsledky této studie naznačují, že ačkoliv jsou učitelé...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.