Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pedagogická praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole
Novotná, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce, která nese název Pedagogické praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole se zabývá problematikou pedagogických praxí na vysokých školách. Zároveň zjišťuje, do jaké míry jsou studenti učitelství na konkrétních pedagogických fakultách připravováni do praxe a jak studenti i začínající učitelé prvního stupně vnímají tuto problematiku. Teoretická část je zaměřena na vývoj pedagogických praxí a její provázanost ve vzdělávání budoucích učitelů. Předmětem šetření bylo také porovnání jednotlivých pedagogických fakult z hlediska časové dotace. Obsahem praktické části je kvalitativní šetření, které vychází z dotazníkové metody a rozhovoru. První výzkumné šetření zjišťuje a porovnává pohledy a zkušenosti studentů pedagogických fakult s pedagogickými praxemi. Druhé šetření se zaměřilo na začínající učitele prvního stupně, u kterých jsem metodou rozhovorů zjišťovala, jak zpětně nahlížejí a hodnotí pedagogickou praxi na fakultách. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogická praxe, student učitelství, 1. stupeň základní školy, fakultní školy, fakultní učitel, vysokoškolský učitel, začínající učitel
Pedagogická praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole
Novotná, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce, která nese název Pedagogické praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole se zabývá problematikou pedagogických praxí na vysokých školách. Zároveň zjišťuje, do jaké míry jsou studenti učitelství na konkrétních pedagogických fakultách připravováni do praxe a jak studenti i začínající učitelé prvního stupně vnímají tuto problematiku. Teoretická část je zaměřena na vývoj pedagogických praxí a její provázanost ve vzdělávání budoucích učitelů. Předmětem šetření bylo také porovnání jednotlivých pedagogických fakult z hlediska časové dotace. Obsahem praktické části je kvalitativní šetření, které vychází z dotazníkové metody a rozhovoru. První výzkumné šetření zjišťuje a porovnává pohledy a zkušenosti studentů pedagogických fakult s pedagogickými praxemi. Druhé šetření se zaměřilo na začínající učitele prvního stupně, u kterých jsem metodou rozhovorů zjišťovala, jak zpětně nahlížejí a hodnotí pedagogickou praxi na fakultách. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogická praxe, student učitelství, 1. stupeň základní školy, fakultní školy, fakultní učitel, vysokoškolský učitel, začínající učitel
Praxeologie Tadeusze Kotarbińského a její přínos ekonomické teorii
Vosyková, Martina ; Vaverka, Tomáš (vedoucí práce) ; Hudík, Marek (oponent)
Práce se zaměřuje na charakteristiku přístupu polského vědce Tadeusze Kotarbińského k praxeologickému myšlení, která vychází zejména ze studia Kotarbińského díla 'Traktat o dobrej robocie', v němž formuloval základy praxeologie jako nové vědecké disciplíny. Práce se rovněž snaží posoudit význam praxeologie Tadeusze Kotarbińského pro ekonomickou teorii. Využívá k tomu mj. srovnání Kotarbińského přístupu k praxeologii s přístupem rakouské ekonomické školy, která termín praxeologie rozšířila v ekonomické oblasti. Z toho důvodu, že Kotarbiński se svou prací nesnaží ekonomii přímo přispět, nemůžeme apriori očekávat, že tento přínos bude významný. Zajímavou oblastí pro toto zkoumání může být však oblast racionality jednání a také oblast plánování, které se Kotarbiński dosti podrobně věnuje ve své stati 'Ogólne pojęcie planu'.
Praxeologie -- její vývoj a možný přínos dnešní ekonomické teorii
Färber, Jan ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Bolcha, Peter (oponent)
Práce se snaží o zmapování historického vývoje praxeologie. Od období jejího vzniku a posléze zejména v rámci rakouské a polské tradice, přičemž upozorňuje i na některá další pojetí. Zabývá se díly nejvýznamnějších vědců z těchto tradic a porovnává jejich metody, výsledky jejich činnosti a zároveň se snaží ukázat, v čem by mohl spočívat jejich přínos současné ekonomické teorii.
Příspěvek českého ekonomického myšlení k apriorismu v ekonomii
Vaverka, Tomáš ; Pavlík, Ján (vedoucí práce) ; Lipka, David (oponent)
Apriorismus v metodologii ekonomie je známý zejména jako specifická metoda rakouské školy, jejíž základní vymezení stanovil ve svém díle Human Action Ludwig von Mises a k níž se hlásí většina autorů, píšících v rakouské tradici. Méně rozšířené již je to, že z podobných filosofických základů jako Mises vycházel také český myslitel Karel Engliš při konstrukci své teleologie. Dalšímu vývoji Englišova učení v naší zemi, ale také vzájemnému hlubšímu obohacení s rakouskou ekonomickou školou zabránilo politické prostředí po roce 1948. O oživení tohoto spojení se pokusí tato práce. Jejím úkolem bude seznámit čtenáře s příspěvkem českých myslitelů Karla Engliše a Jana Loevensteina k metodologickému apriorismu v ekonomii, a také srovnání jejich koncepcí s pojetím apriorismu u některých myslitelů rakouské školy, především však s praxeologií L.v.Misese. Autor si klade za cíl zdůraznit některé přínosy a také výzvy, které mohou čeští myslitelé k apriorismu v ekonomii přiložit.
Ekonomie a informace
Nohejl, Jiří ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Šíma, Josef (oponent)
Diplomová práce "Ekonomie a informace" se snaží předložit konzistentní teoretickou koncepci informace jako neoddělitelné součásti ekonomické teorie. Oproti dnešnímu sémantickému zmatení v užívání pojmu informace v ekonomii, si práce klade za cíl vystavět smysluplnou teorii vycházející jednak z klasických ekonomických studií, ale rovněž využívající pojetí informace v diskurzu systémových věd. V první části práce jsou popisována metodologická východiska a soudobé metodologické problémy vztahující se k uchopení informace v ekonomické teorii. Práce akcentuje význam metodologického individualismu a subjektivismu při analýze informací ve společenských vědách, z čehož dále vyvozuje nutnost chápat informaci v kontextu lidského jednání. V další části práce popisuje některé přístupy k analýze informačních problémů v ekonomii a proti nim předkládá vlastní koncepci informace, která je založená na praxeologických základech. Praxeologická koncepce informace vychází z duálního pojetí informace jako prostředku, ale i cíle lidského jednání a akcentuje tak důležitost správného pojetí interpretace, znalosti a dynamického informačního procesu. V závěrečné části práce jsou s využitím předložené koncepce diskutovány praktické dopady teorie na hospodářsko-politická doporučení a institucionální uspořádání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.