Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Syndrom ADHD u dětí a dospělých: možnosti diagnostiky a intervence
Baierová, Aneta ; Urban, Kamila (oponent)
Tato práce se zabývá poruchou ADHD z pohledu klinické praxe, popisuje symptomy a rozvoj této poruchy, možnosti diagnostiky a časté komorbidity, které následně ztěžují léčbu. V neposlední řadě se věnuje také kognitivním schopnostem a pozornosti u lidí s ADHD. Práce popisuje terapeutické a intervenční strategie, které lze využít ke zmírnění symptomů a zlepšení kognitivního výkonu u lidí s touto poruchou. V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky o sydromu ADHD. Popisujeme zde jednotlivé symptomy s důrazem na pozornost a její vývoj, diagnostiku a komorbidity. Navazuje kapitola o specifických projevech ADHD u jedinců v různém věku a struktuře kognitivních schopností u lidí s poruchou ADHD. Samostatná kapitola se věnuje intervenčním postupům, které jsou v kontextu této poruchy využívány, od farmakoterapie přes psychoterapii, až k různým alternativním strategiím (relaxace, cvičení, potravinové doplňky, kompenzační pomůcky atd.). Ve výzkumné části se věnujeme účinnosti intervenčních postupů v různých věkových kategoriích. V části A jde konkrétně o využití ucpávek do uší, sloužících k eliminaci rušivých zvuků v okolí a zda tato intervence pomůže zlepšit kognitivní výkon u dětí s ADHD. Výzkumný soubor tvoří děti s diagnózou ADHD, jejich kognitivní schopnosti jsou měřeny pomocí testu CAS 2. Statistická...
: Intervenční metody ke zlepšení kognitivního výkonu u dětí s ADHD
Baierová, Aneta ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá kognitivními schopnostmi a pozorností u dětí a dospívajících s ADHD. Věnuje se terapeutickým a intervenčním strategiím, které lze využít ke zmírnění symptomů a zlepšení kognitivního výkonu u lidí s touto poruchou. V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky o pozornosti a struktuře kognitivních schopností u lidí s poruchou ADHD. Samostatná kapitola se věnuje intervenčním postupům, které jsou v kontextu této poruchy využívány, od farmakoterapie, přes psychoterapii, až k různým alternativním strategiím (relaxace, cvičení, potravinové doplňky, kompenzační pomůcky atd.). V empirické části zjišťujeme, zda vybraný intervenční postup, konkrétně využití ucpávek do uší, sloužících k eliminaci rušivých zvuků v okolí, pomůže zlepšit kognitivní výkon u dětí s ADHD. Výzkumný soubor tvoří děti s diagnózou ADHD, jejich kognitivní schopnosti jsou měřeny pomocí testu CAS 2. Statistická analýza prokázala rozdíl mezi kognitivním profilem dětí s ADHD a normální populací v oblasti exekutivních funkcí bez pracovní paměti. U dětí došlo ke zlepšení celkového výsledku a výsledků škál plánování a následných procesů v případě použití ucpávek do uší. Klíčová slova: Pozornost, ADHD, terapie ADHD, ucpávky do uší.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.