Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití moderní self-service BI technologie v praxi.
Buyankhishig, Agiimaa ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Abstrakt Tato studie zpracovává problematiku nejnovější technologie v oblasti self-service BI ("samoobslužné BI") od společnosti Microsoft. Hlavní cíle této práce je prozkoumat technologie self-service BI řešení od společnosti Microsoft, vytvořit přehledné srovnání výhod a nedostatků self-service BI oproti klasickým technologiím a prezentovat příklady self-service BI na reálných datech v produktech společnosti Microsoft. První část je věnována teoretické základně klasické technologie Business Intelligence a jejím trendům a trhům. Druhá část je věnována self-service BI řešení a jeho základním principům. Dále jsou v této části analyzovány výhody a přínosy těchto řešení oproti klasickým technologiím BI. Třetí část popisuje nástroje self-service BI. Nemálo pozornosti se zaslouží také nový jazyk DAX, díky němuž lze provádět složité a komplexní výpočty v PowerPivotu. Následně jsou vytvořeny ukázkové reporty na reálných datech z bankovnictví. Využití technologií self-service BI poskytuje důležité výhody při analýze dat oproti tradičnímu přístupu BI. Za hlavní přínos práce lze považovat ověření těchto výhod použitím nástrojů podporujících self-service BI řešení a poskytnout tak vodítko případným zájemcům o nástroje self-service BI.
Self service BI v marketingovém oddělení telekomunikační společnosti
Prchal, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Stecenková, Marina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možností řešení self-service business intelligence v prostředí marketingového oddělení telekomunikační společnosti. Hlavním cílem této práce je seznámit stechnologiemi pro self-service business intelligence, které jsou součástí programu Microsoft Excel 2013 a předvést možnosti jejich využití pro potřeby marketingového oddělení. První část práce se zabývá teoretickou částí problematiky business intelligence s rozdělením na klasický přístup a dále na self-service. To je později doplněno o seznámení s nástroji pro self-service business intelligence obsaženými v programu Excel. Druhá část práce je věnována praktické stránce řešení. Nejprve vytvoření hrubého dimenzionálního modelu z dostupných dat a dále sestavení samotného self-service řešení pomocí nástrojů v programu Excel. Jedná se o nástroje PowerPivot a Power Query, které slouží primárně pro získání a správu zdrojových dat, ale také nabízejí základní možnosti vizualizace. Pro výstupy pak slouží nástroje Power View, které umožňuje přehledné zobrazení požadovaných informací a doplněk PowerMaps, který zobrazuje zdrojová data na mapě. Výstupem je pak konkrétní self-service řešení vytvořené podle zadání pracovníků marketingového oddělení, zobrazující požadované informace pomocí nástrojů self-service.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.