Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Softwarová podpora výuky kryptografie
Stančík, Peter ; Vyoral, Josef (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo prostudování, výběr a popis technik vhodných pro názornou počítačovou výuku kryptografie. Pro tyto zvolené techniky měla být nalezena pedagogicky vhodná prezentace jejich principu a použití. Dalším z~cílů bylo vytvoření jednotného webového rozhraní a modulární řešení softwaru pro podporu výuky, specializovaného na kryptografické výpočty. Vhodnost technik byla hodnocena na základě v nich používaných výpočetních postupů a také na základě míry, do jaké je možné danou techniku názorně prezentovat. Byl navržen a implementován software usnadňující výpočty používány v symetrické i asymetrické kryptografii. Jeho součástí je webové rozhraní a jedna jeho část je také zaměřena na steganografické techniky. Na straně druhé se nepovedlo nalézt vhodnou pedagogickou metodu propojující tento software s teoretickými poznatky z daného oboru.
Motivační výuková hra na platformě Android
Kučera, Martin ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření prototypu výukové hry, která by měla usnadnit rozhodování při výběru zaměření budoucího studia nebo záliby. Záměrem hry je poskytnout názorný a především velmi pozvolný úvod do problematiky logických systémů. Teoretická část práce se zabývá tématy potřebnými pro návrh hry. Vysvětluje logické systémy, hradla, klopné obvody, věnuje se žánrům počítačových her a zaměřuje se zejména na puzzle hry včetně jejich historie. Dále diplomová práce představuje problematiku multiplatformního vývoje pro mobilní zařízení i počítače, stručně popisuje několik známých multiplatformních knihoven. K závěru předvádí a srovnává několik vybraných aplikací, které slouží pro podporu výuky logických systémů.
REFLEKTOR - webový systém pro podporu výuky
Sitko, Radek ; Grulich, Lukáš (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací webové aplikace pro podporu interaktivní výuky programování v předmětu IZP - Základy programování. Umožňuje studentům odevzdávat vlastní řešení zadané úlohy a možnost recenzovat některé úlohy jiným studentům. Webové stránky jsou vytvořeny s ohledem na maximální přístupnost svého obsahu i funkčnosti. Jejich uspořádání a ovládání je navrženo tak, aby stránky byly dostupné jak pro alternativní prohlížeče, tak i pro osoby se specifickými potřebami. Návrh aplikace je vytvořen pomocí modelovacího jazyka UML. Samotná aplikace je implementována pomocí skriptovacího jazyka PHP společně s XHTML, kaskádových stylů CSS a databázového systému MySQL. Součástí práce je nasazení systému na webových stránkách FIT VUT v Brně a jeho používání studenty.
Softwarová podpora výuky klasické kryptoanalýzy
Fojtová, Lucie ; Hajný, Jan (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Některé z dneších moderních šifrovacích systémů obsahují ve svých základech myšlenky klasických symetrických šifer, jako je např. transpoziční princip v šifře DES. Pro úspěšnou kryptoanalýzu těchto druhů šifer je třeba znát základní krypoanalytické metody. Z toho plyne důležitost výuky klasické kryptoanalýzy - aby studenti co nejlépe pochopili danou problematiku, je třeba použít názorné pomůcky. Tato práce shrnuje poznatky teorie klasické kryptografie a krypotanalýzy vybraných druhů šifer - monoalfabetické a polyalfabetické substituce a dále jednoduché transpozice. Na základě této teorie je vytvořena softwarová podpora výuky klasické kryptoanalýzy - konkrétně formou webových stránek a aplikace umožňující šifrování a luštění klasických druhů šifer.
Softwarová podpora výuky kryptosystémů založených na problému faktorizace velkých čísel
Vychodil, Petr ; Martinásek, Zdeněk (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá softwarovou podporou výuky asymetrických šifrovacích algoritmů, založených na problematice faktorizace velkých čísel. Byl vytvořen vzorový program, který umožňuje provádět operace spojené se šifrováním a dešifrováním s interaktivním ovládáním, s jehož pomocí lze jednoduchým způsobem pochopit princip šifrovací metody RSA. V kapitolách 1 a 2 je rozebrána problematika šifrovacích algoritmů všeobecně. Kapitoly 3 - 5 se již podrobně věnují problematice šifrovacího algoritmu RSA, principům získání, správy a použití šifrovacích klíčů. Kapitola 5 popisuje možnosti zvolení vhodné technologie pro vytvoření konečného softwarového produktu, která by umožňovala vhodným způsobem prezentovat vlastnosti tohoto rozšířeného šifrovacího algoritmu RSA. Konečným softwarovým produktem je java aplet, popsán v kapitole 6 a 7, který je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická sekce prezentuje všeobecné informace o šifrovacím algoritmu RSA. V praktické části si uživatelé programu vyzkouší vlastní výpočetní úkony spojené s algoritmem RSA. Informace získané uživatelem v různých sekcích programu jsou dostačující k pochopení principu fungování tohoto algoritmu.
Demonstrace indexačního algoritmu kD strom a jeho derivátů
Foukal, Tomáš ; Květoňová, Šárka (oponent) ; Kolář, Dušan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozborem, návrhem a implementací aplikace pro výuku indexačního algoritmu k-D Strom a jeho derivátů. Dále se zabývá testováním aplikace, popisem jejího použití a příklady nad konkrétními daty. Aplikace také umožňuje krokování algoritmů a jejich zobrazení v grafickém uživatelském rozhraní. Při vývoji byl kladen důraz na spustitelnost aplikace ve všech majoritních internetových prohlížečích.
Aplikace pro podporu výuky barevných modelů
Khaladzinski, Kiryl ; Záviška, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je tvorba webových aplikací, které na reálných příkladech ukážou možnosti práce s různými barevnými modely, také principy tvorby digitálních obrazů a možnosti zpracováni dat digitálního obrazu. Teoretická část věnovaná základním pojmem v teorii barev a základem rastrových obrázků. Praktická část je návrh čtyř aplikací a jejich tvorby. První z apletů ukazuje princip míchání barev v různých barevných modelech, druhý na praktickém příkladu ukazuje základ indexového reprezentace obrazu, třetí ukazuje metody překladu barevného obrazu na šedotónový a poslední aplet se používá k překladu šedotónového obrazu na barevné.
Aplikace pro podporu výuky barevných modelů
Khaladzinski, Kiryl ; Záviška, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je tvorba webových aplikací, které na reálných příkladech ukážou možnosti práce s různými barevnými modely, také principy tvorby digitálních obrazů a možnosti zpracováni dat digitálního obrazu. Teoretická část věnovaná základním pojmem v teorii barev a základem rastrových obrázků. Praktická část je návrh čtyř aplikací a jejich tvorby. První z apletů ukazuje princip míchání barev v různých barevných modelech, druhý na praktickém příkladu ukazuje základ indexového reprezentace obrazu, třetí ukazuje metody překladu barevného obrazu na šedotónový a poslední aplet se používá k překladu šedotónového obrazu na barevné.
Prezentační software fyziky pro ZŠ a SŠ
Matoušek, Miroslav ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá softwarem pro podporu výuky formou prezentování fyzikálních dějů. Konkrétně se jedná o kinematiku na úrovni základní a střední školy. Dále jsou popsány základy pedagogiky, didaktiky, modelování a simulace týkající se navrhovaného programu a ze získaných poznatků je navrhnut systém a jeho grafické uživatelské rozhraní, které je následně implementováno.
Koncepce, podpora a zkušenosti z výuky v oblasti zobrazovacích systémů na ČVUT FBMI ve studijním programu Biomedicínská technika
Hozman, Jiří ; Volf, Petr ; Krupička, Radim ; Mardanshina, Evgeniia
V příspěvku jsou shrnuty zkušenosti za posledních 30 let z hlediska výuky problematiky zobrazovacích systémů v lékařství. Za tuto dobu bylo vyzkoušeno několik modelů výuky, a to zejména z hlediska počtu předmětů a rozsahu, ale také metod výuky, a to jak na ČVUT FEL, tak i převážně na ČVUT FBMI, ale i na 1. LF UK. Ve všech případech se jednalo o bakalářská a navazující magisterská studia, která mají vztah k biomedicínské technice, resp. biomedicínskému inženýrství. Tyto dlouholeté zkušenosti pak vedly k vytvoření vhodné struktury přednášek a cvičení, ale i k vytvoření vhodné podpory výuky. V uvedeném příspěvku jsou všechny tyto aspekty zahrnuty. Jedná se tedy spíše o jistý souhrn dosažených zkušeností a doporučení, tzv. dobré výukové praxe, kterou lze využít i na jiných VŠ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.