Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bodový systém jako nástroj silniční bezpečnosti
Habásko, Jakub ; Ptáček, Petr (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
HABÁSKO Jakub: Bodový systém jako nástroj silniční bezpečnosti. Diplomová práce navazujícího magisterského studia, 2. roč. šk. r. 2010/2011, VUT v Brně, Ústav soudního inženýrství, květen 2011, str. 198, obr. 12 , tabulek 6, příloh 21. Práce zpracovaná v rámci magisterského studia oboru Expertní inženýrství v dopravě se zabývá problematikou bodového systému v naší republice a jeho porovnáním s některými jinými evropskými státy. V práci byl podrobně představen bodový systém u nás a ve vybraných evropských státech. Práce dále přináší porovnání bezpečnosti silničního provozu z pohledu statistik nehodovosti, byly vyhodnoceny nejčastější přestupky a trestné činy v souvislosti s provozem, a to od doby zavedení bodového systému. V závěrečné části byly na základě analýzy okolních systémů navrženy změny bodového hodnocení a představena novela zákona.
Bodový systém jako nástroj silniční bezpečnosti
Habásko, Jakub ; Ptáček, Petr (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
HABÁSKO Jakub: Bodový systém jako nástroj silniční bezpečnosti. Diplomová práce navazujícího magisterského studia, 2. roč. šk. r. 2010/2011, VUT v Brně, Ústav soudního inženýrství, květen 2011, str. 198, obr. 12 , tabulek 6, příloh 21. Práce zpracovaná v rámci magisterského studia oboru Expertní inženýrství v dopravě se zabývá problematikou bodového systému v naší republice a jeho porovnáním s některými jinými evropskými státy. V práci byl podrobně představen bodový systém u nás a ve vybraných evropských státech. Práce dále přináší porovnání bezpečnosti silničního provozu z pohledu statistik nehodovosti, byly vyhodnoceny nejčastější přestupky a trestné činy v souvislosti s provozem, a to od doby zavedení bodového systému. V závěrečné části byly na základě analýzy okolních systémů navrženy změny bodového hodnocení a představena novela zákona.
Jaké faktory ovlivňují "vybodování" řidičů v krajích ČR?
Farbiak, Marek ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Bakalářská práce definuje pomocí ekonomické teorie faktory ovlivňující vybodovaní řidičů v krajích ČR. Nastavené proměnné daly vzniknout panelovému datovému souboru, jenž je posléze testován metodou fixních efektů. Práce vychází z ekonomické teorie G. Beckera, která slouží jako základ pro vytvořenou hypotézu. Podstata testované hypotézy je zjistit, zda počet dopravních policistů, průměrná mzda a hustota dopravních sítí v jednotlivých krajích ČR jsou staticky významné a zda ovlivňují vybodovanost řidičů. Do hypotézy byly zahrnuty předpokládané vlivy, jednotlivých vysvětlujících proměnných. Výpočet prokázal vliv i statistickou významnost všech nastavených faktorů. Prokázalo se, že ekonomické a sociální prostředí ovlivňuje chování řidičů, při páchání dopravních přestupků. Avšak z důvodů opačného vlivu hustoty dopravních sítí dochází k zamítnutí části testované hypotézy. Výsledek je o to zajímavější, že při zvýšení hustoty dopravních sítí se vážený průměr bodů v jednotlivých krajích ČR navyšuje, i přesto že teoretický základ udává opak.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.