Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínos Daniela Kahnemana k psychologii myšlení
Zelinová, Alena ; Heller, Daniel (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Bakalářská práce formou přehledové studie shrnuje přínos Daniela Kahnemana k psychologii myšlení. Mapuje jeho práci od 70. let 20. století o subjektivní pravděpodobnosti, která se zabývá uplatněním heuristik a zkreslení při posuzování nejistých událostí. Dále pokračuje prospektovou teorií, která představuje deskriptivní model lidského rozhodování za rizika, a která odhaluje automatická a systematická porušování principů racionality při rozhodování. Poté se zaměřuje na Kahnemanovy výzkumy z 90. let z oblasti hédonické psychologie z perspektivy kognitivního psychologa. Završuje se až jeho současnou popularizační prací o rychlém a pomalém myšlení. Součástí této práce je i návrh výzkumu ceny vzpomínek na dovolenou, jehož cílem je ověřit Kahnemanův koncept rozdílu mezi prožitým a rozhodovacím užitkem.
Using peak-end rule in advertising and comparing its effectiveness to different age and gender categories
Kozeleková, Kristína ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
This bachelor thesis deals with the application of peak-end effect in the realm of advertisement. The aim of the thesis is to explain the peak-end effect and to try to observe the rule's effect with regard to commercial advertisement. Consecutively the thesis presented 3 different commercials each presenting 3 different commercial products to the participants. Participants' enjoyment was recorded throughout the screening of the commercial with the help of a sliding bar. The results were then visualized using graphs and subsequently examined to try to determine if the peak-end effect was present or if it had any affect on the participants in any way.
Přínos Daniela Kahnemana k psychologii myšlení
Zelinová, Alena ; Heller, Daniel (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Bakalářská práce formou přehledové studie shrnuje přínos Daniela Kahnemana k psychologii myšlení. Mapuje jeho práci od 70. let 20. století o subjektivní pravděpodobnosti, která se zabývá uplatněním heuristik a zkreslení při posuzování nejistých událostí. Dále pokračuje prospektovou teorií, která představuje deskriptivní model lidského rozhodování za rizika, a která odhaluje automatická a systematická porušování principů racionality při rozhodování. Poté se zaměřuje na Kahnemanovy výzkumy z 90. let z oblasti hédonické psychologie z perspektivy kognitivního psychologa. Završuje se až jeho současnou popularizační prací o rychlém a pomalém myšlení. Součástí této práce je i návrh výzkumu ceny vzpomínek na dovolenou, jehož cílem je ověřit Kahnemanův koncept rozdílu mezi prožitým a rozhodovacím užitkem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.