Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalita ovzduší jako téma komplexních učebních úloh ve výuce chemie
Víšková, Vanesa ; Janoušková, Svatava (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu učebních úloh, včetně stanovení jejich obtížnosti. Cílem práce je přispět k rozšíření portfolia učebních materiálů, specificky úloh na úrovni gymnázia pro rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků. Práce představuje tři vytvořené komplexní učební úlohy, které ohnisková skupina podrobila hodnocení kognitivní obtížnosti, přiměřenosti obsahu a atraktivity. Výsledky ukazují, že většina úloh je vhodná pro výuku na gymnáziích. Součástí práce je také diskuse o významu přírodovědné gramotnosti v kontextu šetření PISA a jejího stavu mezi žáky České republiky. Dále práce analyzuje Rámcový vzdělávací program pro gymnázia (RVP G) z hlediska tématu kvality ovzduší, a nakonec se zaobírá i teoretickými východisky pro tvorbu komplexních učebních úloh. Práce přispívá také k propojení výuky chemie s průřezovým tématem environmentální výchovy, jak je stanoveno v RVP G. Klíčová slova Kvalita ovzduší, učební úlohy, výzkum PISA, výuka chemie.
Některé ekonomické aspekty vzdělávání v České republice
KOMENDOVÁ, Michaela
Cílem práce je poskytnout aktuální přehled vybraných ekonomických aspektů vzdělávání v České republice. Současně bude v práci zmapován základní koncept práce jako výrobního faktoru, resp. lidského kapitálu (T. W. Schultz, G. S. Becker) a jejich aplikace na sektor školství ČR. Vzdělávací systém České republiky pak bude posuzován na základě údajů a kritérií, které zpracovává Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Metody použité k tomuto účelu jsou kvalifikovaná heuristika, komparace a analýza, protože některé údaje a výsledky je nutné konfrontovat s dalšími výsledky, které jsou zpracovány reprezentativními mezinárodními a národními statistickými výzkumnými institucemi (ČSÚ, Eurostat, CERGE-EI).V této práci jsou zahrnuty pouze vybrané ekonomické aspekty vzdělávání. Teoretická část nás seznamuje s lidským kapitálem, jeho pojetím dle W.T. Schultze a G.S. Beckera, jeho měřením a dále významu vzdělávání pro českou společnost. Teoretická část dále definuje hlavní ekonomické aspekty vzdělávání a průzkumy PISA a PIAAC. Praktická část je věnována výsledkům vybraných ukazatelů a průzkumů PISA a PIAAC.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.