Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Environmentální výchova v mateřské škole a školní zahrada jako součást edukačního procesu
KRÁLOVÁ, Vendula
Bakalářská práce je zaměřena na environmentální výchovu a její začlenění do výuky v mateřské škole. Práce se zabývá možnostmi realizace environmentální výchovy ve vnitřních i venkovních prostorách a využití školní zahrady jako nástroje edukačního procesu. Teoretická část se věnuje termínům propojeným s environmentální výchovou. Zmiňuje soulad předškolního dítěte a přírody v souladu s platným RVP PV. Poukazuje na zásady, metody a rizika environmentální výchovy v předškolním vzdělávání. V neposlední řadě se zabývá historií školních zahrad a užití zahrad všemi smysly. Praktická část se věnuje aktivitám pro rozvoj environmentální výchovy předškolních dětí, které jsou rozdělené do čtyř ročních období.
Polyfunkční centrum občanských aktivit
Hladíková, Martina ; Hubáček, Petr (oponent) ; Hubáčková, Blažena (vedoucí práce)
Polyfunkční centrum se nachází v Brně v Masarykově čtvrti. Stávající, původně vojenské objekty budou využity jako prostor pro shromažďování místních obyvatel, různé kulturní akce a jiné zájmové aktivity a kroužky pro občany všech věkových kategorií. Zároveň by centrum mělo sloužit jako zázemí pro park na Kraví hoře, který s ním sousedí.
Zařízení pro kontrolu a vyhodnocení volnočasových aktivit
Pecen, Vojtěch ; Macho, Tomáš (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením mobilního elektronického zařízení, které přinese nové možnosti do volnočasových aktivit a následně je schopno aktivity vyhodnocovat. Nejdříve je provedena analýza zařízení dostupných na trhu a jejich přínosy do volnočasových aktivit, následně nápady na aktivity, které by s pomocí digitálních zařízení bylo možno provozovat, souhrn vlastností, které by zařízení mohlo nabídnout, vybrání vhodných komponent a jejich sestavení. Dále práce popisuje oživování takto sestaveného zařízení, jeho programování a ladění, které přechází k demonstraci jeho funkčnosti. Práce je zakončena celkovým shrnutím.
Benefity a rizika Parkrunu
Pokorný, Matyáš ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Benefity a rizika Parkrunu Práce se zabývala projektem Parkrun, který lze zařadit mezi aktivity v přírodě. Cílem práce bylo posoudit zdravotní a sociální benefity a rizika Parkrunu. Jedná se o rešeršní práci, jejímž hlavním zdrojem informací byly elektronická databáze EBSCO a oficiální webové stránky organizace Parkrun spolu s elektronickými články a reportážemi o Parkrunu. V rámci posouzení zdravotních benefitů a rizik Parkrunu práce dospěla k následujícím závěrům: Parkrun přináší benefity v oblasti fyzického zdraví v podobě obecného zlepšování a udržování fyzické kondice. Konkrétně napomáhá ke snižování hladiny cholesterolu v krvi, snižování rizika obezity či cukrovky, a představuje tak prevenci výskytu civilizačních chorob. Navíc může tlumit projevy astmatu a napomáhat snížení zánětlivosti dýchacích cest. Riziky pro fyzické zdraví mohou být extrémní projevy počasí - zejména horko či chlad a dále možné zatížení kloubů v případě nesprávné techniky a převažujícího tvrdého povrchu. Parkrun dále přináší benefity v oblasti psychického zdraví ve smyslu obecného pocitu spokojenosti, štěstí, radosti, sebevědomí a dále sounáležitosti a prospěšnosti. V oblasti psychického zdraví nebyla identifikována žádná rizika. V socioekonomické a environmentální oblasti patří mezi nejvýznamnější benefity...
Využití výchovy prožitkem a zkušeností pro neformální výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií
Dudek, Petr ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název práce: Využití výchovy prožitkem a zkušeností pro neformální výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií Cíl: Cílem této práce bylo vytvořit a zrealizovat neformální vzdělávací program pro žáky devátých tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, který by sloužil k doplnění výuky dějepisu za použití prvků zkušenostního učení. Dílčím cílem bylo zhodnotit program samotnými účastníky ankety. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 54 žáků devátých tříd základní školy a čtvrtého ročníku osmiletého gymnázia. Sběr dat byl proveden pomocí ankety, která obsahovala šest uzavřených otázek a jednu otázku otevřenou. Data byla vyhodnocena pomocí grafů a popisné statistiky. Výsledky: Výsledky ankety ukazují, že 53,7 % probandů podobný edukativní program nikdy předtím nezažilo. Celková organizace i náročnost programu byla vnímána 65 % probandy pozitivně. 55,5 % probandů uvedlo jako hlavní přínos osvojení nových schopností a faktických informací týkajících se tématu edukativního programu, pro který byl vytvořen. Pouze 13 % probandů kriticky zhodnotilo přínos programu pro aplikaci nově nabytých schopností a vědomostí ve škole či mimo ní. Z odpovědí vyplývá, že přes 30 % probandů ocenilo pobyt venku. Závěr: Diplomová práce se zabývala vytvořením a realizací neformálního...
Organizace letních dětských táborů
Machač, Ivan ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Tato se práce zabývá plánováním a realizací letního dětského tábora. Zaměřuje se na všechny aspekty pořádání tábora, od výběru vhodné lokality, přes vytváření programu až po ekologický dopad tábora na planetu. Práce poskytuje praktické rady a tipy pro efektivní vedení tábora. Výsledkem je komplexní průvodce pro pořádání letního dětského tábora, který může sloužit jako užitečný zdroj pro budoucí vedoucí a organizátory táborů. Cíle Vytvořit průvodce pro pořádání letních dětských táborů. Deskriptivně analytický přístup, obsahová analýza dokumentů a vlastní zkušenost. Výsledk Celkově lze konstatovat, že práce nabízí komplexní pohled na organizaci letních táborů a otevírá cestu pro další výzkum a zdokonalování praxe v oblasti dětských aktivit a vzdělávání. Závěr Práce přispívá k lepšímu pochopení organizace letních táborů a nabízí prostor pro další výzkum a zdokonalení praxe v oblasti dětských aktivit a vzdělávání. Klíčová slova tábor, hra, aktivity v přírodě, vedení, administrativa, nezisková organizace
Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách v okrese Nymburk
Plecitá, Gabriela ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název: Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách v okrese Nymburk Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat nabídku kurzů aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Nymbursku. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 7 středních škol (5 státních, 2 soukromé) v okrese Nymburk. Byla využita metoda dotazníku, který byl vytvořen v programu Google Forms a rozeslán prostřednictvím elektronické pošty. Dotazník byl tvořen 17 otázkami s uzavřenými odpověďmi a získaná data byla vyhodnocena pomocí základních statistických metod v programu Microsoft Excel. Výsledky byly interpretovány pomocí grafů. Výsledky: Bylo zjištěno, že všechny školy, které se zapojily do dotazníkového šetření, nabízejí pro své studenty alespoň dva kurzy během jejich studia. Nejvíce kurzů aktivit a sportů v přírodě nabízejí školy soukromých zřizovatelů - 6 a 4 kurzy. Nejčastěji nabízeným je kurz lyžařský, který organizují všechny dotazované školy. Druhým nejčastěji nabízeným je kurz adaptační (85,7 %) a 57,1 % dotazovaných škol nabízí i kurz vodácký. Nejžádanějším kurzem mezi studenty je kurz lyžařský (85,7 %). Personálně jsou kurzy zajišťovány prostřednictvím učitelů tělesné výchovy nebo pedagogů dané...
Vliv outdoor kurzu Mindful kemp na vědomou pozornost
Sikorová, Karolína ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Vliv outdoor kurzu Mindful kemp na vědomou pozornost Cíle: Zjistit jaký krátkodobý a dlouhodobý vliv měl outdoor kurz Mindful kemp na vědomou pozornost účastníků. Metody: V práci je využito kvalitativního výzkumu ve formě semi- strukturovaných rozhovorů, které byly provedeny s pěti dospělými anonymními účastníky outdoor kurzu Mindful kemp, konajícího se 13. - 17. 7. 2022. Rozhovory byly provedeny před konáním kempu, těsně po něm a s pětiměsíčním odstupem od kempu. Pro analýzu a vyhodnocení výpovědí respondentů bylo využito metody otevřeného kódování. Výsledky: Tří a půl denní outdoor kurz Mindful kemp měl pozitivní krátkodobý vliv na vědomou pozornost všech pěti respondentů. Dlouhodobý vliv na vědomou pozornost s pětiměsíčním odstupem od kempu pociťovali jen dva z pěti respondentů, další dva jej nebyli schopni posoudit a jeden tázaný jej zamítl úplně. Nicméně venkovní prostředí bylo pro praktikování mindfulness a rozvoj vědomé pozornosti hodnoceno všemi respondenty jako velmi nápomocné a proces podporující, a to i přes pociťované vyšší nároky, které kladlo venkovní prostředí oproti vnitřnímu. Závěr Bylo potvrzeno, že Mindful kemp měl pozitivní krátkodobý vliv na vědomou pozornost všech pěti respondentů. Dlouhodobý vliv potvrdili jen dva z pěti respondent. Aby mohl být vliv dlouhodobý, tak je...
Hry v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí
Liberská, Lenka ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Hry v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí Cíle: Cílem této bakalářské práce bylo navržení souboru her v přírodě vhodných pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Metody: V práci byl využit deskriptivně-analytický přístup, konkrétně obsahová analýza textů pojednávající o problematice sociálního znevýhodnění a her v přírodě. Zjištěné informace byly pečlivě utříděny a systematicky zpracovány do srozumitelného a přehledného shrnutí. Výsledky: Sborník her v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Závěry: Navržený soubor her může sloužit jako metodický podklad pro organizátory programů v přírodě pro děti a mládež ze sociálně znevýhodněného prostředí. Klíčová slova: aktivity v přírodě, sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, pedagogika
Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Příbramsku
Beranová, Eliška ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název: Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Příbramsku Cíle: Cílem diplomové práce bylo zmapovat nabídku kurzů aktivit a sportů v přírodě středních škol na Příbramsku. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 11 státních středních škol, sídlících v okrese Příbram. Pro tento výzkum jsme zvolili metodu dotazníku, který byl rozeslán ředitelům středních škol prostřednictvím elektronické komunikace. Některé školy byly navštíveny osobně. Dotazník tvořilo 21 otázek. Získaná data byla vyhodnocena pomocí základních statistických metod a interpretována pomocí grafů. Výsledky: Všechny dotazované střední školy pořádají pro své studenty sportovní kurzy organizované v přírodním prostředí. Nejčastěji organizovaným kurzem je kurz adaptační, který je pořádán všemi dotazovanými školami. Druhým nejčastěji pořádaným kurzem je kurz lyžařský - v 90,9% dotazovaných škol. Z nabízených kurzů v dotazníku, 55% škol odpovědělo, že největší zájem mají studenti o kurz adaptační. Na 27% školách je největší zájem o kurz vodácký a na 18% o kurz lyžařský. Výuku na sportovních kurzech v přírodním prostředí zajišťuje 78% škol učiteli tělesné výchovy a dalšími kantory školy. Externí agentury jsou v zajištění kurzů využívány v 17% u kurzu vodáckého a v 11% u turistického kurzu. Programová nabídka kurzů se odvíjela od jeho...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.