Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Orffův Schulwerk a jeho aplikace v hudební výchově na Kypru.
Asfoura, Aikaterini ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Novotný, Vít (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá životem skladatele Carla Orffa a zaměřuje se na jeho pedagogickou práci, která vyústila ve vytvoření dnes již známé a široce používané metody Orff-Schulwerk a na to, jak by mohla být aplikována v kyperském prostředí. Cíle práce: - Krátký úvod do života a hudebního díla Carla Orffa - Historie Orffova Schulwerku - Charakteristika a pedagogické myšlenky Orffova Schulwerku elementární pedagogiky - Anglická adaptace Orffova Schulwerku Margaret Murray - Aplikace Orffova Schulwerku v Řecku a na Kypru a návrhy na aplikaci a zlepšení - Vyučovací plán hodin pro prostředí kyperské třídy
Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff-Schulwerku
Nováková, Monika ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Diplomová práce Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff- Schulwerku se skládá z teoretické části a praktické části. Teoretická část se snaží popsat základní východiska Orff-Schulwerku pro práci s dětmi v hodinách hudební výchovy na základní škole a v přípravných odděleních dětských pěveckých sborů. Autorka představuje osobnost Carla Orffa, okolnosti vzniku Orff-Schulwerku a jeho charakteristiku, kterou dává do souvislosti s psychologickými teoriemi, zejména s fenoménem psychického stavu toku. Práce pokrývá i problematiku rámcového vzdělávacího programu, resp. estetické výchovy, a zkoumá, zda je Orff-Shulwerk ve shodě s tímto závazným dokumentem. Autorka současně porovnala několik studií, které zkoumaly, zda výsledky žáků vedených svými učiteli v duchu Orff- Schulwerku jsou lepší než v případě užití jiné metodiky. Výzkum sekundárních dat tuto tezi jednoznačně nepotvrdil, nicméně bylo by vhodné doplnit zdroj dat v českém prostředí. Zahraniční studie ovšem potvrzují, že Orff-Schulwerk je vhodný pro práci se žáky se zvláštními vzdělávacími potřebami. Na základě prostudovaného materiálu lze však předpokládat, že výuka hudební výchovy dle principů Schulwerku může vést k většímu zájmu o hudbu - či kulturu jako takovou, chceme-li - neboť je založený na principech spojujících...
Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff-Schulwerku
Nováková, Monika ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Diplomová práce Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff- Schulwerku se skládá z teoretické části a praktické části. Teoretická část se snaží popsat základní východiska Orff-Schulwerku pro práci s dětmi v hodinách hudební výchovy na základní škole a v přípravných odděleních dětských pěveckých sborů. Autorka představuje osobnost Carla Orffa, okolnosti vzniku Orff-Schulwerku a jeho charakteristiku, kterou dává do souvislosti s psychologickými teoriemi, zejména s fenoménem psychického stavu toku. Práce pokrývá i problematiku rámcového vzdělávacího programu, resp. estetické výchovy, a zkoumá, zda je Orff-Shulwerk ve shodě s tímto závazným dokumentem. Autorka současně porovnala několik studií, které zkoumaly, zda výsledky žáků vedených svými učiteli v duchu Orff- Schulwerku jsou lepší než v případě užití jiné metodiky. Výzkum sekundárních dat tuto tezi jednoznačně nepotvrdil, nicméně bylo by vhodné doplnit zdroj dat v českém prostředí. Zahraniční studie ovšem potvrzují, že Orff-Schulwerk je vhodný pro práci se žáky se zvláštními vzdělávacími potřebami. Na základě prostudovaného materiálu lze však předpokládat, že výuka hudební výchovy dle principů Schulwerku může vést k většímu zájmu o hudbu - či kulturu jako takovou, chceme-li - neboť je založený na principech spojujících...
Vliv hudební výchovy na vývoj dětí předškolního věku Přispění Orffova Schulwerku k celostnímu rozvoji dítěte
JANDOVÁ, Renata
Práce se zabývá vlivem hudby a hudební výchovy na vývoj dětí ve věku mateřské školy. Pojednává o základních principech německého hudebního skladatele a pedagoga Carla Orffa a jeho přístupu ke každému dítěti a jeho individualitě. Je členěna celkem do 5 kapitol. První dvě kapitoly obecně pojednávají o vývoji dětí v předškolním věku a o vlivu hudby na vývoj hudebních i nehudebních dovedností. Třetí kapitola je věnována osobnosti a dílu Carla Orffa. Následující kapitola popisuje základní principy Orffova Schulwerku. Popisuje hru na tělo a seznamuje nás s nástroji Orffova instrumentáře. Závěrečná kapitola nás seznamuje s českou adaptací Schulwerku, která byla vydána pod názvem Česká Orffova škola a s činností České Orffovy společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.