Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující návštěvnost Zoo Brno
Klofáč, Daniel ; Babin, Jan (vedoucí práce) ; Slaný, Martin (oponent)
Cílem této bakalářské práce je určit vliv jednotlivých determinantů na poptávku po službách ZOO Brno a na těchto základech doporučit vedení ZOO kroky ke zvýšení návštěvnsti a tržeb. K odhadu jsou použita denní data o návštěvnosti z let 2008 až 2014. Pomocí metody nejmenších čtverců provedu odhad těchto faktorů. Většina proměnných je statisticky významná. Výsledky ukazují, že největší vliv na návštěvnost má proměnná víkend, v případě dospělých návštěvníků zvýší počet prodaných lístků o 165 %. Další významné proměnné s pozitivním vlivem jsou státní svátek, prázdniny, konání akce v areálu ZOO. Negativní vliv je zjištěn u proměnných cena, srážky a Moto GP. Teplota má nejdříve pozitivní vliv, od hraniční hodnoty je však její vliv negativní.
Determinanty poptávky po službách ZOO Jihlava
Nacházel, Jan ; Rotschedl, Jiří (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké determinanty určují poptávku po službách ZOO Jihlava, a na jejich základě doporučit zoo opatření, která by mohla zvýšit její návštěvnost a tržby. V práci byla použita časová řada o 2557 pozorováních, která pochází z období mezi lety 2007 a 2013. Tato data byla podrobena ekonometrické analýze za pomoci metody nejmenších čtverců s robustními standardními chybami vůči heteroskedasticitě a autokorelaci. Většina proměnných zařazených do ekonometrického modelu vyšla statisticky významně. Návštěvnost pozitivně ovlivňují zejména státní svátky a víkendy. Vstupné a cena pohonných hmot nepředstavuje v rozhodování návštěvníků významnou roli.
Mají letákové akce vliv na poptávku po potravinářském zboží?
Koudelka, Tomáš ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jaký mají letákové akce vliv na prodejnost potravinářského zboží. V teoretické části jsou popisovány motivy, které vedou obchody k výběru konkrétního výrobku do promoční akce. V empirické části jsou poté na reálných prodejních datech pomocí metody nejmenších čtverců odhadnuty parametry, které ovlivňují odebrané množství zboží v období akce. Odhad je ještě zpřesněn pomocí heteroskedasticity corrected modelu. Na výsledcích modelu pozorujeme racionální chování odběratelů, kteří nakupují zboží převážně v obdobích akcí, za lepší ceny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.