Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Twitter jako zdroj českých tištěných deníků a internetových zpravodajských portálů
Kemel, Sebastian ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sociální sítí Twitter jako novinářským zdrojem pro tištěné deníky a internetové zpravodajské portály v českém mediálním prostředí. Práce se skládá ze dvou hlavních částí - teoretické a praktické. V teoretické části je nejprve stručně představen obecný vliv sociálních sítí na podobu žurnalistické profese v současnosti, poté je pozornost zaměřena konkrétně na sociální síť Twitter a její vztah s novináři a mediálními organizacemi. V závěru teoretické části jsou rozebrány poznatky z oblasti využívání digitální platformy Twitter jako novinářského zdroje a to, jak tato skutečnost ovlivňuje novinářské rutiny a postupy, zesiluje roli určitých typů zdrojů a přispívá k personalizaci mediálního a politického prostředí. Praktická část této práce se bude zabývat tím, jak se tento postup ve využívání Twitteru jako zdroje liší mezi tradičními tištěnými deníky a internetovými zpravodajskými portály.
Sociální sítě jako zdroj pro žurnalistiku v České republice
Žemličková, Martina ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá využitím sociálních sítí jako zdroje pro žurnalistiku v České republice. Skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou představeny sociální sítě stručně jako takové, konkrétně jsou poté více rozepsány sociální sítě Facebook Instagram a Twitter. Zde jsou hlavně uvedeny aktuální trendy v používání sociálních sítí. Dále se teoretická část věnuje problematice novinářského zdroje, především pak novinářského zdroje v době internetu, jeho dostupnosti a ověřitelnosti. Tato problematika a její trendy jsou potom více rozebrány pro mediální trh v USA a v České republice. Teoretická část zpracovává nejnovější dostupné studie v používání sociálních sítí k práci novinářů. Praktická část si klade za úkol tyto trendy potvrdit nebo vyvrátit pomocí kvantitativní analýzy mediálních obsahů, která se soustředí na používání citací ze sociálních médií v konečných výstupech novinářů. Kvantitativní výzkum je podpořen e-mailovým dotazováním českých novinářů, kteří svými názory doplňují kontext kvantitativního výzkumu. Výzkum prokázal, že novináři v České republice používají sociální sítě jako regulérní nástroj pro svojí každodenní práci, ale následují trend v USA, tedy přistupují k citování ze sociálních sítí obezřetněji a s citem, informace si raději více ověřují. Hlavním...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.