Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Growing Role of Switzerland in Commodity Trade
Sláma, Ondřej ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Fišerová, Tereza (oponent)
Rostoucí role Švýcarska v obchodu s komoditami Ondřej Sláma Abstrakt Tato práce shrnuje příčiny a následky růstu Švýcarska jako vedoucího světového cen- tra pro komoditní trhy. V replikaci existujících odhadů i v mém rozšíření potvrzuji hypotézu, že Švýcarsko za nestandardně vysoké ceny (re)exportuje komodity, které jsou rozvojovými zeměmi exportovány do Švýcarska naopak za ceny podprůměrně nízké. Z tohoto procesu, doprovázeného nezákonnou manipulací cen a nezákonnými finančními toky, vzniká kapitálová ztráta pro rozvojové vývozce komodit. Nejvyšší odhad roční ztráty, 117 miliard amerických dolarů pro rozvojové země jen v ko- moditním obchodování se Švýcarskem, naznačuje závažný problém v období selhání mezinárodní pomoci rozvojovým zemím. Tyto žalostné dopady přisuzuji Švýcarsku a jeho neochotě zavést standardy mezinárodního obchodu a transparentnosti. Jak ukazují data, nezákonná manipulace cen může také sloužit k praní špinavých peněz, financování terorismu, korupci či daňovým a celním únikům. JEL klasifikace F14, F23, F39, F62, F63, O24 Klíčová slova nezákonné finanční toky, nezákonná manipulace cen, transparentnost, komodity Email autora slama.ondrej@gmail.com Email vedoucího práce...
Limits to Global Tax Cooperation: Unsuccessful Negotiations in the United Nations
Březovská, Romana ; Parízek, Michal (vedoucí práce) ; Karlas, Jan (oponent)
Tato diplomová práce si klade v souvislosti s přijetím Agendy 2030 (Cílů udržitelného rozvoje), a tím vyzdvižení role mobilizace domácích zdrojů v kontextu rozvoje, dva cíle. Prvním cílem je popis a rozbor současného daňového systému, který je často nejen z pohledu rozvojových zemí označovaný za nedostatečně přizpůsobený globální ekonomice 21. století. Druhým cílem je zodpovězení výzkumné otázky, jejímž předmětem je snaha o zjištění důvodů zemí k hlasování proti vzniku mezivládního daňového orgánu pod záštitou OSN. Tedy potenciálně jediného tělesa umožňujícího reformu současného systému a především zajišťující plnoprávnou účast všech zemí, jež jsou členy OSN, při vyjednávání globálních daňových pravidel. Práce vychází z předpokladů teorie funkčního režimu a teorií zaměřujících se na neorealistické a liberální chápání problematiky. Na základě dat získaných z rozhovorů s delegáty reprezentující klíčové země v OSN pak lze usoudit, že byť je mechanismus OECD považován za efektivnější, tento stav je možný jen na základě takové distribuce moci, která z rozhodovacích procesů o podobě globálního daňového systému vylučuje více než sto rozvojových zemí. Z analýzy také vyplynulo, že současný mechanismus OECD se nezaměřuje na legislativní skuliny umožňující nezákonné finanční toky z rozvojových zemí, a tudíž...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.