Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hystereze regionální nezaměstnanosti: případ Řecka a Španělska
Bradáčová, Lucie ; Slaný, Martin (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Výrazné navýšení míry nezaměstnanosti po krizi v roce 2008, její přetrvávání a pozvolné snižování v evropských státech nutí k zamyšlení se, zda lze na trhy práce těchto států aplikovat teorii hystereze. Hlavním cílem této práce je ověření hypotézy hystereze na trzích práce na regionální úrovni Řecka a Španělska. Na základě provedených testů jednotkového kořene na časových řadách nezaměstnanosti mezi lety 2001-2015 pro řecké regiony a 2002-2016 pro regiony španělské docházím k výsledkům, že na regiony obou zemí lze aplikovat teorie hystereze nezaměstnanosti. Při použití dat pro míru zaměstnanosti docházím již k rozdílným výsledkům. V Řecku dochází testy ke stejnému výsledku pouze pro Krétu, ve Španělsku pak pro regiony Andalusie, Baleáry, Kanárské ostrovy, Kastilie la Mancha, Katalánsko, Valenci, Murcie a Ceuta. V časových řadách míry zaměstnanosti těchto regionů se projevuje hysterezní charakter. Dělení španělských regionů na míry mužů a žen přináší rozdílné výsledky pouze pro tři regiony u časových řad míry nezaměstnanosti, avšak pro míry zaměstnanosti se u většiny regionů neprokázal hysterezní charakter pro časové řady míry zaměstnanosti žen na rozdíl od míry mužů.
Nezaměstnanost, její vývoj napříč historickými školami až po součastnost
Novák, Martin ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Mikuláštík, Robert (oponent)
Ve své práci se zabývám problémem zvaným nezaměstnanost. Zaměřil jsem se na zkoumání vývoje v chápání nezaměstnanosti v jednotlivých školách ekonomického myšlení. Začínám klasickou politickou ekonomií, na tu navazuji Neoklasickou školou. Dále pokračuji reakcí keynesiánství. Na tu navazuji pojetím Chicagské školy, od které pokračuji současným pojetím nezaměstnanosti. Práce se v závěru věnuje komparaci jednotlivých přístupů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.