Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Globální problémy současného světa optikou časopisu National Geographic
Radová, Lenka ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Globální problémy současného světa optikou časopisu National Geographic analyzuje přístup časopisu National Geographic k informování o současných globálních environmentálních problémech. Prostřednictvím metody kvantitativní obsahové analýzy se snaží zjistit, zda se v článcích objevují jevy a určité rutinní postupy, které se vztahují ke zpracování environmentálních témat v médiích. Teoretická část se věnuje obecnému popisu mediálního pokrytí environmentálních problémů, vysvětlení pojmu globalizace a definování současných globálních problémů. Shrnutí historie a nejdůležitějších mezníků vývoje časopisu je příspěvkem k jeho již 125leté existenci. Praktická část obsahuje výzkum navazující na tuzemskou diplomovou práci a zahraniční studie, který zpracovává tematické ukotvení a vyhodnocuje mediální reflexi globálních environmentálních problémů v reportážích. V závěrečné části jsou shrnuty a interpretovány výsledky analýzy.
Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014)
Mitáč, Stanislav ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Bibliografický záznam MITÁČ, Stanislav. Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014). Praha: Karlova univerzita, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky, 2016. 101 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Alena Lábová, Ph.D. Anotace Diplomová práce Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014) se zabývá obrazovou stranou tohoto amerického magazínu se silnou fotografickou tradicí. V teoretické části je shrnut historický vývoj měsíčníku National Geographic, jsou zde definovány typické rysy jeho fotografií, které jsou komparovány s různými fotografickými žánry. S přihlédnutím ke zkoumanému magazínu je probírána také problematika vizuálního gatekeepingu. Teoretickou část doplňují příklady užitých manipulací v National Geographic nebo kapitola o vztahu fotografie a textu. Analytická část práce se zabývá vývojem fotografických technik a obsahů ve vybraných letech 1914, 1964 a 2014. Pomocí metody obsahové analýzy je prostřednictvím kódovací knihy zpracováno přes 1000 fotografií. Je například zkoumáno, jaký gender, prostředí snímku nebo jaký typ záběru byl typický pro určitá období. Výsledky obsahové analýzy jsou kontextualizovány prostřednictvím sémiotické analýzy, která vychází z postupů filosofa Rolanda Barthese. Jako exkurz je do analytické části zařazena také analýza vybraných...
Globální problémy současného světa optikou časopisu National Geographic
Radová, Lenka ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Globální problémy současného světa optikou časopisu National Geographic analyzuje přístup časopisu National Geographic k informování o současných globálních environmentálních problémech. Prostřednictvím metody kvantitativní obsahové analýzy se snaží zjistit, zda se v článcích objevují jevy a určité rutinní postupy, které se vztahují ke zpracování environmentálních témat v médiích. Teoretická část se věnuje obecnému popisu mediálního pokrytí environmentálních problémů, vysvětlení pojmu globalizace a definování současných globálních problémů. Shrnutí historie a nejdůležitějších mezníků vývoje časopisu je příspěvkem k jeho již 125leté existenci. Praktická část obsahuje výzkum navazující na tuzemskou diplomovou práci a zahraniční studie, který zpracovává tematické ukotvení a vyhodnocuje mediální reflexi globálních environmentálních problémů v reportážích. V závěrečné části jsou shrnuty a interpretovány výsledky analýzy.
Časopisy cestovního ruchu na českém mediálním trhu - komparativní analýza titulů COT business a National Geographic
Juránková, Simona ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cestovatelská periodika jsou jedním z prostředků, jak se mohou čtenáři - potenciální turisté dozvědět o určité destinaci, případně být motivováni k navštívení prezentované země. Tato diplomová práce popisuje vznik, proměny a dynamiku mediálního trhu časopisů cestovního ruchu vydávaných v České republice po roce 1989 na příkladu titulu COT business (pro odbornou veřejnost) a National Geographic (pro širokou veřejnost). Přestože cílí na odlišná publika, obě periodika přinášejí zpravodajství a reportáže z destinací, rozhovory s cestovateli, praktické rady na cesty a podílejí se tak mj. na vytváření či naopak snižování poptávky po nejrůznějších místech. Vybrané časopisy si postupně získaly silnou pozici na českém mediálním trhu a můžeme je tak označit za prototypy v daném segmentu. Zejména v posledních letech, v porovnání s konkurencí, o tuto pozici přicházejí v souvislosti s poklesem prodaných nákladů, inzertních příjmů a čtenosti. Cílem práce je tedy celkově zmapovat trh s vybranými cestovatelskými periodiky a zároveň identifikovat příležitosti, které by měly vybrané tituly (vydavatelé) zahrnout do marketingového plánování, pokud chtějí zůstat "lídry" na mediálním trhu. Součástí práce je rovněž případová studie srovnávající způsoby rámcování vybraných destinací s cílem zjistit, do jaké míry se...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.