Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odpor místních komunit vůči nízkoprahovým službám pro uživatele drog v Praze
Valachová, Zuzana ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Tůmová, Kateřina (oponent)
Předložená práce se věnuje tematice nízkoprahových služeb pro drogově závislé v kontextu s postoji NIMBY, tedy s odporem místních komunit vůči umístění těchto služeb do jejich sousedství. Praha se v současné době potýká s nedostatkem těchto služeb, který se i přes naléhání odborníků na důležitost situace nedaří vyřešit. Tato práce se snaží porozumět situaci, ve které se kontaktní centra ve spojitosti s postoji NIMBY nachází, a jaký mají tyto postoje na činnost center vliv. Odhaluje další faktory, které jejich činnost ovlivňují, a jak s danými postoji (ne)souvisí. Na závěr práce vymezuje hlavní problémy těchto center a možné návrhy jejich řešení. Dosažení těchto cílů bylo možné pomocí vícepřípadové studie kontaktních center Drop In a Progressive, které bylo dosaženo rozhovory s jejich vedoucími. Pro získání pohledu na situaci od dalších zúčastněných aktérů byla provedena mediální rešerše. Bylo zjištěno, že KC Drop In se s nepokoji nepotýká, zatímco KC Progressive bylo kvůli nepokojům místních obyvatel, které přešly v politickou úroveň, uzavřeno. Hlavním faktorem nepokojů se ukázal být objem klientů v dané lokalitě, který zde narušoval klid a bezpečí. Velký objem klientů kontaktních center je způsoben nedostatkem daných center a jiných adiktologických služeb v Praze. Kdyby se zátěž rozprostřela do...
Vnímání přínosu obchvatu města Chrudim a jeho vliv na dopravní chování obyvatel
Janoušková, Hana ; Petráš, Marek (vedoucí práce) ; Pšenička, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem vnímání přínosu obchvatu města Chrudim a jeho vlivem na dopravní chování obyvatel. První část práce je zaměřena na teoretické zarámování zkoumané problematiky. Hlavními řešenými tématy jsou dopravní chování, volba dopravního prostředku, NIMBY efekt a následné zasazení těchto témat do kontextu dopravní infrastruktury města a výstavby obchvatů. Pro analytickou část práce bylo město rozděleno na 15 oblastí. U jeho obyvatel bylo pomocí online dotazníku sledováno jejich vnímání obchvatu a změny dopravního chování v závislosti na vzdálenosti jejich bydliště od obchvatu. Následovalo doplňující terénní šetření v 6 vybraných oblastech a rozhovor s vedoucím Odboru dopravy města Chrudim. Bylo zjištěno, že obchvat je obyvateli města vnímán pozitivně a je nejvíce využíván lidmi, kteří bydlí nejblíže u něj. Výsledky celého šetření mohou být přínosem pro budoucí územní plánování města.
Vliv umístění zařízení na nakládání s odpady na regionální rozvoj a síla vlivu NIMBY efektu ("not in my backyard")
Bolehovský, Petr ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Vojáček, Ondřej (oponent)
NIMBY je rozšířený akronym pro neochotu lidí mít ve své blízkosti zařízení, která by je mohla poškozovat. Obyvatelé, kteří se cítí takto poškozováni, očekávají, že dostanou za tuto škodu nějakou kompenzaci. Cílem práce je zhodnotit, jaký mají peněžní kompenzace vliv na ochotu lidí přijmout výstavbu tohoto zařízení. Zkoumá vliv Crowding efektu, vnitřních a vnějších motivací na rozhodování místních občanů. Jako metoda byla použita kvalitativní analýza, v podobě řízených interview s klíčovými stakeholdery (starosta a místní obyvatelstvo) v rámci problému. Dále se snaží určit, zda je NIMBY efekt hlavním problémem při výstavbě těchto zařízení. Práce zkoumá NIMBY efekt na výstavbě zařízení v obci Chotíkov se zřetelem na postupný vývoj názorů na tuto výstavbu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.