Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací programy Evropské unie uplatněné středními školami v Plzeňském kraji
Hraničková, Lucie ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Práce se věnuje vzdělávacím programům Evropské unie, kterých využívají střední školy v Plzeňském kraji, věnuje se především školnímu roku 2013/2014. Zjišťuje, jakým aktivitám se střední školy věnují, popisuje důvody účasti/neúčasti škol v mezinárodních aktivitách podporovaných Evropskou unií, zájem žáků o mezinárodní aktivity školy, konkrétní průběh organizování a koordinování projektů na straně školy a zpětnou vazbu zúčastněných. Autorka nejdříve vymezuje základní pojmy a zasazuje tematiku do teoretického rámce a východisek mezinárodní spolupráce. Věnuje se popisu kompetencí Evropské unie v otázce vzdělávání a vzdělávacích politik členských států, Evropská unie zde zaujímá pouze podpůrnou a doporučující funkci, vzdělávací politika není zahrnuta do společných politik. Podněty ze strany Evropské unie nejsou pro státy závazné. Praktická část práce je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu, skládá se z panelové analýzy a online dotazníkového šetření a polostrukturovaných osobních rozhovorech s řediteli a zástupci ředitelů středních škol a jejich pohledu na problematiku. Výzkum je obohacen o dva rozhovory se studenty, kteří se účastnili mezinárodních aktivit svých škol. Výsledky ukazují variabilitu v míře účasti škol i v zájmu studentů. Školy se neúčastní především kvůli nízkému zájmu...
Komparace terciárního vzdělávání ve Finsku a ČR
Vrbská, Alena ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparativní analýzou vzdělávacích systémů ve Finsku a České republice. Cílem práce je analýza školských systémů, jeho financování, komparace finského a českého vzdělávacího systému a návrh opatření pro zlepšení situace v terciárním vzdělávání v ČR. Cílem empirické části je zhodnocení možného dopadu zavedení školného pro mimoevropské studenty ve Finsku. Zvolený problém je řešen pomocí komparativní analýzy a empirického šetření prostřednictvím dotazníkového řešení. Na základě zjištěných údajů je možné analyzovat český vzdělávací systém a navrhnout opatření pro zlepšení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.