Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Duševní hygiena v manažerské praxi
Blažková, Martina ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Bednarčík, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku duševní hygieny v současné manažerské praxi. Teoretická část odkrývá čtenářům pro bližší poznání základní pojmy a východiska tohoto tématu. Zabývá se postupně rolí duševní hygieny v životě jedince, sebepoznáním a sebeřízením, a v neposlední řadě i manažerskou praxí. Hlavní praktická část pak přináší tři případové studie, týkající se otázky psychohygieny a jejího uplatnění ve světě manažerů. Cílem výzkumu je formou polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vedoucími pracovníky odhalit a přiblížit, do jaké míry aplikují v osobním i pracovním životě techniky duševní hygieny. Po odhalení nedostatků bude snahou nalézt konkrétní rady a doporučení, nutné pro zlepšení některých ze sledovaných oblastí. Závěrem budou jednotliví respondenti vzájemně porovnáváni a analyzováni. Hlavním přínosem této diplomové práce je reálný pohled do života manažerů a odhalení důležitosti či role, kterou psychohygieně přisuzují.
Psychologické aspekty zaměstnání na Základní škole
Bělíčková, Helena ; Cipro, Martin (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Hlavními cíli diplomové práce bylo provést analýzu pracovní spokojenosti a zmapovat dodržování zásad duševní hygieny mezi zaměstnanci základní školy. V teoretické části jsou popsány základní pojmy pracovní spokojenosti, vybrané teorie motivace pracovního jednání a faktory ovlivňující pracovní spokojenost. Dále je představena problematika duševní hygieny, faktory duševního zdraví a nejdůležitější zásady psychohygieny. Praktická část potom s využitím teoretických poznatků odhaluje problematické oblasti pracovní spokojenosti a nedostatková místa v duševní hygieně zaměstnanců základní školy. K realizaci výzkumu posloužily jako metodické postupy: analýza internetových stránek školy, dvě dotazníková šetření a rozhovory. Výsledky výzkumu jsou přehledně uspořádány do tabulek a grafů. Nejdůležitější zjištění a doporučení shrnuji v posledních částech práce a v závěru.
Návrh projektu zřízení centra duševní hygieny a relaxace v podmínkách ČR
Žilková, Eliška ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tematikou psychické zátěže, psychického zdraví, duševní hygieny a jejího uplatnění v praxi. Cílem práce je zmapovat pracovní prostředí v ČR, po odhalení nedostatků navrhnout jejich řešení zřízením Centra duševní hygieny a relaxace jako východiska z daných problémů a tím převést téma duševní hygieny do praxe zaměstnanců. Teoretická část práce věnuje pozornost komplexním souvislostem v oblasti lidské psychiky, pracovního zatížení a s tím spojených problémů, současně též informuje o principech duševní hygieny. Praktická část pak zjišťuje úroveň informovanosti o DH, potenciální zájem o vznik a nabídku služeb Centra duševní hygieny a směřuje tak ke konečnému a hlavnímu cíli, praktickému návrhu daného centra. Hlavním přínosem je jednak snaha informovat veřejnost o daných souvislostech a pokus o praktické řešení mnohdy problematické situace na pracovním trhu v ČR.
Relaxace s hudbou a meditace v hudbě
ČAPKOVÁ, Jana
Předkládaná práce seznamuje s významem duševní hygieny a jejích zvolených metod - relaxace a meditace s hudbou. Teoretická část je zaměřena na popis základních relaxačních a meditačních technik a terapeutických účinků hudby. Zabývá se muzikoterapií, jejím významem, druhy, metodami a historií z hlediska spojení hudby s léčivým relaxačním působením na psychické, fyzické i spirituální zdraví člověka. Praktická část obsahuje využití těchto metod v praxi s pěti věkově rozdílnými terapeutickými skupinami, sleduje a vyhodnocuje změny psychického i fyzického stavu po provedených terapiích. Za účelem vytvoření receptivního programu pro individuální a skupinovou edukaci bylo dotazníkovým šetřením zjišťováno působení provedené terapie. Výzkumné šetření prokázalo, že relaxace a meditace s hudbou je účinný psychoterapeutický prostředek k navození duševní rovnováhy člověka.
Motivační zdroje podpory duševního zdraví u preadolescentů - chlapců
ŠINDELÍŘOVÁ, Eliška
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou duševního zdraví chlapců v preadolescentním věku se zaměřením na spánek. Teoretická část je orientována na témata duševního zdraví, duševní hygieny, vymezení preadolescentního období u chlapců a problematiky správné motivace chlapců tohoto věku. Výzkumná část vyhodnocuje pomocí diagnostických a intervenčních metod informovanost preadolescentů chlapců v oblasti problematiky spánku, dodržování spánkové normy určené věku preadolescentů. Stěžejní úkolem výzkumné části bylo vytvoření intervenčního programu pro preadolescenty chlapce 2. stupně ZŠ. Konstrukce a realizace programu byla uskutečněna ve spolupráci s Ivou Macounovou. Intervenční program byl rozpracován na 10 týdnů a jeho cílem bylo předat výzkumné skupině vědomosti o spánkové problematice a na základě nových znalostí probandů pak pozitivně změnit jejich spánkové návyky. Součástí programu bylo vytvoření letáku S lepším spánkem k lepším známkám. Během intervenčního programu se potvrdilo nedodržování spánkové normy a prokázalo se zkracování kvantity spánku vlivem doby strávené u počítače. Doporučuji zařazení spánkové problematiky do hodin Výchovy ke zdraví na ZŠ.
Využití aktivizačních výukových metod při strategii výuky výchovy ke zdraví/duševní hygieny ve vzdělávacím procesu u studentů gymnázia
ČEJKOVÁ, Iva
Tato práce obsahuje navržený ucelený vzdělávací program v rozsahu dvanácti hodin pro výuku výchovy ke zdraví/duševní hygieny s použitím aktivizačních metod. Program byl aplikován a ověřen u studentů na nižším gymnáziu. Cílem navrhovaného programu bylo prozkoumat a popsat význam zařazení výuky výchovy ke zdraví/duševní hygieny do klasické výuky studenta nižšího gymnázia. Jednotlivé hodiny probíhaly formou různých aktivizačních výukových metod. Jednalo se o náhodně zvolenou třídu na Biskupském gymnáziu v Českých Budějovicích. Hlavní vstupní výzkumnou metodou byl zvolen dotazník denních a spánkových rytmů. Hodnocení edukačního procesu probíhalo kvalitativní metodou- pozorováním, z kterého vyšly velice pozitivní výsledky, jak z pohledu aktivity a pozornosti studentů při výuce, tak z pohledu prohloubení znalostí a dovedností v oblasti výchovy ke zdraví/duševní hygieny. Výsledky výzkumu mohou obohatit práce podporující výchovu ke zdraví jak při výuce, tak při jiných aktivitách. Návrh programu probíhal tak, aby z něj mohli čerpat všichni zájemci o tuto problematiku.
Psychohygiena zaměstnanců pomáhajících profesí v zařízeních poskytujících sociální služby regionu Pelhřimov
ŠUHÁJKOVÁ, Pavla
Psychohygiena (duševní hygiena) je obor, který se zabývá rozvojem a podporou duševního zdraví, prevencí duševních poruch a nemocí. Je to systém vědecky propracovaných pravidel a rad sloužící k udržení, prohloubení nebo znovuzískání duševního zdraví. Pomáhající profese jsou bezesporu všeobecně považovány za velmi náročné. Na pracovníky jsou kladeny vysoké nároky, vždy musí být připraveni pomáhat druhým s jejich problémy a těžkými životními situacemi, proto je pro udržení duševní rovnováhy těchto pracovníků dodržování zásad psychohygieny velice důležité. Cílem diplomové práce je zjistit, jak pomáhající pracovníci subjektivně hodnotí svou pracovní zátěž, zda vědí, jakým způsobem čelit této zátěži, a zjistit konkrétně, jakými prostředky psychohygieny se se zátěží plynoucí z jejich povolání vyrovnávají. Před samotným výzkumem byly stanoveny 3 hypotézy: H1: Pracovníci pomáhajících profesí v zařízeních poskytujících sociální služby v pelhřimovském regionu si uvědomují míru svého pracovního zatížení, H2: Pracovníci pomáhajících profesí jsou seznámeni s možnostmi, jak se vyrovnat s pracovní zátěží, H 3: Pracovníci pomáhajících profesí eliminují svou pracovní zátěž pomocí aktivních i pasivních prostředků psychohygieny. Pro zpracování výzkumné části diplomové práce byl použit kvantitativní výzkum, metodou sběru dat bylo dotazování, technikou byl zvolen dotazník. Výzkum byl realizován ve všech 16 zařízeních poskytujících sociální služby v regionu Pelhřimov. Výzkumný vzorek tvořilo celkem 224 zaměstnanců v pomáhajících profesích z těchto zařízení. Výzkum potvrdil všechny předpokládané hypotézy. Výsledky výzkumu mohou být k dispozici vedoucím pracovníkům zařízení poskytujících sociální služby jako podnět k aktivnímu přístupu k řešení dané problematiky. Dále by práce mohla posloužit jako zdroj důležitých informací k tématice duševní hygieny jak samotným pracovníkům pomáhajících profesí, tak i všem těm, kteří mají o tuto problematiku hlubší zájem.
Výchova ke zdraví a strategie výuky duševní hygieny ve vzdělávacím procesu.
KORCOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám obsahem a formou edukace duševní hygieny, která je určena pro žáky staršího školního věku. Široké téma duševní hygieny je zde představeno jako součást zdravého životního stylu a předmětu výchovy ke zdraví. Teoretická část je zaměřena na kompilaci literárních pramenů, vztahujících se k tématu. Dále obsahuje popis českého, školního prostředí současnosti. Praktická část obsahuje použité metody a informace o tom, jak vypadá režim dne zkoumaného souboru žáků staršího školního věku, jejich potřeby a přání. Výsledkem práce je metodický materiál pro učitele a žáky, který má pomoci nejen rozšířit znalosti o duševní hygieně, ale i nabídnout praktické dovednosti podporující cennou hodnotu zdraví a zdravý životní styl.
Pohyb a duševní zdraví jako výchova prožitkem
Blahutková, M. ; Řehulka, Evžen
Bezděčné prožívání radosti z pohybu, ze hry a z tělesných cvičení včetně poznávání sebe sama, svého těla a okolí nám přináší řadu pozitivních chvil v životě. Pomocí jednoduchých cvičení s netradičním náčiním, s netradičními přístupy a s hudebním doprovodem můžeme nacházet cesty k životní rovnováze a k životní filozofii. Psychomotorika rozvíjí všechny stránky osobnosti a pomáhá při prožívání hlubokých prožitků pramenících z vlastních zdrojů osobnosti. Přináší hodnoty zejména v kontextu současnosti, který je charakterizován krizí v prožívání a v prožitkovosti. Psychomotorika nepředává prožitek, pouze nabízí a ukazuje cestu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.