Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tiskový proces Julia Grégra jako mediální událost
Neprašová, Veronika ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Cílem práce bylo uchopit tiskový proces Julia Grégra z června roku 1862 jako první významnou mediální událost po obnovení rakouské ústavnosti císařským diplomem v říjnu 1860. Soudobým médiím (repektive tisku) tento v kontextu doby jinak poměrně běžný soudní spor posloužil jako prostředek iniciace a usměrňování rodícího se veřejného mínění. Práce se tak snaží tyto prostředky odhalit a popsat a na základě zpětné vazby čtenářské obce zhodnotit jejich efektivitu. V první fázi práce nejprve rekapituluje celospolečenský kontext události - historicko-společenskou situaci, stav soudobé žurnalistiky a relevantní dobovou legislativu - a zároveň nastiňuje koncept teorie Media Events autorů Dayana a Katze, kterou na dané téma aplikuje. V druhé fázi se pak práce již zaměřuje přímo na výzkum komunikační strategie zvolených médií - politického deníku Národní listy a satirického týdeníku Humoristické listy.
Sport jako mediální událost - Olympijské hry v Londýně v tuzemských médiích
Bereckeiová, Michaela ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se snažila o zachycení problematiky prolínání mediálních a sportovních událostí na konkrétním příkladu z ideologické oblasti - práce médií s konceptem banálního nacionalismu, jak jej zpracoval Michael Billig a o mytologickou rovinu mediálních obsahů na příkladu archetypu hrdiny dle vymezení Jacka Luleho. Oba zkoumané problémy jsou vztaženy na oblast sportovního zpravodajství, konkrétně na Olympijské hry v Londýně 2012. Teoretická část práce objasnila základní koncepty práce médií a postupy, jakými se sportovní událostí pracují média a jak vůbec vzniká mediální událost. Pro tuto část byla stěžejní práce Dayana a Katze definující tzv. media events. Mediální události jsou pro ně rituálovým pojetím komunikace, tedy oslavou kontinuity dané společnosti. Jejich definice se na zkoumanou událost, tedy v případě této práce Olympijské hry, hodí nejlépe, protože v jejich výkladu se mediální událost odlišuje od klasického vysílání, neboli všedních mediálních událostí. Jsou to totiž události natolik zásadní, že vybočují z každodenního zpravodajství, narušují mediální rutinu a klasické programové schéma. Vysílání události probouzí hluboce zakořeněné představy a narace, které jsou srozumitelné všem kutlurám. Událost totiž povětšinou postupně prochází třemi formami prezentace, které...
Tiskový proces Julia Grégra jako mediální událost
Neprašová, Veronika ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Cílem práce bylo uchopit tiskový proces Julia Grégra z června roku 1862 jako první významnou mediální událost po obnovení rakouské ústavnosti císařským diplomem v říjnu 1860. Soudobým médiím (repektive tisku) tento v kontextu doby jinak poměrně běžný soudní spor posloužil jako prostředek iniciace a usměrňování rodícího se veřejného mínění. Práce se tak snaží tyto prostředky odhalit a popsat a na základě zpětné vazby čtenářské obce zhodnotit jejich efektivitu. V první fázi práce nejprve rekapituluje celospolečenský kontext události - historicko-společenskou situaci, stav soudobé žurnalistiky a relevantní dobovou legislativu - a zároveň nastiňuje koncept teorie Media Events autorů Dayana a Katze, kterou na dané téma aplikuje. V druhé fázi se pak práce již zaměřuje přímo na výzkum komunikační strategie zvolených médií - politického deníku Národní listy a satirického týdeníku Humoristické listy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.