Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkcionální rovnice a jejich využití v úlohách matematické olympiády
LOUDOVÁ, Hana
Diplomová práce se zaměřuje na řešení funkcionálních rovnic, které se vyskytly v úlohách matematických olympiád. Práce poskytuje přehled nejznámějších a nejčastěji používaných metod vedoucích k vyřešení těchto příkladů. Konkrétně se jedná o substituční metodu, metodu symetrie proměnných, Cauchyovu metodu a metodu pevných bodů. Přínosem diplomové práce je souhrnná sbírka nalezených úloh týkajících se funkcionálních rovnic z dostupných ročníků, jak české Matematické olympiády, tak Středoevropské matematické olympiády, Evropské dívčí matematické olympiády a Mezinárodní matematické olympiády. Sbírka příkladů z české Matematické olympiády navíc u všech poskytuje podrobně rozepsaný postup jejich řešení, stejně tak je v rámci každé metody řešení funkcionálních rovnic podrobně vyřešeno několik úloh. Práce rovněž přináší tabulky porovnávající úspešnost českých reprezentantů s ostatními státy v příkladech obsahujících funkcionální rovnice v uvedených typech matematických olympiád.
Kombinatorika a pravděpodobnost v úlohách matematických soutěží
MÍKA, Vojtěch
Tato bakalářská práce se zabývá řešením úloh z českých i zahraničních matematických soutěží, které jsou zaměřeny na téma kombinatorika a pravděpodobnost. Práce má sloužit jako doplňující studijní materiál jak pro studenty se zvýšeným zájmem o matematiku, tak i pro učitele. Součástí práce jsou obrázky a schémata potřebná pro řešení konkrétních úloh.
Analýza řešení vybraných úloh matematické olympiády kategorie Z - aritmetika
ŘIČICOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce je podrobně řešená sbírka vybraných dvaceti úloh matematické olympiády kategorie Z5-Z9. Je určena žákům 5. až 9. třídy a odpovídajícím třídám osmiletého a šestiletého gymnázia, kteří se připravují na matematickou olympiádu či jinou podobnou soutěž. Zároveň je určena i pro učitele, kteří jim pomáhají s přípravou. Některé úlohy ze sbírky mohou být využity i v běžné hodině matematiky jako zpestření výuky. Součástí práce jsou také základní informace o matematické olympiádě.
Matematická olympiáda
Stehlík, Martin ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá soutěží Matematická olympiáda a je rozdělena na dva oddíly. První oddíl je zaměřen na její historii, organizační strukturu a také výsledky žáků v jednotlivých ročnících, jejich porovnání. Část tohoto oddílu pojednává i o olympiádě mezinárodní a shrnuje úspěchy našich soutěžících. V druhém oddílu práce je vyhodnocen vlastní výzkum o povědomí učitelů o matematické olympiádě. Výzkum byl zaměřen hlavně na to, jakou má olympiáda na školách základnu, co učitelé ví o její struktuře a hlavně co si o celé soutěži myslí, jak ji hodnotí oni a také jejich žáci.
Matematická olympiáda
Stehlík, Martin ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá soutěží Matematická olympiáda a je rozdělena na dva oddíly. První oddíl je zaměřen na její historii, organizační strukturu a také výsledky žáků v jednotlivých ročnících, jejich porovnání. Část tohoto oddílu pojednává i o olympiádě mezinárodní a shrnuje úspěchy našich soutěžících. V druhém oddílu práce je vyhodnocen vlastní výzkum o povědomí učitelů o matematické olympiádě. Výzkum byl zaměřen hlavně na to, jakou má olympiáda na školách základnu, co učitelé ví o její struktuře a hlavně co si o celé soutěži myslí, jak ji hodnotí oni a také jejich žáci.
Rovnice a soustavy rovnic v úlohách matematické olympiády kategorie A, B a C
ŠIMÁNKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá informacemi o matematické olympiádě, rovnicemi a soustavami rovnic. Teoretická část obsahuje historický vývoj matematické olympiády a její organizaci, dále obsahuje informace o rovnicích a jejich výuce jak je tomu dáno v Rámcově vzdělávacím programu. Praktickou část tvoří sbírka řešených příkladů na téma rovnice a soustavy rovnic, které byly zařazeny do soutěže Matematická olympiáda. Příklady ve sbírce jsou roztříděny dle kategorií, ve kterých se objevily, a seřazeny podle obtížnosti. Dále praktická část obsahuje vyhodnocení pracovních listů, které vyplnili studenti Pedagogické fakulty, Jihočeské univerzity. Vyplněné pracovní listy najdeme v příloze. Tato práce může sloužit jako příprava žáků na matematickou olympiádu nebo jako sbírka příkladů pro nadanější žáky.
Výuka mimořádně nadaných žáků v matematice.
LOJÍKOVÁ, Barbora
Cílem diplomové práce je vypracovat soubor úloh, které budou mít vzrůstající obtížnost a budou vést žáky k dovednosti řešit úlohy určené pro nadané žáky. Bude proveden akční výzkum týkající se práce žáka s navrženými úlohami. V teoretické části diplomové práce bude pozornost věnována dostupné literatuře zabývající se výukou matematiky mimořádně nadaných žáků.
Procenta v úlohách matematické olympiády, korespondenčních seminářů a výzkumů PISA, TIMSS
TOMANOVÁ, Denisa
Diplomová práce se zabývá informacemi o procentech, matematické olympiádě, matematických korespondenčních seminářích a mezinárodních výzkumech PISA a TIMSS. V teoretické části je uveden historický vývoj matematické olympiády a její organizace, historie matematických korespondenčních seminářů a seznam aktuálních seminářů pro žáky základních škol. Druhou část diplomové práce tvoří sbírka řešených úloh s procenty, které se vyskytují v matematické olympiádě, matematických korespondenčních seminářích i výzkumů PISA a TIMSS.
Analýza řešení úloh 2. kola 56. ročníku MO v Jihočeském kraji
VELC, Radovan
Obsahem této práce je provedení analýzy krajského kola matematické olympiády, zahrnující statistiku úspěšnosti žáků v jednotlivých úlohách, analýzu jejich postupů a rozbor chyb, kterých se dopouštěli. Práce by měla sloužit jako ucelený přehled řešení úloh 56. ročníku MO a jako studijní materiál pro účastníky matematické olympiády.
Nerovnosti v úlohách MO (1951 - 1975)
CHVÁL, Jan
Obsahem práce je zpracování úloh na téma nerovnosti, které byly zařazeny v matematických olympiádách v letech 1951 - 1975, roztřízení těchto nerovností podle způsobu řešení a ukázání dalších možných řešení. Práce by měla sloužit jako doplňující studijní materiál pro studenty se zvýšeným zájmem o matematiku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.