Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Webový renderer light field dat
Hlávka, Matěj ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá generováním light fieldů z 3D scén. Cílem je navrhnout a implementovat webovou aplikaci, která dokáže vygenerovat light field ve formě diskrétní množiny obrázků z uživatelem poskytnuté 3D scény. Práce zahrnuje zpracování souborů poskytnutých uživatelem, vykreslení scény, manipulaci s kamerou a osvětlením a generování light fieldu podle zadaných parametrů.
Ztrátová komprese plenoptických fotografií
Dlabaja, Drahomír ; Milet, Tomáš (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh, implementace a vyhodnocení ztrátové kompresní metody pro plenoptické fotografie. Navržená metoda zrcadlí metodu JPEG do čtyř rozměrů a přináší nové myšlenky, které vedou k lepšímu kompresnímu výkonu. Korelace mezi pohledy plenoptické fotografie je v obou směrech využita provedením čtyřrozměrné diskrétní kosinovy transformace. Ztráty jsou na obrázek aplikovány kvantizací, podobně jako v metodě JPEG. Navržená metoda je implementována jako programová knihovna v jazyce C++. V této práci je provedeno srovnání navržené metody s videometodou HEVC a s metodami pro kompresi obrazu JPEG, JPEG 2000 a HEVC intra. Navržená kompresní metoda dosahuje lepšího kompresního výkonu v porovnání s ostatními testovanými metodami pro obrázky s větším počtem pohledů. Pro obrázky s menším počtem pohledů a pro velmi nízké datové toky dosahuje lepších výsledků videometoda HEVC.
Částicové efekty v light fieldu
Škvařil, Jan ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat metodu kombinující light field s částicovými systémy. Jednotlivé částice jsou vykreslovány jako billboardy a jejich textura je tvořena pomocí syntetického light fieldu, který je vytvářen dynamicky za běhu. Částice také mohou využívat několik takových textur současně. Součástí práce je řada implementovaných scén demonstrujících různou funkcionalitu a měření porovnávající navrhovanou metodu se standardním 3D vykreslováním.
Fotografování s využitím světelného pole
Svoboda, Karel ; Krasula, Lukáš (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl objasnit čtenáři pojmy jako světelné pole, plenoptický fotoaparát nebo digitální čočka. Dále vysvětlit princip vykreslování snímků s možností výběru roviny zaostření, hloubky ostrosti, změny perspektivy a částečnou změnou úhlu pohledu. Hlavními výstupy práce jsou skripty pro renderování snímků z fotoaparátu Lytro a interaktivní aplikace, která názorně demonstruje principy plenoptického snímání.
Nerealistické zobrazování na Lume Pad
Chalivopulosová, Aneta ; Karas, Matej (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nerealistickými metodami zobrazování na Lume Pad. Cílem práce je ověřit funkčnost, kvalitu a uživatelskou přívětivost implementace několika různých nerealistických efektů na 3D scénách zobrazovaných na holografickém tabletu Lume Pad. Pro testování je využita aplikace vyvinutá v nástroji Unity. Je implementováno několik vybraných nerealistických efektů využívajících post-processing, které jsou také v rámci této práce popsány. Jmenovitě jde o detekci hran, maticový dithering, náhodné rozptýlení, prahování, šrafování, barevné stínování, efekt pokřivení a zvlnění obrazu a efekt tahů tužky. Dále je v textu popsán teoretický úvod do holografie, steroskopie a light field.
Částicové efekty v light fieldu
Škvařil, Jan ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat metodu kombinující light field s částicovými systémy. Jednotlivé částice jsou vykreslovány jako billboardy a jejich textura je tvořena pomocí syntetického light fieldu, který je vytvářen dynamicky za běhu. Částice také mohou využívat několik takových textur současně. Součástí práce je řada implementovaných scén demonstrujících různou funkcionalitu a měření porovnávající navrhovanou metodu se standardním 3D vykreslováním.
Webový renderer light field dat
Hlávka, Matěj ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá generováním light fieldů z 3D scén. Cílem je navrhnout a implementovat webovou aplikaci, která dokáže vygenerovat light field ve formě diskrétní množiny obrázků z uživatelem poskytnuté 3D scény. Práce zahrnuje zpracování souborů poskytnutých uživatelem, vykreslení scény, manipulaci s kamerou a osvětlením a generování light fieldu podle zadaných parametrů.
Ztrátová komprese plenoptických fotografií
Dlabaja, Drahomír ; Milet, Tomáš (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh, implementace a vyhodnocení ztrátové kompresní metody pro plenoptické fotografie. Navržená metoda zrcadlí metodu JPEG do čtyř rozměrů a přináší nové myšlenky, které vedou k lepšímu kompresnímu výkonu. Korelace mezi pohledy plenoptické fotografie je v obou směrech využita provedením čtyřrozměrné diskrétní kosinovy transformace. Ztráty jsou na obrázek aplikovány kvantizací, podobně jako v metodě JPEG. Navržená metoda je implementována jako programová knihovna v jazyce C++. V této práci je provedeno srovnání navržené metody s videometodou HEVC a s metodami pro kompresi obrazu JPEG, JPEG 2000 a HEVC intra. Navržená kompresní metoda dosahuje lepšího kompresního výkonu v porovnání s ostatními testovanými metodami pro obrázky s větším počtem pohledů. Pro obrázky s menším počtem pohledů a pro velmi nízké datové toky dosahuje lepších výsledků videometoda HEVC.
Fotografování s využitím světelného pole
Svoboda, Karel ; Krasula, Lukáš (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl objasnit čtenáři pojmy jako světelné pole, plenoptický fotoaparát nebo digitální čočka. Dále vysvětlit princip vykreslování snímků s možností výběru roviny zaostření, hloubky ostrosti, změny perspektivy a částečnou změnou úhlu pohledu. Hlavními výstupy práce jsou skripty pro renderování snímků z fotoaparátu Lytro a interaktivní aplikace, která názorně demonstruje principy plenoptického snímání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.