| |
|
Conversion kit for L-410 cargo version
Jurda, Martin ; Píštěk, Antonín (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
This master‘s thesis deals with the design of a safety barrier for the conversion of the L 410 aircraft to a cargo version. The introduction is focused on the description of the use of the aircraft with the subsequent classification of the proposed reconstruction and the compilation of the necessary changes for the reconstruction of the aircraft according to regulations. The work continues with a conceptual and structural design, which provides detailed structural solutions to the barrier. Another part is the strength verification of the designed barrier parts using FEM calculation. The last chapter is a comparison of the modified aircraft with aircraft of the same category used for cargo transport.
|
|
Hmotnostní optimalizace kesonu křídla letounu L 410 NG
Jurek, Peter ; Mališ, Michal (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá parametrickou optimalizáciou kesónu krídla letúna L 410 NG za účelom zníženia jeho hmotnosti. Práca je zameraná najmä na popis a aplikáciu metodiky optimalizačných analýz s využitím metódy konečných prvkov prostredníctvom MSC Nastran. Okrem toho obsahuje kontrolu únosnosti optimalizovaného návrhu, vykonanú v programe STAUNO.
|
|
Conversion kit for L-410 cargo version
Jurda, Martin ; Píštěk, Antonín (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
This master‘s thesis deals with the design of a safety barrier for the conversion of the L 410 aircraft to a cargo version. The introduction is focused on the description of the use of the aircraft with the subsequent classification of the proposed reconstruction and the compilation of the necessary changes for the reconstruction of the aircraft according to regulations. The work continues with a conceptual and structural design, which provides detailed structural solutions to the barrier. Another part is the strength verification of the designed barrier parts using FEM calculation. The last chapter is a comparison of the modified aircraft with aircraft of the same category used for cargo transport.
|
|
Hmotnostní optimalizace kesonu křídla letounu L 410 NG
Jurek, Peter ; Mališ, Michal (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá parametrickou optimalizáciou kesónu krídla letúna L 410 NG za účelom zníženia jeho hmotnosti. Práca je zameraná najmä na popis a aplikáciu metodiky optimalizačných analýz s využitím metódy konečných prvkov prostredníctvom MSC Nastran. Okrem toho obsahuje kontrolu únosnosti optimalizovaného návrhu, vykonanú v programe STAUNO.
|
| |