Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
New Technologies in Education
Jorda, Jakub ; Kopecká, Jana (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
The aim of this work is to explore, summarize, and organise the most influential educational technologies. Furthermore, compare these technologies with each other and divide them into specific categories, such as educational software, websites with learning tools, electronic encyclopaedias, mobile devices, and devices whose main purpose are solely educational. Summarizing these technologies and putting them in an order will help other students to decide what could suit them most and what, on the other hand, has no use for them. It is also the aim to underline the most useful technologies, help to understand their basic functions and their main purposes, and most importantly show their advantages and weaknesses.
Matematika pro ZŠ
Žaba, Jakub ; Žižka, Josef (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je uplatnit gamifikační prvky ve webové aplikaci, která umožňuje procvičování matemických příkladů pro základní školy. Aplikace je vytvořena jazykem PHP a SQL, a Nette Frameworkem. K procvičování příkladů je využit framework Khan academy. Aplikace je otestována s uživateli a v závěru je navrhnut další vývoj.
Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole
Vančura, Jiří ; Robová, Jarmila (vedoucí práce)
Název práce: Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole Autor: Jiří Vančura Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Přes dlouhotrvající trend zapojování technologií do výuky matematiky neexistuje mnoho empirických výzkumů, které by dlouhodobě sledovaly vliv technologií na znalosti žáků. Tři studie, kterým se práce věnuje, zkoumají možné přínosy zapojení platformy Khan Academy jako nástroje pro zadávání a hodnocení domácích úkolů z matematiky na úrovni střední školy. Studie se zabývají třemi skupinami výzkumných otázek. Jaký je postoj žáků k zapojení Khan Academy a jaký přínos v online procvičování spatřují? Dokáží žáci přenést nabyté znalosti z prostředí Khan Academy do školního kontextu? Rozvijí Khan Academy kromě procedurálních znalostí i hlubší porozumění danému učivu? Autor práce byl v době provádění studií učitelem matematiky některých ze zúčastněných žáků. Na základě výsledků těchto studií jsou v závěru práce diskutovány důsledky a doporučení pro výuku matematiky na střední škole s využitím online platforem. Klíčová slova: Khan Academy, postoje žáků, procedurální znalost, konceptuální znalost, Bloomova taxonomie
Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole
Vančura, Jiří ; Robová, Jarmila (vedoucí práce)
Název práce: Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole Autor: Jiří Vančura Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Přes dlouhotrvající trend zapojování technologií do výuky matematiky neexistuje mnoho empirických výzkumů, které by dlouhodobě sledovaly vliv technologií na znalosti žáků. Tři studie, kterým se práce věnuje, zkoumají možné přínosy zapojení platformy Khan Academy jako nástroje pro zadávání a hodnocení domácích úkolů z matematiky na úrovni střední školy. Studie se zabývají třemi skupinami výzkumných otázek. Jaký je postoj žáků k zapojení Khan Academy a jaký přínos v online procvičování spatřují? Dokáží žáci přenést nabyté znalosti z prostředí Khan Academy do školního kontextu? Rozvijí Khan Academy kromě procedurálních znalostí i hlubší porozumění danému učivu? Autor práce byl v době provádění studií učitelem matematiky některých ze zúčastněných žáků. Na základě výsledků těchto studií jsou v závěru práce diskutovány důsledky a doporučení pro výuku matematiky na střední škole s využitím online platforem. Klíčová slova: Khan Academy, postoje žáků, procedurální znalost, konceptuální znalost, Bloomova taxonomie
Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole
Vančura, Jiří ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Koreňová, Lilla (oponent) ; Hašek, Roman (oponent)
Název práce: Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole Autor: Jiří Vančura Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Přes dlouhotrvající trend zapojování technologií do výuky matematiky neexistuje mnoho empirických výzkumů, které by dlouhodobě sledovaly vliv technologií na znalosti žáků. Tři studie, kterým se práce věnuje, zkoumají možné přínosy zapojení platformy Khan Academy jako nástroje pro zadávání a hodnocení domácích úkolů z matematiky na úrovni střední školy. Studie se zabývají třemi skupinami výzkumných otázek. Jaký je postoj žáků k zapojení Khan Academy a jaký přínos v online procvičování spatřují? Dokáží žáci přenést nabyté znalosti z prostředí Khan Academy do školního kontextu? Rozvijí Khan Academy kromě procedurálních znalostí i hlubší porozumění danému učivu? Autor práce byl v době provádění studií učitelem matematiky některých ze zúčastněných žáků. Na základě výsledků těchto studií jsou v závěru práce diskutovány důsledky a doporučení pro výuku matematiky na střední škole s využitím online platforem. Klíčová slova: Khan Academy, postoje žáků, procedurální znalost, konceptuální znalost, Bloomova taxonomie
Heuristika titulků
Polanka, Martin ; Děcký, Martin (vedoucí práce) ; Peška, Ladislav (oponent)
Původní myšlenka na heuristiku titulků pochází od Khanovy školy. Ta se zabývá překladem výukových videí a hodil by se jí automatický nástroj kontrolující vytvářené titulky. Charakter kontroly se týká jak aspektů formátu obecně titulků (čas začátku, konce, délka), tak věcí jazykových, tedy souvisejících s češtinou a českým textem. V rámci této práce byl tedy vyvinut software, který načítá titulkový soubor ve formátu SubRip, na něm provede analýzu a výsledky analýzy vrátí ve formátu XML nebo JSON. Celá aplikace je tvořena modulárně a skládá se z řídícího programu a jednotlivých modulů (pluginů), z nichž každý má svojí vymezenou činnost, respektive jednu oblast, v níž provádí analýzu na titulkových objektech. Pluginy samotné jsou realizovány pomocí dynamických knihoven, které jsou dynamicky načítány za běhu řídícího programu. Díky tomu je aplikace jako celek jednoduše rozšiřitelná o nové pluginy, přičemž řídící část se při přidání nových pluginů nemusí překládat znovu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
How to Create Self-Driven Education: The Social Web & Social Sciences, Coursera & Khan Academy 2014 Case Study
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití social web dat v sociálních vědách. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání v kontextu dynamiky soudobé společnosti v rámci třech základních (vzájemně souvisejících) dimenzích: technologie (příčina a/nebo nástroj změny); práce (nové modely spolupráce); ekonomie (udržitelnost free a open source obchodních modelů). Hlavní metodologická část práce je zaměřena na problematiku výběru vzorku, reprezentativity výběrového souboru, posouzení validity a reliability, etiky, a sběru dat ve formujícím se se social web výzkumu v sociálních vědách. Výzkumná část obsahuje ilustrativní analýzy sociálního webu a závěry autorova výzkumu "Coursera & Khan Academy on the Social Web" (2014). Závěry kompletní výzkumné zprávy (v přílohách práce) jsou porovnány se závěry teoretické části s cílem poskytnout "naivní" (odvozenou ze zmínek a sítí na sociálním webu) odpověď na základní otázku: "Jak vytvořit samostatně motivované vzdělávání?" Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
New Technologies in Education
Jorda, Jakub ; Kopecká, Jana (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
The aim of this work is to explore, summarize, and organise the most influential educational technologies. Furthermore, compare these technologies with each other and divide them into specific categories, such as educational software, websites with learning tools, electronic encyclopaedias, mobile devices, and devices whose main purpose are solely educational. Summarizing these technologies and putting them in an order will help other students to decide what could suit them most and what, on the other hand, has no use for them. It is also the aim to underline the most useful technologies, help to understand their basic functions and their main purposes, and most importantly show their advantages and weaknesses.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.