Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Audit IS/IT ve středních firmách
Titl, Ondřej ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Coufal, Libor (oponent)
Diplomová práce v teoretické části popisuje obecné poznatky o auditu informačních technologií a systémů a potřebách středních firem v oblasti IT, které vychází z aktuálních trendů. V praktické části jsou shrnuty poznatky z teoretické části, které jsem využil pro navržení katalogu služeb auditu IS/IT a marketingový výzkum. Cílem tohoto výzkumu bylo zjištění, zda by vybraní klienti měli zájem o službu auditu informačních systémů a technologií pro svoji firmu a podle jakých měřítek by auditora vybírali. Výzkum byl proveden kvalitativní formou. Jako technika provedení výzkumu byl zvolen rozhovor s předem danou strukturou, která se poté v případě potřeby mohla rozvést. Součástí práce je navržení projektu marketingového výzkumu, analyzování výsledků a poté jejich promítnutí do podnikatelských aktivit společnosti EMSI, spol. s r.o.
Obecná metodika řízení produktového portfolia IS/ICT
Charvát, Josef ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) ; Mikulecký, Peter (oponent)
Jedním z klíčových procesů poskytovatele služeb je proces řízení úrovně služeb (Service Level Management). Poskytovatel služeb IS/IT je postaven před problém, jak definovat své služby, jak nastavit vyvážené a efektivní portfolio služeb a jak nastavit procesy v oblasti řízení služeb tak, aby maximálně podporovaly naplnění cílů organizace. Práce se zabývá problematikou tvorby a řízení portfolia služeb IS/IT. Vychází z pohledu poskytovatele služeb IT a jejím obecným cílem je napomoci poskytovateli řešit úlohy, které přímo souvisejí s řízením úrovně služeb, finančním řízením IT a tvorbou produktového portfolia. Práce je syntézou teoretických přístupů v oblasti IT Governance, všeobecně přijímaných metodologií a nejlepších praktik, současných trendů v oboru a v neposlední řadě i osobních zkušeností autora. Teoretická část mapuje dosavadní stav řešení problematiky u nás a ve světě a sumarizuje relevantní teoretické vstupy, kategorizuje služby IS/IT, poskytuje přehled nejčastěji používaných cenových modelů a uvádí aktuální trendy na trhu s IS/IT, jakými jsou například SaaS nebo Utility Computing. Na teoretickou část navazuje část aplikační, která vychází z hlavních zjištění teoretické části. V aplikační části je navržena metodika transformace řízení úrovně služeb a návrh ekonomického modelu řízení poskytovatele služeb IS/IT. Dále je představen proces tvorby produktového portfolia IS/IT. Proces je podpořen analytickým nástrojem, který umožňuje zpracovat vstupní data poskytovatele a jehož výstupem jsou scénáře portfolií služeb. Vědecký přínos práce je spatřován nejen v konsolidaci relevantních teoretických vstupů vztahujících se k tématu tvorby a řízení služeb IT. Práce dále přináší obecný rámec pro změnu procesu řízení úrovně služeb a teoretický koncept ekonomického řízení. Praktickým přínosem práce je proces tvorby produktového portfolia podpořený analytickým nástrojem pro zpracování reálných dat o poptávce, kapacitě, vytíženosti a finančních údajích poskytovatele.
Kategorizace služeb z business a IT hlediska
Matas, Radek ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
S rychlejším technologickým pokrokem mají služby stále větší podíl na tvorbě HDP států. Otázkou je, zda jsou služby správně a dostatečně podporovány dostupnými prostředky informačních technologií. Práce bude příspěvkem k rozvoji nově vznikajícího akademického oboru Service Science, Management and Engineering zabývajícího se právě studiem služeb a stane se jeho součástí. Smysl kategorizace služeb je v určení jejich přehledné organizace pro další využití. Určité kategorizace služeb obecně nebo přímo v oboru informačních technologií byly již v průběhu let vytvořeny, ovšem budu se snažit přidat nové dělení nebo případně přidat své postřehy k vybraným stávajícím kategorizacím.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.