Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Důvody ukončení závodní činnosti v judu u dětí v pubertě 14 - 18 let
Šaroch, Marcel ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Název: Důvody ukončení závodní činnosti v judu u dětí v pubertě 14 - 18 let Cíl: Cílem diplomové práce je zjištění možných důvodů ukončení závodní činnosti u dětí v pubertě v judu, získaných kvalitativní metodou sběru dat pomoci ankety. Metoda: Pomocí ankety, která byla rozeslána 42 trenérům a 21 dětem, byly zjištěny důvody ukončení závodní činnosti u dětí ve věku 14 - 18 let. Výsledky: Zjistili jsme, že mezi nejčastější důvody patří úzkost objevující se před zápasy, nedostatek času a náročné studium na SŠ či VŠ mimo bydliště. Klíčová slova:důvody ukončení závodní činnosti, trenér, judo, motivace
Motivace ke cvičení juda pro děti ve věku 11-15 let.
Úbl, Václav ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Název: Motivace ke cvičení juda pro děti ve věku 11 - 15 let Cíl práce: V diplomové práci jsme se zabývali motivačními faktory judistů ve věku 11 - 15 let. Cílem bylo sepsat teoretické poznatky zabývající se touto problematikou a dále zjištění nejdůležitějších motivačních činitelů pro provozování juda. K tomu bylo zapotřebí jednak studium příslušné literatury a následné sestavení nestandardizovaného dotazníku. Výsledkem celé práce je vyhodnocení získaných údajů a vypracování stručného doporučení pro trenéry čím je vhodné děti motivovat a čím nikoliv. Metody: Experiment bude prováděn metodou kvantitativního dotazníku sestaveného pro judisty ve věku 11 - 15 let Klíčová slova: motivace, výkonová motivace, sportovní psychologie, judo, trénink juda
Koncepce trénování kategorie přípravky v judu - mláďata 8 až 10 let
Chytrá, Lucie ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Název: Koncepce trénování kategorie přípravky v judu - mláďata 8 až 10 let Cíle: Hlavním cílem práce je popsat a zhodnotit vhodnou koncepci tréninku kategorie přípravky v judu - mláďata 8 až 10 let. Druhým cílem je vytvořit vhodnou testovou baterii, která je validní pro tuto věkovou kategorii dětí v judu. Metody: Diplomová práce má empiricko-teoretický charakter. V práci jsou využity analýzy odborné literatury z oblasti všeobecné sportovní přípravy a materiálů judistického tréninku, sběr dat a statistické metody t-test a Spearmanův korelační koeficient. Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že během tréninkového procesu je důležité se zaměřovat na rozvoj všech složek tréninku dle věkových a vývojových specifik dítěte. V průběhu sportovního tréninku je patřičné zapojovat průběžné kontroly trénovanosti. Klíčová slova: judo, koncepce, trénování, přípravka - mláďata, baterie testů
Změny v pravidlech judo v olympijském cyklu 2008-2012
Stalmacher, Jaroslav ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Název: Změny v pravidlech judo v olympijském cyklu 2008- 2012 Cíl práce: Cílem bakalářské práce je podat a zhodnotit jak změny pravidel juda ovlivnily jeho vývoj v posledních letech. V co nejširším spektru porovnat různé judistické techniky a jejich použivatelnost v různých časových obdobích. Určit chvatový rejstřík nejčastěji hodnocených technik. Na základě změn v pravidlech se snažit vysvětlit, zda jsou pokusy IJF (International Judo Federation) o návrat k "původnímu" judu úspěšné Metody: Analýza odborné literatury z oblasti historie juda a judistické přípravy, metoda pozorování, metoda rozhovoru, analýza dokumentu zachyceného v podobě - psané, tištěné, video, film Výsledky: Nejčastěji hodnocené techniky na vybraných soutěžích v období 2000 - 2004 byly: kata guruma, seoi nage, te guruma. V období 2004 - 2009 to byly techniky: kata guruma, seoi nage, te guruma. V období po roce 2009 byly nejčastěji hodnoceny techniky: uchi mata, seoi nage, harai goshi. Nejčatěji hodnocená technika v období 2000 - 2004 a 2005 - 2009 (kata guruma) nebyla v období po změnách v pravidlech vůbec bodována. Klíčová slova: judo, techniky judo, změna pravidel judo, nejčastěji bodované techniky
Koncept výuky pádové techniky ve školní TV
Lácha, Petr ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Stich, Jaroslav (oponent)
Název práce: Koncept výuky pádové techniky ve školní tělesné výchově Cíl: Cílem práce je vysvětlit podrobně pádovou techniku. Hlavním cílem je vytvořit tréninkový program a popsat postupné kroky k naučení pádové techniky. Metody: V této práci jsme použili metodu sběru dat a analýzu dostupných materiálů ohledně juda, pádové techniky a úpolů ve školství. Pak jsme srovnávali výskyt úpolů ve školním vzdělávacím programu. Následně jsme vymodelovali ideální tréninkový program pro naučení pádové techniky. Výsledky: Zjistili jsme, že ovládání pádové techniky je pro život velmi prospěšné a důležité jak z preventivního, tak i kondičního hlediska. Zároveň jsme zjistili, že se pádová technika téměř vůbec neobjevuje ve školních vzdělávacích programech. A na základě toho, jsme vytvořili ideální tréninkový program, během kterého se lze tyto techniky snadno v hodinách tělesné výchovy naučit. Klíčová slova: judo, pády, školní vzdělávací program, hodina tělesné výchovy
Porovnání hladiny krevního laktátu vrcholových judistů při soutěžním a tréninkovém zatížení
Ječmínek, Jan ; Coufalová, Klára (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Porovnání hladiny krevního laktátu vrcholových judistů při soutěžním a tréninkovém zatížení Cíle: Cílem této práce bylo porovnat hladinu laktátu vrcholových judistů při soutěžním a tréninkovém zatížení a zjistit možné souvislosti a vztahy s dalšími vstupujícími proměnnými. Metody: Zvolená metoda je empirická, tedy sběr dat provedením vlastního výzkumu, následné statistické vyjádření dat a vztažení do souvislostí s jinými studiemi. Výsledky: Bylo zjištěno, že hladina laktátu při soutěžním zatížení vzrůstá diametrálně více než během tréninkového zatížení a tepová frekvence jako ukazatel hromadění laktátu nemá statistický význam. Klíčová slova:
 Judo, laktát, trénink, soutěž.
Rozdíl v plánování tréninku ve vybraných kategoriích juda
Šaroch, Martin ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Název: Rozdíl v plánování tréninku ve vybraných kategoriích juda Cíl: Hlavním cílem je komparace a analýza výsledků z anket od trenérů při odlišném přístupu plánování a vytváření ročního tréninkového plánu, včetně sestavování tréninkových jednotek v jednotlivém období u různých věkových kategorií. Metody: Anketa, kvalitativní výzkum, analýzy odborné literatury z oblasti všeobecné sportovní přípravy, zaměření při vytváření anket probíhá u mladších žáků až po dorost, tedy staršího školního věku a dorosteneckého věku. Výsledky: Z výsledků této práce jsme zjistili, že je důležité si co nejkvalitněji připravovat roční tréninkový plán a písemnou přípravu na trénink. Z důvodů co nejlepšího využití času na tréninku a připravenosti na důležité turnaje s udržením nejvyšší výkonnosti během roku. Klíčová slova: judo, trénink, roční tréninkový plán
Sledování reakčních schopností u různých věkových kategorií judistů
Buriánek, Adam ; Heller, Jan (vedoucí práce) ; Harsa, Pavel (oponent)
Název: Sledování reakčních schopností u různých věkových kategorií judistů Cíle: Hlavním cílem této práce je pomocí výzkumné metody zjistit vliv juda na rozvoj reakčních schopností u různých věkových kategorií judistů. Toto zjištění napomůže ucelit názor, zda se v tréninkových jednotkách judistů zaměřit na rozvoj reakčních schopností. Metody: Ve výzkumu byl využit reaktometr k měření jednoduché a složité reakční doby na zrakový podnět a taktilní reakce. Zúčastnilo se 166 jedinců (100 mužů a 66 žen) z toho 3 byli vyřazeni (2 muži a 1 žena). Každý jedinec provedl u jednotlivé reakce vždy jedno měření na zkoušku (alespoň s 5 stimuly) a dvě měření (vždy po 20 stimulech), která se vyhodnocovala. Měření, kde bylo dosaženo kratší průměrné reakční doby, bylo bráno jako výsledek testu k dané reakční době. Výsledky byly statisticky zpracovány pomocí několika testů (Kruskal - Wallisův test, Pearsonův a Spearmanův korelační koeficient, Mann - Whitneyův test aj.). Výsledky: Bylo zjištěno, že největší rozdíl na zrakový a taktilní podnět judistů a nejudistů je mezi skupinou 8 - 10 let a staršími skupinami (11 - 14 let; 15 - 19 let; 20 -30 let). Skupina 8 -10 let vykazovala vždy nejvýraznější rozdíly v reakční době a nejvyšší medián. Statisticky významný rozdíl mezi skupinou judistů a nejudistů nebyl potvrzen,...
Testování vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů bojových umění - judo a taekwondo
Hrbková, Lucie ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Cílem práce je zhodnotit úroveň motorických dovedností u dětí a adolescentů věnujících se judu a taekwondu a zjistit, zda se úroveň motorických dovedností liší mezi dětmi s podezřením na riziko poruchy ADHD (z angl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder) v porovnání s dětmi bez tohoto rizika. Dalším cílem je zhodnotit úroveň pozornosti a zjistit, zda koreluje s úrovní motorických dovedností. Studie se zúčastnilo celkem 65 probandů ve věku 9 - 13 let. Experimentální skupiny tvořily děti věnující se závodně judu (n = 35), děti věnující se závodně taekwondu (n = 19) a děti absolvující hodiny taekwonda v rámci tělesné výchovy a zájmového kroužku (n = 11). Pro zhodnocení motorických dovedností byl vybrán Test Movement Assessment Battery for Children 2. K odhalení podezření na riziko poruchy ADHD byl zvolen Test Go/NoGo a úroveň pozornosti byla vyšetřena pomocí Testu pozornosti d2. Signifikantní rozdíl ve prospěch judistů byl nalezen mezi výsledky motorických dovedností dětí a adolescentů v porovnání se závodní skupinou taekwondistů, kde p = 0,045 a také ve výsledcích jednotlivých komponent, a to v komponentě rovnováhy (p = 0,051). Signifikantní rozdíl byl nalezen v motorických dovednostech mezi dětmi s podezřením na riziko poruchy ADHD v porovnání s dětmi bez tohoto rizika ve skupině závodních a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.