Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problém svobody jednotlivce v rogersovském přístupu ke vzdělávání
Kavalcová, Jana ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problému svobody vzdělávajícího se jednotlivce, který ve svém díle rozpracoval uznávaný americký psycholog Carl Ransom Rogers (1902-1987). Jeho přístup zaměřený na člověka, nejdříve uvedený jako psychoterapeutický koncept, byl v šedesátých letech dvacátého století aplikován do oblasti vzdělávání a ovlivnil především učení se a vzdělávání dospělých. V České republice je ale Rogersovo dílo uváděno zpravidla v souvislosti s psychoterapií. Tato bakalářská práce se proto zaměří na ne příliš diskutovanou oblast aplikace Rogersova přístupu do oblasti andragogiky a vzdělávání dospělých. Tímto přístupem se práce zabývá z pohledu filozofie vzdělávání. Související témata vymezení rolí vzdělávaného a vzdělavatele, významu osobní zkušenosti, autentičnosti, svobody a možnosti sebeaktualizace ve vzdělávacím procesu jsou v práci interpretována jako stěžejní body Rogersovy představy o ideální podobě vzdělávání. S pomocí poznatků z psychologie osobnosti a pragmatického přístupu ke vzdělávání jsou diskutovány nejdůležitější přínosy i sporné body Rogersova myšlení.
Pojem estetické zkušenosti v americké filozofii po Johnu Deweym
Špryňarová, Denisa ; Dadejík, Ondřej (vedoucí práce) ; Kaplický, Martin (oponent)
John Dewey je filozofem, jenž chtěl obnovit kontinuitu mezi námi jako lidskými bytostmi a přírodou, do které jsme vsazeni. Vše, co v našem světě zažíváme, je založeno na interakci nás a prostředí a na naší zkušenosti, která z ní plyne. I k umění se vztahuje v termínech zkušenosti a bojuje za navrácení umění a tedy i estetické zkušenosti zpět do oblasti běžného života. Tato práce v první polovině věnuje pozornost Deweyho myšlení a to od jeho obecného nazírání na fungování světa k rozboru běžné zkušenosti a následně ke zkušenosti estetické. V druhé části komparuje Deweyho názory s estetickou teorií Jeroma Stolnitze, která je také spojena s pojmem estetická zkušenost, ale vychází z jiné teoretické tradice. Základní otázkou, která je zde položena, je, zda i přes tuto rozdílnost v teoriích a východiscích lze najít určitý bod, ve kterém se ve svém uvažování potkávají, určité shodné charakteristiky estetické zkušenosti, anebo zda je tento rozdíl natolik určující, že zde o shodě nelze hovořit. Klíčová slova Estetická zkušenost Americká estetika, první polovina 20. století John Dewey Jerome Stolnitz
Deweyho pojetí řešení problémů
SPERGEROVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se snaží představit osobnost pragmatické pedagogiky Johna Deweyho. Detailně analyzuje jeho díla, ve kterých informuje o jeho způsobu řešení problémů a pro srovnání předkládá i jiné teorie týkající se metody řešení problémů. Na závěr rozebírá pedagogické koncepce, které vyústily z Deweyho celoživotního bádání tj. problémové a projektové vyučování a zejména jejich současné uplatnění ve školách a propojení s kurikulárními požadavky.
John Dewey: pedagogické dílo
ŠMAJCLOVÁ, Tereza
Práce se zaměřuje na vývoj a vliv pedagogického myšlení Johna Deweyho. Snaží se o objasnění proč, za jakých podmínek a jakým způsobem se Dewey snažil o vytvoření nových výchovných idejí. Následně se pokouší o jejich srovnání se současnými výchovnými tendencemi českého školství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.